topNotif

خواص روغن گردو برای پوست، مو و بدن

1724 بازدید
14 خرداد 98
بهاره
,,

آشنایی با خواص روغن گردو برای پوست، مو و بدن

گردو به عنوان یکی از مغذی ترین دانه ها در جهان شناخته می شود که مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. روغن آن نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب است. همچنین، روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که توانایی مقاومت در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد را دارد و منبع ویتامین هایی مانند ویتامین ای، ویتامین ب 1، ویتامین ب 2 و ویتامین ب 3 می باشد. روغن گردو را می توان برای تهیه طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه، انواع سس ها و سالادها استفاده کرد. البته توصیه می شود از مصرف آن در پخت غذا با حرارت بالا اجتناب کرد، زیرا این روغن در اثر گرمای شدید تغییر مزه داده و ترش می شود. حال در ادامه با خواص بی نظیر روغن گردو برای پوست، مو و بدن آشنا شوید.

 

خواص روغن گردو برای پوست، مو و بدن

خواص روغن گردو برای پوست، مو و بدن

 

خواص روغن گردو برای پوست، مو و بدن

مفید برای قلب

اسید های چرب غیر اشباع مانند امگا 3 تاثیر مثبتی بر سلامتی بدن دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، اسیدهای چرب امگا 3 سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش می یابد. همچنین، ضربان قلب را تنظیم کرده و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند.

تقویت استخوان ها، بافت ها و سلول های بدن

روغن گردو نقش مهمی در حفظ سلامت و تقویت استخوان ها، سلول ها و بافت های بدن دارد، زیرا این روغن غنی از ماده معدنی منیزیم می باشد. همچنین، این ماده معدنی از عضلات و اعصاب محفاظت کرده و به تقویت قلب کمک می کند.

بهبود حافظه

روغن گردو، منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری است که برای سلول های مغز بسیار مفید می باشند. همچنین، اسیدهای آمینه ای که در این روغن یافت می شود، سلامت مغز را تقویت می کند. به همین علت، این روغن سبب توسعه مهارت های ذهنی، بهبود حافظه و یادگیری، کاهش فراموشی و پیشگیری از اختلالات مغزی می شود.

پیشگیری از سرطان

در یکی از تحقیقات علمی مشخص شد که روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ای است که می تواند بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. به همین علت از بسیاری از بیماری های خطرناک و جدی مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سرطان پروستات پیشگیری می کند. علاوه بر این، وجود آنتی اکسیدانی به نام اسید الاجیک در این روغن، مانع از گسترش تومورهای سرطانی در بدن می شود.

 

همچنین بخوانید:  روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

 

تنظیم قند خون

چربی های غیر اشباع نشده روغن گردو باعث بهبود پاسخ بدن به انسولین می شود که به تنظیم قند خون کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن گردو برای تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید می باشد.

افزایش میزان جذب مواد مغذی

همان طور که در بالا ذکر شد، روغن گردو حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است. این اسیدهای چرب برای سلامتی بسیار مهم هستند و به افزایش میزان جذب مواد مغذی و همچنین ویتامین هایی که چربی بدن را کاهش می دهند، کمک می کند.

مفید برای پوست

روغن گردو برای کاهش چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن گردو حاوی درصد زیادی از پالمیتیک اسید (یک اسید چرب اشباع شده) است که سبب کاهش بروز چین و چروک روی پوست می شود. روغن گردو به عنوان یک درمان عالی با وجود مواد مغذی نظیر امگا 3، مس، پتاسیم و منیزیم پوست را تغذیه می کند. همچنین، این روغن به دلیل داشتن مقادیر بالایی از اسید لینولئیک مانع از دست دادن آب در بافت های پوست می شود. علاوه بر این، روغن گردو برای کاهش عفونت های پوستی، بیماری های قارچی، اگزما، خارش، التهاب، کاهش سیاهی زیر چشم، درمان آکنه و درمان پسوریازیس استفاده می شود.

مفید برای مو

خواص آنتی اکسیدانی روغن گردو نه تنها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مقاومت می کند، بلکه مو را نیز در برابر این آسیب ها، مصون نگاه می دارد. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی از خشکی مو جلوگیری کرده و به بهبود ریزش مو کمک می کند. وجود مواد مغذی در این روغن سبب تقویت فولیکول های مو شده و باعث رشد مجدد موی سر، ابرو و ریش می شود.

نکته: استفاده از این روغن در حد مجاز، کاملا بی خطر و بدون عوارض جانبی است، اما مصرف بی رویه از آن می تواند سبب بروز مشکلات معده شود. همچنین، استفاده موضعی از آن بر روی پوست ممکن است در برخی افراد سبب بروز آلرژی پوستی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گردو را با خواص جلوگیری از تصلب شرایین، جلوگیری از ریزش مو، کنترل قند خون، کنترل پسوریازیس، افزایش قدرت باروری در مردان، ارتقاء عملکرد مغزی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی، حفظ سلامت استخوان ها و کاهش حملات میگرن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0