مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

5084 بازدید
20 مرداد 98
بهاره
,

مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

روغن زیتون یکی از شناخته شده ترین و بهترین روغن ها برای آشپزی می باشد. این روغن فوق العاده علاوه بر خواص درمانی که برای بدن دارد به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند، به طوری که امروزه در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار نام روغن زیتون دیده می شود. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب و ویتامین هایی است که پوست را تغذیه کرده و آن را در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. امروزه بسیاری از متخصصان پوست، استفاده از این روغن را برای حفظ طراوت و شادابی پوست توصیه می کنند. حال در ادامه این مقاله به بررسی مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

 

مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

 

مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون

روغن زیتون از جمله روغن های طبیعی و گیاهی است که برای پوست بدن بسیار مفید است. مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون عبارتند از:

مرطوب کننده پوست: روغن زیتون حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین ای است که از پوست در برابر عوامل خارجی مختلفی مانند نور آفتاب و باد محافظت کرده و خشکی پوست جلوگیری می کند، بنابراین روغن زیتون یک مرطوب کننده ایده آل برای همه انواع پوست ها می باشد.

پیشگیری و درمان بیماری های پوست: روغن زیتون برای درمان التهاب، آکنه و محافظت از پوست در برابر بیماری های جدی مانند پسوریازیس، سرطان پوست و آلرژی های پوستی بسیار مناسب است، در نتیجه به داشتن پوست درخشان و رفع بیماری های پوستی کمک می کند.

پاک کننده لوازم آرایش: برخی از مواد پاک کننده آرایشی باعث ایجاد جوش یا بثورات می شوند، اما روغن زیتون نه تنها، به راحتی مواد آرایشی را پاک می کند بلکه از جوش و آکنه جلوگیری کرده و پوست را تقویت می کند.

خواص ضد پیری: ماساژ صورت با روغن زیتون، پوست را در برابر افتادگی و چروک محافظت می کند. روغن زیتون با مقابله با رادیکال های آزاد پوست، علائم پیری را به تأخیر می اندازد.

 لایه برداری لب: روغن زیتون نه تنها برای پوست بلکه برای لب ها نیز مفید می باشند. استفاده از روغن زیتون به رفع لب های ترک خورده کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای ماساژ صورت

روغن زیتون برای خشکی پوست

ابتدا صورت خود را با آب مرطوب کنید، سپس صورت خود را به مدت 15 دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید و در نهایت با آب گرم بشویید. این روش برای رفع خشکی پوست مناسب است. افرادی که دچار خشکی بسیار شدید هستند می توانند قبل از خواب این عمل را انجام داده و صبح روز بعد پوست خود را بشویند.

روغن زیتون، ماست و عسل

 از عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده می شود، در حالی که ماست کار لایه برداری را انجام می دهد، و در نتیجه باعث تقویت پوست و بهبود سلامتی می شود.

مواد لازم:

  • ماست یک سوم فنجان
  • عسل یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون دو قاشق چای خوری

 روش تهیه:

همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک محلول غلیظ حاصل شود. این محلول را روی صورت بمالید و پس از 20 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید. بهتر است از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

 

روغن زیتون و آب لیمو

این روش برای مبارزه با پیری، رفع چین و چروک و خطوط ریز صورت استفاده می شود.

مواد لازم:

  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری
  • مقدار کمی نمک دریایی

روش تهیه:

ابتدا صورت را با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید. باقیمانده روغن را با نمک دریایی مخلوط و آب لیمو را به آن اضافه کنید تا یک اسکراب فوق العاده ایجاد شود که علاوه بر رفع چین و چروک صورت، سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و به جوانسازی پوست کمک کند.

اسکراب لب روغن زیتون و شکر قهوه ای

مواد لازم:

  • شکر قهوه ای یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون چند قطره
  • آب لیمو مقدار کمی

روش تهیه:

آب لیمو، روغن و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کرده و روی لب های خود به آرامی بمالید. پس از 5 دقیقه لب های خود را با دستمال مرطوب پاک کنید. این اسکراب علاوه بر رفع ترک خوردگی و خشکی لب سبب نرمی و درخشان شدن آن نیز می شود.

روغن زیتون و تخم مرغ

این دستور العمل به تغذیه پوست، محافظت از آن در برابر چین و چروک و علائم پیری کمک می کند. تخم مرغ حاوی آلبومین که به باز شدن منافذ بسته و همچنین متعادل کردن چربی پوست کمک می کند. علاوه بر این، ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ سبب تحریک گردش خون و حذف سلول های مرده پوست می شود.

 مواد لازم:

  • تخم مرغ یک عدد
  • روغن زیتون نصف قاشق چای خوری
  • آرد نخودچی یک قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی یک چهارم قاشق چای خوری
  • شیر یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بکشنید، سپس، آرد نخودچی، روغن زیتون را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حال نمک دریایی و شیر را افزوده و خوب هم بزنید. در ابتدا صورت را با گرم شسته، خشک کرده و ماسک را روی صورت مالیده و به آرامی ماساژ دهید. پس از چند قیقه ماساژ، ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0