topNotif

چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

1632 بازدید
26 اردیبهشت 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

همه ما وقتمان را هدر می دهیم. خجالت نکشید و این موضوع را بپذیرید، خیلی از کارهای حواس پرت کن، منتظر هستند تا حواسمان را پرت کنند و زمانمان را هدر دهند. باید بدانیم مسئله این نیست که زمان را هدر می دهیم، بلکه این است چگونه زمانمان را عاقلانه سپری می کنیم. اگر کار می کنید یا نه، اگر 20 یا 50 ساله هستید، اگر والد هستید یا نه و… راهکارهایی که در ادامه ذکر می شود می تواند برایتان مفید باشد. کلید جلوگیری از هدر دادن وقت این است که بدانیم دنبال چه می گردیم و چه کنیم تا در روز به اهداف همان روزمان برسیم. پس تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید تا بدانید که چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

 

چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

 

چگونه از هدر دادن زمان جلوگیری کنیم؟!

1- از برنامه های مدیریت زمان در گوشی خود استفاده کنید

چرا ما زمانمان را هدر می دهیم؟ برای این که زمان را ارزشمند نمی دانیم. ما تصور می کنیم وقت کافی را در طول روز داریم تا کارهایمان را به سرانجام برسانیم. گاهی اوقات ما از خواب بیدار می شویم و متوجه می شویم کلی کار انجام نشده داریم و در روزهایی که سپری کردیم کاری انجام ندادیم.

خب حالا چه کنیم؟ یک اپلیکیشن مدیریت زمان با خود به همراه داشته باشید. در کنار تحصیل، کار کردن و…. کارهایی را که 15 الی30 دقیقه در طول روز دوست دارید، انجام بدهید را بر روی کاغذ بیاورید. مثلا مدیتیشن، خواندن کتاب، گوش کردن به موسیقی و…. سپس این موارد را بر روی اپلیکیشن خود بین زمان های خالی در روزتان جای گذاری کنید. مثلا ساعت 11 باید کتاب بخوانید، وقتی شما این پیام را دریافت کنید ناخوداگاه ذهنتان سمت کتاب خواندن می رود تا این که بدون برنامه روزتان در شبکه های اجتماعی سپری کنید.

2- برای هر ساعتتان هدفی داشته باشید

 انسان ها به گونه هستند که اگر برای هدفی تلاش کنند و هر چه عمیقتر برای کاری تلاش کنند احساس بهتری نسبت به خود دارند و فعالتر هستند. اما باید توجه کرد در پایان هر کاری ما نیاز به یک زمان استراحت داریم تا دوباره انرژی خود را بازیابیم.

در ابتدای هر ساعت برای آن ساعت هدفی در نظر بگیرید، اینگونه می دانید در انتهای آن ساعت به کجا می رسید. مثلا در پایان یک ساعت پس از اتمام کارتان مقداری قدم بزنید یا نفس عمیق بکشید یا میوه مصرف کنید. اینگونه بازدهی کاری شما بیشتر می شود و احساس بهتری نسبت به انجام کار خود دارید. مثلا اگر انجام کاری 4 ساعت طول می کشید، حال با استراحت های کوتاه می توانید در 2 ساعت آن را به اتمام برسانید. می توانید این استراحت های یک ساعته را هم در اپلیکیشن تان وارد کنید.

3- تلفن خود را در اتاق دیگری قرار دهید

 طبق تحقیقات ما 80 بار در روز از تلفن خود استفاده می کنیم. برخی افراد ترجیح می دهند گوشی را در حالت پرواز یا اینترنت آن را قطع کنند. اما طبق تحقیقات بهتر است آن را در اتاق دیگری قرار دهید تا چشمتان به آن نیفتد و به دام این که پیام هایش را چک کنید، نیفتید. اگر فردی با شما کار واجب داشته باشد فقط لازم است به اتاق دیگری بروید و جوابش را دهید، اینگونه زمانتان را هم هدر نمی دهید.

 

همچنین بخوانید:  کارهایی که قبل از ساعت 8 صبح باید انجام داد

 

4- یک دفترچه یا کتاب جیبی همراه داشته باشید

به جای دسترسی به گوشی و چک کردن شبکه های اجتماعی هر زمان که 5 دقیقه وقت داشتید کتابتان را بردارید 1 تا 2 صفحه از آن را بخوانید. با این عمل ذهنتان دوباره انرژی می گیرد و آماده کار کردن می شود. شاید فکر کنید با چک کردن شبکه های اجتماعی همین اتفاق برای مغز می افتد، اما اینطور نیست. مغزتان خسته تر می شود، زیرا مقدار زیادی اطلاعات به آن وارد می کنید که مغز پس از استفاده از آن نیاز به استراحت دارد.

البته مطالعه کردن می تواند باعث شود، بخواهید آن را برای چندین ساعت ادامه دهید. به جای آن می توانید یک دفترچه یادداشت کنار دستتان بگذارید تا هر زمان نیاز داشتید افکارتان را بر روی آن بیاورید، اینگونه از استرس هم رهایی می یابید و ذهنتان متمرکزتر می شود.

5- استفاده از شبکه های اجتماعی را کنترل کنید

 امروزه شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی ما شده اند و حذف کردن آن ها کار درستی به نظر نمی رسد، اما می توانیم زمان استفاده از آن را کنترل کنیم. ساعت گوشی تان را روی زنگ بگذارید یا از تایمر استفاده کنید و در زمانی که در اختیار دارید از هر کدام از شبکه های اجتماعی که مایل هستید استفاده کنید. اخیرا اینستاگرام قسمت مدیریت زمان را به این اپلکیشن اضافه کرده است که نشان می دهد هر فرد در روز چند دقیقه از این نرم افزار استفاده می کند. و این چنین از هدر رفت زمانتان آگاه خواهید شد و شاید خواهان کنترل آن باشید.

پیشنهاد می شود در ابتدا کارهای روزانه خود را تمام کنید و سپس به شبکه های اجتماعی وصل شوید. فرقی ندارد اول صبح آن ها را چک کنید یا آخر شب به هر حال پیام ها غیب نخواهند شد.

چگونه این راهکارها برایمان بهتر عمل می کنند!؟

یکی از این راهکارها را انتخاب کرده و یک هفته آن را بدون هیچ بهانه انجام دهید و در آخر هفته حس خود، مقدار زمانی که از وقت خود استفاده کردید و فعال بودن خود را با هفته های دیگر مقایسه کنید و ببینید چقدر زمان کمتری هدر داده اید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میوه نسترن را با خواص درمان تپش قلب، درمان نرمی استخوان، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0