افزایش تمرکز با 10راهکار سریع و ساده

1367 بازدید
16 اردیبهشت 98
بهاره
,

چگونه تمرکز خود را افزایش دهیم!؟

اغلب برایتان اتفاق افتاده است که مشغول به کاری شوید و تمرکز کردن را سخت به دست آورید؟ یا ذهن شما به سختی برای انجام کارهایتان تمرکز کند؟ خب باید بدانیم که این اتفاق برای افراد زیادی رخ می دهد. مغز انسان نیز مانند دیگر ماهیچه های بدن است، در زمانی که مغز انسان باید بر روی یک چیز تمرکز کند هزاران اتفاق حواس پرت کننده هم وجود دارد. تمرکز کردن بر روی کاری بیش از چند دقیقه در روز کار سختی است که نیازمند تلاش و برنامه ریزی روزانه است. خوشبختانه کارهایی روزانه وجود دارد که با انجام هر روزه آن ها می توانیم تمرکزمان را بالا ببریم. حال در این مقاله، 10 راهکار سریع و ساده برای افزایش تمرکز را بیان خواهیم کرد.

 

افزایش تمرکز با 10راهکار سریع و ساده

افزایش تمرکز با 10راهکار سریع و ساده

 

افزایش تمرکز با 10 راهکار سریع و ساده

1- محیط مناسب

مکانی را برای تمرکز کردن و مطالعه در نظر بگیرید. در منزل خود مکانی را پیدا کنید که به راحتی بتوانید در آنجا تمرکز کنید و محیط حواستان را پرت نکند، در این محل مطالعه و کارهای فکری تان را انجام دهید تا قدرت تمرکز بالایی داشته باشید.

2- در فواصل کوتاه استراحت کنید

زمان هایی در حین مطالعه یا کار ممکن است توجه ما به لاک ناخن، کاغذ دیواری منزل و… جلب شود و این هنگامی است که مغز ما به ما می گوید به استراحت نیاز دارد. استراحت های 5-10 دقیقه در زمانی که نیاز داریم به مغزمان کمک می کند تا دوباره انرژی خود را کسب کند و همانند قبل تمرکز کند.

3- مراقبه ذهن یا مدیتیشن

مدیتیشن، ورزشی اکتسابی است که اگر به درستی و مرتبا انجام شود باعث افزایش قدرت تمرکز می شود. انجام هر روزه مدیتیشن به انگیزه نیاز دارد اما مطمئنا نتیجه آن ارزشش را دارد. شاید بگویید زمان کمی در اختیار دارید اما به یاد داشته باشید کنار گذاشتن 5 دقیقه در روز و انجام مدیتیشن باعث تمرکز بیشتر شما می شود.

4- برنامه داشته باشید

 برنامه داشتن زمانی که تمرکز کردن را برای انجام کارهای مختلف سخت می یابید به شما کمک می کند طبق برنامه یتان کارهایتان را انجام دهید. به یاد داشته باشید برنامه روزانه شما باید شامل تمام کارهایی که در یک روز انجام می دهید باشد: شغل، سپری کردن زمان با دوستان و خانواده، کلاس هایی که در آن شرکت می کنید، ورزش، غذا خوردن، خوابیدن، مدیتیشن و…. برنامه باید به شما یادآور کارهایتان باشد.

 

همچنین بخوانید:  راهکار هایی برای افزایش تمرکز موقع مطالعه

 

5- از انجام دو یا چندین فعالیت اجتناب کنید

 از انجام چند وظیفه همزمان و مزاحمت ناخواسته خودداری کنید. مغز انسان وقتی تمرکز می کند که یک فعالیت را انجام دهد. موزیک، سروصدای بلند و زیاد در تمرکز کردن شما اختلال ایجاد می کند. زمانی را در طول شبانه روز برای خود فراهم کنید که همه چیز در سکوت است و با تمرکز به انجام کارتان بپردازید.

6- سبک زندگی سالمی داشته باشید

 مغز ما با بدنمان ارتباط دارد. وقتی بدن سالمی داشته باشیم شادتر خواهیم بود و شادتر بودن به معنای قدرت تمرکز بالا داشتن است. پس پیاده روی کنید، به اندازه بخوابید و غذاهای سالم مصرف کنید.

7- زمانی را به سرگرمی هایتان اختصاص دهید

 برخی افراد در روزهای شلوغ کاری و تحصیلی از انجام دادن سرگرمی هایشان خودداری می کنند و این چنین خسته تر از قبل می شوند. سرگرمی هایمان به ما انرژی می دهد، انرژی که به ما کمک می کند خیلی بهتر و با تمرکز بیشتر به مطالعه و کار بپردازیم.

8- از بهترین حالت کارایی مغز خود استفاده کنید

در زمانی که مغزتان در بهترین حالت کارایی خود است کار کنید. باید بدانید هر مغز در زمان متفاوتی در بهترین حالت خود کار می کند برای برخی افراد این زمان ابتدای صبح و دیگری در آخر شب یا میان روز می باشد. بهترین زمان کارایی مغزتان را پیدا کنید و از آن زمان نهایت استفاده را ببرید.

9- کنترل استرس

استرس خود را مدیریت کنید تا بهتر تمرکز کنید. زمانی که استرس دارید قدرت تمرکز پایینی دارید و بهتر است مدیریت استرس را یاد بگیرید.

10- برای ساعاتی از روز از اینترنت جدا شوید

 وقتی که فکر می کنید اتفاقات جالبی در اینستاگرام و فیس بوک می افتد ناخوداگاه به ذهنتان دستور می دهید از کار خود جدا و به چک کردن اینترنت بپردازد. همیشه موقع کار کردن از گوشی خود جدا شوید و 100% تمرکز خود را به کارتان اختصاص دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس ایتالیایی را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0