topNotif

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

22912 بازدید
15 اردیبهشت 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن آشنا شوید

روغن شترمرغ یکی از بهترین و موثرترین روغن های حیوانی است. این روغن سرشار از مواد مغذی نظیر ویتامین آ و ویتامین ای است. همچنین، حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع شده از جمله امگا 6، امگا 3 و امگا 9 است. روغن استخراج شده از شترمرغ به عنوان یک تسکین دهنده درد برای درمان دردهای عضلانی و بیماری های استخوانی، موثر است. از طرفی برای رفع مشکلات پوستی (مانند اگزما و جوش) و جلوگیری از ریزش مو نیز استفاده می شود. این روغن در ترکیب با بعضی از روغن ها از جمله روغن زیتون، روغن نعنا، روغن گل میخک، روغن کنجد و روغن کافور، اثربخشی بالایی دارد. حال در ادامه این مقاله با فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن آشنا شوید.

 

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

 

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

1- درمان بیماری های مفصلی و استخوانی

روغن شترمرغ به درمان انواع آرتریت (التهاب مفاصل) از جمله رماتیسم و آرتروز کمک می کند، زیرا این روغن با افزایش گردش خون در تسکین درد، بسیار موثر عمل می کند. همچنین، گرفتگی عضلانی، درد های عصبی مفاصل را از بین می برد و درد استخوان را نیز بهبود می بخشد، زیرا سفتی مفصلی را کاهش می دهد و و باعث افزایش گرما در استخوان می شود. این روغن التهاب غضروف را که باعث اصطکاک استخوان می شود، درمان می کند. علاوه بر این، روغن شترمرغ به کاهش درد گردن و شانه، دردهای ناشی از استرس، درمان سیاتیک و کاهش عفونت های ستون فقرات نیز کمک می کند.

2- تقویت و حفظ سلامت پوست

روغن شترمرغ سرشار از ویتامین آ و ویتامین ای است که سبب تغذیه پوست می شود و از نشانه های پیری نظیر چین و چروک و شل شدن پوست، جلوگیری می کند. علاوه بر این، روغن شترمرغ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که پوست را در برابر خشکی محافظت کرده و رطوبت آن را حفظ می کند. این روغن به دلیل افزایش گردش خون در پوست باعث بازسازی و ترمیم بافت سلول های پوست می شود. از دیگر فواید روغن شترمرغ برای پوست، درمان انواع بیماری های پوستی از جمله آکنه، انواع جوش، درماتیت، پسوریازیس، اگزما، لکه های پوستی، التیام زخم، و درمان آفتاب سوختگی می باشد.

لازم به ذکر است که روغن شترمرغ، علاوه بر حفظ سلامت پوست، به درمان خشکی لب، خشکی و ترک پا، تقویت ناخن، ترک های پوستی ناشی از بارداری و تغییر وزن نیز کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن شترمرغ برای پوست صورت

از آنجایی که این روغن حالت نیمه جامدی دارد، قبل از مصرف آن را در ظرفی ریخته و ظرف را داخل آب گرم بگذارید تا روغن ذوب شود. حال، مقداری روغن شترمرغ مایع را با چند قطره روغن نعنا مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب، آن را بر روی صورت ماساژ دهید. سپس، صبح روز بعد آن را با آب بشویید.

توجه: به هنگام استفاده از این روغن احتیاط کرده که با چشم، تماسی نداشته باشد. در صورت تماس چشمی به پزشک مراجعه نمایید.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن

 

3- مفید برای تقویت رشد مو

استفاده از روغن شترمرغ در درمان ریزش مو به طور قابل توجهی ثابت شده است. این روغن با افزایش گردش خون در پوست سر باعث تحریک فولیکول های مو شده و در نتیجه باعث رشد مجدد مو می شود. علاوه بر این، وجود بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها به تقویت رشد مو کمک می کند. این روغن حاوی بسیاری از اسیدهای چرب است که به ریشه مو نفوذ کرده و به تغذیه آن ها کمک می کند. همچنین، این اسیدهای چرب به عنوان مرطوب کننده های طبیعی، خشکی مو را درمان کرده و ظاهری زیبا و درخشان به موها می دهد. علاوه بر تقویت رشد مو، این روغن به درمان شوره سر، عفونت های قارچی و تاخیر در سفید شدن مو نیز کمک می کند. از طرفی سبب تقویت و رشد در مژه و ابروها می شود.

