topNotif

فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

3238 بازدید
07 خرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

امروزه به دلیل آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و استفاده از محصولات شیمیایی مشکلات مرتبط با مو افزایش پیدا کرده است. بسیاری از متخصصین استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون را برای رفع بسیاری از مشکلات مرتبط با مانند ریزش مو، شوره سر، خشکی مو و غیره را مفید می دانند. روغن زیتون به عنوان یک روغن طبیعی با خواص فراوانی برای پوست، مو و بدن در کل جهان شناخته شده است. این روغن به دلیل داشتن مواد مغذی نظیر اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ای سبب تغذیه مو شده و به رشد مو نیز کمک می کند. حال، در این مقاله ما به بررسی فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

 

فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

 

فواید روغن زیتون برای مو

از بین بردن شوره سر

روغن زیتون یکی از بهترین روش های درمان و پیشگیری از شوره سر است. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی باعث حفظ رطوبت پوست سر شده و از شوره سر جلوگیری می کند. علاوه بر این، سبب کاهش التهاب و خارش پوست سر نیز می شود. بدین منظور می توانید مقداری روغن زیتون ولرم را به تنهایی و یا مخلوط با آبلیمو تازه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.

افزایش رشد مو

استفاده از روغن زیتون برای رشد مو بسیار مناسب است، زیرا این روغن از انباشت بیش از حد سبوم (چربی) بر روی پوست سر جلوگیری می کند. از آنجایی که سبوم، رشد فولیکول های مو را به طور کلی مهار می کند، لذا استفاده از روغن زیتون برای مو علاوه بر پیشگیری از ریزش مو، سبب رشد مجدد آن می شود. علاوه بر این، ماساژ پوست سر با روغن زیتون گردش خون را افزایش می دهد، در نتیجه فولیکول های مو را تحریک کرده و تراکم مو را نیز افزایش می دهد.

داشتن موهای سالم و قوی

از آنجایی که روغن زیتون غنی از ویتامین های متعدد است، به تولید کراتین در موها کمک می کند. روغن زیتون یکی از بهترین روغن هایی است که می توانید مو را تقویت کرده و پوست سر را نیز تغذیه کند.

مفید برای موهای خشک و آسیب دیده

یکی از مزایای روغن زیتون رفع خشکی و مجعد بودن موها می باشد. این روغن، به دلیل داشتن از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ای سبب نرم شدن و حفظ رطوبت موها می شود. همچنین، این روغن آسیب های ناشی از رنگ مو را نیز کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

 

نحوه استفاده از روغن زیتون برای مو

روغن زیتون را می توانید به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی استفاده نمایید. موثرترین و در عین حال ساده ترین روش استفاده از این روغن این است که بسته به طول موهای خود 2 تا 4 قاشق روغن زیتون را کمی حرارت داده و بر روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید. سپس، سر را با یک کلاه لاتکسی پوشانده و اجازه دهید که 15 تا 20 دقیقه باقی بماند. در انتها سر را با شامپو گیاهی یا ملایم شسته و آبکشی کنید. این روش علاوه بر رفع خشکی مو، سبب افزایش گردش خون در پوست سر شده و به رشد مو کمک می کند.

روغن زیتون، عسل و ویتامین ای

 این دستورالعمل برای موهای خشک و آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای موهای چرب نیز استفاده شود.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن زیتون 3 قاشق غذا خوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • کپسول ویتامین ای

آماده سازی

محتوی کپسول ویتامین ای را با روغن زیتون و عسل مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی موهای خود قرار داده و به کمک یک کلاه لاتکسی، سر را بپوشانید. بعد از گذشت 30 تا 90 دقیقه سر را با یک شامپو ملایم بشویید. این دستورالعمل را دو بار در هفته برای موهای خشک و هفته ای یک بار برای موهای چرب تکرار کنید.

روغن زیتون و تخم مرغ

آماده سازی این دستور بستگی به نوع مو دارد، بدین ترتیب که زرده تخم مرغ برای موهای خشک، سفیده تخم مرغ برای موهای چرب و تخم مرغ کامل برای موهای نرمال و معمولی استفاده می شود. این دستورالعمل شامل پروتئین ها و مواد مغذی است که سلامتی مو را افزایش می دهد. زرده تخم مرغ غنی از اسید های چرب و مواد مغذی هستند و سفیده آن نیز حاوی آنزیم هایی هستند که از چربی بیش از حد جلوگیری می کنند. برای از بین بردن بوی تخم مرغ می تواند روغن اسانس (به طعم) اضافه کنید.

مواد تشکیل دهنده

  • یک تخم مرغ (برای موهای معمولی یا ترکیبی) یا زرده تخم مرغ 2 عدد (برای موهای خشک)یا سفیده تخم مرغ 2 عدد (برای موهای چرب)
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری (بسته به طول مو کمتر یا بیشتر)

 آماده سازی

تخم مرغ را بسته به نوع مو خود با روغن زیتون مخلوط نمایید. سپس، این ماسک را روی مو قرار داده و شانه کنید تا مخلوط به کل موها برسد. پس از این، سر را با یک کلاه پوشانده و اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه روی سر باقی بماند. در نهایت سر را با شامپو و آب سرد بشویید. این روش را می توانید دو بار در هفته تکرار کنید.

 

فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

 

روغن زیتون و آووکادو

آووکادو غنی از اسید اولئیک، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و ویتامین آ، ویتامین ب و ویتامین ای است که در ترکیب با روغن زیتون دارای خواصی نظیر مرطوب کننده، نرم کننده، پیشگیری از ریزش مو و درخشان شدن آن می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • آووکادو رسیده 2 عدد
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری.
  • عسل 2 قاشق غذاخوری (اختیاری برای افزایش رطوبت مو)

آماده سازی

آووکادو، روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس، این ترکیب را بر روی پوست سر و موی خود قرار دهید. پس از این، سر را شانه کنید تا مواد به تمام نقاط مو برسد. حال سر با کلاه پوشانده و اجازه دهید 45 دقیقه تا یک ساعت به همین شکل باقی بماند. در نهایت سر را با شامپو و آب سرد بشویید.

 روغن زیتون و سیر

ترکیب روغن زیتون و سیر سبب افزایش رشد مو می شود. سیر حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مورد نیاز برای رشد مو است و همچنین حاوی ویتامین ث می باشد که به تقویت رشد مو کمک می کند. ترکیب سیر با روغن زیتون علاوه بر افزایش رشد مو، به درخشش، نرمی و لطافت مو می افزاید.

مواد تشکیل دهنده

  • سیر تازه 8 تا 10 حبه
  • روغن زیتون یک چهارم فنجان

آماده سازی

ابتدا سیرها را ریز خرد کرده و با روغن زیتون مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود. سپس، مخلوط را به پوست سر مالیده و اجازه دهید 45 دقیقه روی سر باقی بماند. در نهایت سر را با شامپو و آب سرد بشویید. برای دریافت نتیجه دلخواه، این روش را 2 بار در هفته انجام دهید.

نکته: استفاده از روغن زیتون برای مو آسیب جدی به همراه ندارد، اما اگر این روغن به میزان بالا و به مدت طولانی استفاده شود، ممکن است سبب افزایش چربی پوست سر شده و به فولیکول های مو آسیب وارد کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0