topNotif

آشنایی با عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

1396 بازدید
09 مرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

شاید علی رغم تلاش های مستمرتان، همچنان خانه ای شلوغ و بهم ریخته داشته باشید. برخی عادت ها هستند که باعث می شوند خانه بهم ریخته و نامرتبی داشته باشیم. چه چیزی بهتر از جایگزینی عادت های خوب به جای این عادت های بد؟! شاید در ابتدای کار جایگزین کردن عادات خوب کمی دشوار باشد، اما به مرور و تکرار، آن ها بخشی از عادات روزانه شما می شوند. حال در ادامه با عادت هایی که خانه شما را بهم می ریزند، آشنا می شوید.

 

آشنایی با عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

آشنایی با عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

 

آشنایی با عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

1- وسایلتان را در آخر روز سرجایش قرار نمی دهید

کتاب ها، ورق های کاغذ، مجلات همه را روی میز رها می کنید. کانتر، میز آشپزخانه پر از فنجان ها و ظرف های کثیف غذاست. لباس های تمیز و کثیف را روی مبل، صندلی، تخت و کف زمین رها می کنید. همه چیز را پس از استفاده رها می کنید کاری که صددرصد اشتباه است. احساس بدی نداشته باشید ولی همین عادت باعث نامنظم بودن خانه شما می شود.

سعی کنید هر روز وسایلی را که استفاده کرده اید سرجایش قرار بدهید. ممکن است اوایل کار سختی به نظر برسد، اما بعد از مدتی به آن عادت می کنید. کاغذهای مهم را داخل فایل یا کشویی قرار دهید بقیه را دور بریزید، کتاب هایتان را داخل قفسه ها قرار دهید. ظرف های کثیف را جمع کنید و بشویید. لباس هایتان را پس از تعویض سرجایشان قرار دهید، لباس های کثیف را از لباس های تمیز جدا کنید. پس از شستشو و خشک شدن لباس ها آن ها را درون کمدها آویزان کرده یا در کشوها قرار دهید. سعی کنید این عادات را به کودکان خود هم یاد دهید.

2- پس از وارد شدن به خانه همه چیز را سر جایش قرار نمی دهید

کلیدها، کیف، گوشی موبایل، کیف پول، کفش هایتان، لباس هایتان و… باید مکان مخصوصی داشته باشند که پس از ورود به منزل همه آن ها را سرجایشان قرار دهید. احتمالا راجع به عادات صبح گاهی، عادات قبل از خواب، عادات روزانه شنیده اید، شما می توانید عادت پس از ورود به خانه هم برای خود بگذارید. مهم نیست کجا بودید، سرکار، خرید، آرایشگاه، مهمانی سعی کنید همه وسایل را سرجایش قرار دهید. کلید، کیف پول، گوشی، کیف دوشی، کفش، لباس، حتی خریدهایتان همه را سرجای خود بچینید و سپس استراحت کنید.

 

همچنین بخوانید:  قوانین فنگ شویی | 15 اصل مهم فنگ شویی برای خانه

 

3- برای هر وسیله جای مخصوصی در نظر نمی گیرید

برای لباس ها، کفش ها، کیف ها، کتب، حتی چیزهای کوچک مانند کرم مرطوب کننده، دستمال کاغذی جیبی، کلید جایی در نظر بگیرید و همه وسایل را سرجای خود قرار دهید. اینگونه لوازم را گم نمی کنید، جایشان را فراموش نمی کنید که مجبور به زیر و رو کردن خانه شوید و خانه تان هم مرتبتر به نظر خواهد رسید.

4- شما برنامه روزانه تان را دنبال نمی کنید

اگر برای خود برنامه شامل مرتب تر بودن می ریزید به آن عمل کنید. ممکن است اوایل سخت باشد اما پس از مدتی به آن عادت می کنید و بخشی از زندگی تان می شود. اگر موفق نمی شوید بدانید تمام تلاشتان را نکرده اید. برای این منظور لازم است در ابتدا با برنامه های ساده تر شروع کنیم تا بعدا آن ها را بسط دهیم و مرتب تر حاضر شویم. یک ورق کاغذ بردارید روزهای هفته را بر روی آن بنویسید و چند کار را که می خواهید، آن ها را انجام دهید روی آن بنویسید. مثلا شستن ظرف ها قبل از صبحانه، قرار دادن لباس های تمیز در سرجایشان به محض خشک شدن آن ها و دو هفته یا 40 روز دقیقا این دو کار را انجام دهید پس از آن متوجه می شوید این دو کار عادت شما شده و سراغ دو کار بعدی می روید.

و در نهایت بزرگترین علت بهم ریختگی خانه این است که شما احساس خستگی و کسالت زیادی می کنید که این باعث می شود، دست از تمیز کردن خانه بردارید. به جای آن ادامه دهید و ناامید نشوید. با عادات کوچک شروع کنید، عاداتی که بهانه برای در رفتن از دستشان نداشته باشید. این دو کار را انجام دهید تا حس موفقیت را تجربه کنید و خانه تمیزتر و شادتر داشته باشید. شما موفق می شوید. همچنین، سعی کنید عادات خوب را به کودکانتان از کودکی یاد دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0