روش های استفاده از روغن شترمرغ برای مو

درمان خشکی مو

کمی روغن شترمرغ را با سر انگشتان خود مالش دهید تا از حالت جامد خارج شود. سپس، آن را بر روی موهای خشک خود مالش دهید و بعد از 30 تا 40 دقیقه، آن را بشویید. این روش را یک بار در هفته تکرار کنید.

درمان موهای آسیب دیده و مجعد

مخلوط روغن جوجوبا و روغن شترمرغ یکی از بهترین روش ها برای موهای آسیب دیده و مجعد است. برای این کار، مقادیر مساوی از روغن شترمرغ و روغن جوجوبا را با هم مخلوط کنید. قبل از مصرف کمی آن را به طور غیر مستقیم حرارت داده تا کاملا مایع شود. حال کمی از این ترکیب را بر روی موهای مرطوب خود مالیده و شانه کنید. سپس آن را با آب و شامپو بشویید. می توانید برای داشتن موهای نرم و زیبا، این روش را دو بار در هفته تکرار نمایید.

 

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

فواید روغن شترمرغ و خواص اعجاب انگیز آن

 

جلوگیری از ریزش مو

مواد تشکیل دهنده
  • روغن شترمرغ دو قاشق غذاخوری
  • روغن کرچک دو قاشق غذاخوری
  • روغن بادام شیرین یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
روش تهیه

روغن کرچک و روغن شترمرغ را با هم مخلوط کنید. سپس، روغن بادام شیرین و روغن نارگیل را اضافه کنید. حال این مخلوط را در یک بطری شیشه قرار دهید و در یخچال نگهداری  کنید. برای استفاده مقداری از این مخلوط را بر روی پوست سر ماساژ دهید. سپس، سر را با یک کلاه پلاستیکی یا یک حوله به مدت یک ساعت بپوشانید و در نهایت موها را با آب گرم و شامپو بشوید.

تاخیر در سفید شدن مو

یک قاشق غذاخوری روغن شترمرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن آمله (آملا) مخلوط کنید. قبل از مصرف، به طور غیر مستقیم کمی آن را گرم کنید و سپس، آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه، سر را با آب و شامپو بشویید. توصیه می شود برای پیشگیری از سفیدی مو این روش را یک بار در هفته انجام دهید.

4- افزایش میل جنسی

روغن شترمرغ به عنوان بهترین محرک جنسی طبیعی استفاده می شود. این روغن تعداد اسپرم در مردان را افزایش داده و با بهبود گردش خون در آلت تناسلی، به درمان اختلالات نعوظ از جمله انزال زودرس، کمک می کند. همچنین، سبب افزایش ترشحات در زنان شده، در نتیجه برای درمان مشکل خشکی واژن (مهبل) بسیار موثر است و به فعال شدن میل جنسی در زنان کمک می کند.

نکته: روغن شترمرغ عوارض جانبی ندارد، اما ممکن است در برخی افراد سبب بروز آلرژی های پوستی شود. لذا، قبل از مصرف مقداری از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست خود، آزمایش کرده و در صورت بروز نشانه هایی چون التهاب، قرمزی و خارش پوست از مصرف آن اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن شترمرغ را با خواص رفع چین و چروک، رفع لکه های پوستی، تسکین درد، درمان دردهای مفصلی، رفع جوش، بهبودی زخم، ترمیم سوختگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0