topNotif

راهکارهایی مفید برای افزایش انرژی و شادابی بدن

2113 بازدید
01 مرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه انرژی و شادابی بدن مان را افزایش دهیم!؟

شاید شما جز افرادی باشید که صبح خود را پر انرژی آغاز نمی کنید و یا روز خود را با انرژی بالا شروع می کنید، اما در نیمه های روز توانی برای ادامه کارهای خود ندارید و احساس خستگی و بی رمقی بر شما غلبه می کند. ما هر روز در حال انجام کارهایمان هستیم ولی اگر انرژی بیشتری داشتیم آن ها را بهترانجام می دادیم. متاسفانه برخی عادت های غلط غذایی و یا رعایت نکردن نکات ریز در شیوه زندگی باعث کاهش توان و انرژی ما خواهد شد. حال در ادامه این مطلب راهکارهایی مفید برای افزایش انرژی و شادابی بدن ارائه خواهم کرد تا به شما کمک کنم که چگونه انرژی خود را در طول روز افزایش دهید.

 

راهکارهایی مفید برای افزایش انرژی و شادابی بدن

راهکارهایی مفید برای افزایش انرژی و شادابی بدن

 

راهکارهایی مفید برای افزایش انرژی و شادابی بدن

1- خواب کافی داشته باشید

این راهکار روشن و واضح هست، اگر شب خوب نخوابید صبح روز بعد احساس خستگی و کسالت می کنید. مطمئن شوید هر شب بین 7 تا 8 ساعت خواب مفید و با کیفیتی داشته باشید. برخی از افراد به تختخواب می روند اما زمان طولانی بیدار هستند.

2- آب بنوشید

کمبود آب باعث احساس خستگی، تنبلی، سستی و از دست دادن انرژی در بدن انسان می شود. مطمئن شوید روزی 4 لیوان آب می نوشید در این صورت، پوست و بدن شما عملکرد بهتری داشته و انرژی بدن برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

3- ورزش کنید

مطمئنا وقتی خسته هستید ورزش کردن آخرین کاری است که تمایل به انجام آن دارید، اما ورزش کردن اکسیژن را به مغز می رساند و گردش خون را در بدن افزایش می دهد. وقتی حس می کنید انرژی ندارید پیاده روی کنید، بدن خود را با حرکات کششی ساده به حرکت وا داشته و مقداری ورزش کنید تا احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

4- استرس را کم کنید

استرس و اضطراب انرژی را از بین می برد، پس سعی کنید آرام بمانید. یکی از بهترین روش ها برای افزایش انرژی بدن مدیتیشن است. مدیتیشن آرامش و هماهنگی است و پس از مدیتیشن در وجود خود احساس آرامش، صلح و پاکیزگی می کنید. با انجام مدیتیشن روزانه، نفس گیری عمیق و انجام کارهای مورد علاقه تان از شر استرس خلاص شوید.

5- از نور خورشید استفاده کنید

 بدن شما به نور خورشید و ویتامین دی برای احساس طراوت و شادابی نیاز دارد، پس هر روز مقداری در پارک سر کوچه، حیاط منزل یا بالکن خود بنشینید و از نور خورشید استفاده کنید. همچنین، سعی کنید بعد از بیدار شدن از خواب پرده ها را کشیده پنجره را باز کنید و با چند نفس عمیق به آفتاب سلام کنید.

6- اجتماعی باشید

تنها و منزوی بودن باعث خستگی و احساس بد داشتن می شود. پس در روز وقت خود را با افرادی که دوست دارید بگذرانید تا احساس شادی و انرژی را با آن ها تجربه کنید. وقت گذاشتن برای افرادی که به شما انرژی می دهند حس درونی شما را بهتر و در نتیجه انرژی بدن را نیز افزایش می دهد.

 

همچنین بخوانید:  بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی

 

چه مواد غذایی انرژی بدن را افزایش می دهد؟

پروتئین

پروتئین ها قند خون شما را متعادل نگه می دارند، پس از مصرف شیرینی جات هم خودداری می کنید. در نتیجه انرژی بدن افزایش می یابد.

غلات

غلات، کربوهیدرات های مفیدی هستند و سرشار از ویتامین ب می باشند. هضم غلات باعث می شود قند خون شما در حالت متعادل قرار بگیرد و احساس خستگی نکنید.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا حاوی مقدار زیادی از اسید های چرب امگا 3 است که نقش مهمی در تامین انرژی بدن ایفا می کند. این ماده غذایی باعث افزایش فعالیت بدنی، بهبود حافظه، تقویت عملکرد ذهنی می شود و تنش های روزانه را به حد قابل توجهی کاهش می دهد.

توت ها

توت ها غنی از آنتی اکسیدان هایی هستند که نقش مهمی در بهبود عملکرد حافظه، تحریک نورون ها و فعال شدن عملکرد مغز دارند که به سبب استرس و کار، انسان را از تحلیل انرژی محافظت می کند. همچنین توت ها حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی هستند که به تولید انرژی داخلی در بدن کمک می کنند.

چای سبز

چای سبز یکی از مهمترین نوشیدنی هایی است که انرژی طبیعی در بدن انسان را افزایش می دهد و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که انرژی بدن در طول روز را تامین می کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از بهترین جایگزین ها به جای مواد قندی است. اگر چه مواد سرشار از قند به بدن انرژی می دهند اما این انرژی کوتاه مدت بوده و بعد از مدتی احساس خستگی شما چند برابر می شود. در حالی که خوردن یک تکه شکلات تلخ انرژی بدن را فراهم می کند و وجود منیزیم در آن بدن را از اضطراب و تنش محافظت کرده و آرامش را به شما هدیه می دهد.

آجیل

آجیل ها حاوی پروتئین بالا، ویتامین ها، اسید آمینه، چربی ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد ضروری برای تامین انرژی در بدن هستند. همه این مواد مغذی به تقویت حافظه در انسان، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد ذهنی کمک می کنند.

آووکادو

آووکادو به عنوان یک محرک طبیعی برای تمام بدن عمل می کند که به نوبه خود سبب افزایش جریان خون به تمام سلول های مغز و بدن می شود و بدین ترتیب انرژی و فعالیت بدن را افزایش می دهد، در نتیجه توانایی انسانی را برای تمرکز افزایش می دهد.

موز

موز شامل درصد بالایی از قند و کربوهیدرات است که به تامین انرژی بدن کمک می کند. این میوه خوشمزه منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر است و همچنین، حاوی درصد بالایی فیبر خوراکی، گلوکز طبیعی و سایر مواد مغذی برای تامین انرژی بدن در طول روز می باشد و حس خستگی را از شما دور می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0