فواید شیر نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن

2644 بازدید
19 شهریور 98
بهاره
,,

آشنایی با فواید شیر نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن

شیر نارگیل (Coconut milk) برای پوست هر خانمی که می خواهد زیبایی و طراوت پوست خود را حفظ کند، جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی است. این ماده علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی مانند ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ب یک، ویتامین ب 3، ویتامین ب 5، ویتامین ب 6، سلنیم، منیزیم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است که نه تنها مصرف خوراکی آن به حفظ سلامت بدن، پوست و مو کمک می کند، بلکه استفاده موضعی از آن نیز برای پوست و مو بسیار مفید است. حال در این مقاله با فواید شیر نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن، اشنا شوید.

 

فواید شیر نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن

فواید شیر نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن

 

فواید شیر نارگیل برای پوست

فواید زیادی در شیر نارگیل برای پوست وجود دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

1- این ماده به طور موثری پوست را مرطوب می کند و با خشکی و قرمزی پوست مبارزه می کند و همچنین خارش را درمان می کند.

2- درخشش و طراوت به پوست می بخشد.

3-به دلیل خاصیت ضد التهابی برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود.

4- شیر نارگیل حاوی مس و ویتامین ث است که به ترمیم پوست و مبارزه با علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و لکه های پوستی کمک می کند.

5- شیر نارگیل حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که بیماری های پوستی مانند آکنه، انواع جوش ها و سایر مشکلات پوست را درمان می کند.

6- این ماده یک پاک کننده طبیعی آرایش است.

7- برای لایه برداری و پاکسازی پوست مفید است.

روش تهیه ماسک های شیر نارگیل برای پوست

بسیاری از ماسک های طبیعی را می توانید با شیر نارگیل ترکیب کنید که برای پوست بسیار مفید هستند. در اینجا برخی از این دستور العمل های ساده برای تهیه ماسک ذکر شده است که به حفظ سلامت، طراوت و شادابی پوست شما کمک می کند.

شیر نارگیل
مواد لازم:
  • شیر نارگیل 3 قاشق غذاخوری

روش استفاده: یک پنبه را به کمی شیر نارگیل آغشته کرده و مستقیما بر روی صورت بمالید. شیر نارگیل را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید، سپس صورت را با آب سرد بشویید. این دستور العمل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برای نرم کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک استفاده می شود. این روش را هفته ای 2 یا 3 بار تکرار کنید.

شیر نارگیل و گلاب
مواد لازم:
  • شیر نارگیل یک فنجان
  • گلاب نصف فنجان
  • گلبرگ گل سرخ یک فنجان

روش آماده سازی: شیر نارگیل، گلاب و گلبرگ های گل سرخ را به آب گرم اضافه کنید و بدن یا پوست صورت خود را با آن بشویید. همچنین، می توانید مواد تشکیل دهنده این ماسک را افزایش داده و به وان آب گرم افزوده و به مدت 30 تا 40 دقیقه در آن بخوابید. این دستور العمل برای مرطوب کردن پوست بسیار موثر است.

 

همچنین بخوانید:  درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

 

شیر نارگیل و بادام
مواد لازم:
  • شیر نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • بادام پوست کنده 6 تا 7 عدد

روش آماده سازی: ابتدا بادام ها را به کمک مخلوط کن کاملا خرد کرده و شیر نارگیل را اضافه کنید. سپس، این ماسک را به 15 دقیقه روی صورت گذاشته و در نهایت صورت را با آب سرد بشویید. این دستور العمل برای مبارزه با علائم پیری زودرس و کاهش چین و چروک استفاده می شود. توصیه می شود برای اثر بخشی این ماسک، آن را هفته ای 2 یا 3 بار استفاده نمایید.

شیر نارگیل و روغن زیتون
مواد لازم:
  • شیر نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

روش آماده سازی: شیر نارگیل را با روغن زیتون مخلوط کنید. شما می توانید این ترکیب را به کمک پنبه یا انگشتان دست خود بر روی پوست صورت ماساژ دهید. این دستورالعمل به رفع چین و چروک ها و آبرسانی پوست کمک می کند. علاوه بر این، ماسک شیر نارگیل و روغن زیتون به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیر پاک کن های شیمیایی استفاده می شود.

شیر نارگیل و جو دوسر
مواد لازم:

روش آماده سازی: شیر نارگیل را با پودر جو دوسر مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی صورت مالیده و با حرکات دورانی، صورت را ماساژ دهید. این دستور العمل خاصیت لایه برداری داشته و سلول های مرده پوست را از بین می برد. توصیه می شود این ماسک را هفته ای یک یا دو بار تکرار کنید تا نتیجه ایده آل حاصل شود.

فواید شیر نارگیل برای سلامتی بدن

شیر نارگیل دارای فواید بسیاری برای بدن است که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • برای سوخت و ساز بدن، چربی سوزی و کاهش وزن مفید است.
  • التهاب را تسکین می دهد.
  • کلسترول را کاهش می دهد.
  • ضد باکتری و ضد ویروس است.
  • هضم غذا را بهبود می بخشد، در نتیجه به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • به کنترل و درمان دیابت کمک می کند.
  • استخوان ها را تقویت می کند.
  • از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.
  • گردش خون را بهبود می بخشد.
  • سلامت غدد پروستات را بهبود می بخشد.
  • به درمان موهای خشک و آسیب دیده، تقویت و رشد مو، نرم کردن طبیعی مو و درمان شوره سر کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر نارگیل را با خواص کمک به عملکرد کلیه ها و مثانه، سالم سازی پوست و مو و جوان سازی، بهبود عملکرد مغز، تقویت  سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ناباروری مردان، کاهش کم خونی، جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0