بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

1727 بازدید
06 آذر 98
بهاره
,

آشنایی با بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

پاها یکی از شگفت انگیزترین اعضای های بدن هر انسان می باشد که به افراد برای رفع نیازهایشان کمک می کنند. پاها بزرگترین استخوان بدن را دارا هستند که عضلات و رگ های بسیاری از آن به اعضای کمر، شکم، چشم، گوش و… مرتبط می شوند. از سال های ابتدایی زندگی ما به سلامت پاهایمان برای قدم زدن، دویدن، رقصیدن، ایستادن، بالا رفتن از پله ها و احساس خوبی داشتن نسبت به زندگی و بدنمان نیاز داریم. همواره شنیده اید که پاها قلب دوم بدن انسان محسوب می شوند، بنابراین مراقبت از آن ها ضروری می باشد. حال تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها آشنا شوید.

 

بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

 

چگونه به طور طبیعی از  سلامت پاها محافظت کنید؟

پاها عضو مهمی از بدن محسوب می شوند که عدم سلامت آن ها سبب مشکل در سایر اندام ها خواهد شد. شما می توانید در ادامه با انجام راهکارهایی، به بهبود سلامت و افزایش زیبایی آن ها کمک کنید.

1- پاهایتان را بشویید

اگر هر روز زمان زیادی را در بیرون از منزل می گذرانید، این کار را روزانه انجام دهید. شما می توانید بسته به بوی پاهایتان آن را با آب خالی یا مقداری صابون شسته و آبکشی کنید. پاهایتان را پس از شستشو با حوله مخصوص پا خشک کنید.

توجه: از قرار دادن طولانی مدت پاها درون آب خودداری نمایید، زیرا چربی طبیعی پوست از بین می رود.

2- از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از شستشو یا قبل از خواب پاهایتان را با کرم های مرطوب کننده مخصوص پا، چرب کنید و اجازه دهید که جذب پا شوند. همینطور می توانید با روغن نارگیل که عطری دلپذیر دارد هر شب پاهایتان را کمی ماساژ دهید، اینگونه کیفیت خوابتان نیز ارتقا می یابد.

3- ناخن های پا را کوتاه کنید

سعی کنید از بلند کردن ناخن های پا اجتناب کرده و ناخن ها را متناسب با زیبایی پاها بگیرید و سپس پاهایتان را کمی روغن گیاهی مرطوب کنید.

4- کفش مناسب به پا کنید

به هنگام خرید کفش به مناسب و استاندار بودن آن توجه کنید. اگر مدت طولانی در محل کار یا دانشگاه و… مجبور به پوشیدن کفش هستید، کفش های مناسب و راحت بپوشید و بانوان ترجیحا از پوشیدن کفش های پاشنه بلند در ساعات کاری خودداری کنند.

بانوان در نظر داشته باشند که در ساعات کوتاهی از روز کفش پاشنه بلند به پا کنند، زیرا کفش های پاشنه بلند به انگشتان پاها آسیب می رسانند. علاوه بر این، در صورت اضافه وزن و استفاده طولانی مدت از این کفش ها به کمر صدمات جدی وارد می شود. همچنین، در مدت زمان طولانی از پوشیدن صندل خودداری نمایید. صندل نمی تواند از پاها حفاظت کند و در صورت استفاده بیش از حد از آن ها دچار پاشنه درد خواهید شد.

اگر شغل خطرناکی (همانند برق کار، آتشنشان و..) دارید، حتما کفش ایمنی و محافظ برای خود تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. اگر زمان های طولانی مدت در محل کار سرپا می مانید، حتما کفش مناسب تهیه کنید.

 

همچنین بخوانید:  کفش های طبی

 

5- جوراب بپوشید

جوراب بپوشید و هر روز جوراب کثیف خود را تعویض نمایید. به جنس جوراب هایی که می خرید توجه کنید، ترجیحا الیاف طبیعی همچون کتان را استفاده کنید.

6- ورزش هایی مناسب برای پاها انجام دهید

ران، زانو، مچ پا، انگشتان پا را ورزش دهید، اینگونه خون در بدنتان جریان پیدا می کند و پوستتان شاداب باقی می ماند. با ورزش منظم پاهایتان چربی را ذخیره نکرده و به بهبود فعالیت پاها کمک می شود. همچنین، می توانید روزانه به مدت 15 دقیقه پاهایتان را بر روی دیواری قرار دهید. با این حرکت گردش خون در پاهایتان بیشتر شده و احساس بهتری را تجربه خواهید کرد.

توجه: اگر بر روی پاهایتان قارچ هایی، پوست سفت و سخت، نقاط متورم و قرمزی مشاهده کردید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا سلامت پاهایتان را بررسی کند.

در صورت آسیب دیدگی مچ پا، چه کنید؟

اگر در خیابان قدم می زدید و پایتان پیچ خورد، یا در حین ورزش آسیبی به مچ پاهایتان وارد شد در ابتدای امر پاهایتان را بررسی کنید. به دردتان اجازه دهید حس شود، به هیچ وجه از مسکن استفاده نکنید، زیرا درد را کاهش می دهد و شما متوجه آسیب نمی شوید.

در صورت مشاهده کبودی، تورم و درد زیاد از فردی بخواهید تا شما را به پزشک برساند، در این حین با کمپرس یخ از درد پاهایتان کم کنید، آرام باشید و فکرتان را از درد منحرف کنید. به پزشک اجازه دهید پای آسیب دیده را بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شود.

در صورت آسیب دیدگی شدید به توصیه های متخصص عمل کنید. در غیر اینصورت به پاهایتان اجازه استراحت دهید، آن ها را با کرم ضددرد یا روغن سیاه دانه ماساژ دهید و ببندید. اگر درد زیادی دارید به مدت 24 تا 48 ساعت مسکن مصرف کنید تا از شدت درد کاسته شود.

در انتها به پایتان اجازه دهید ریکاوری کند. به بدنتان گوش دهید، بیش از حد به پای آسیب دیده فشار نیاورید، استراحت کنید و زمان دهید تا کاملا پایتان بهبود یابد. با انجام ورزش های آرام مچ پایتان را تقویت کنید، پاهایتان را ماساژ دهید و پس از بهبودی از کفش مناسب استفاده کنید تا از آسیب های دیگر پیشگیری کنید.

 

بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

بهترین روش های حفظ زیبایی و سلامت پاها

 

چه کفشی مناسب پاهایمان است؟

کفش ها برای محافظت از سلامت پاها سالیان قبل به وجود آمدند، در ابتدای امر آن ها سفت و سخت بودند و از چوب و گیاهان تهیه می شدند، با گذر زمان کفش های پلاستیکی به وجود آمدند که با پیشرفت تکنولوژی از بین رفتند و کفش های راحت امروزی همانند چرم، جیر و… به بازار عرضه شدند. کفش های امروزی در انواع و مدل های مختلف برای مجالس و مراسمات متعدد استفاده می شوند، در عین حال که از پاها محافظت می کنند، به زیبایی و راحتی آن ها هم اهمیت می دهند، حالا سوال پیش می آید، چه مدل کفشی مناسب است؟

نکات ضروری برای انتخاب کفش مناسب

  • در ابتدای امر مشخص کنید به چه نوع کفشی نیاز دارید؟ آیا کفشی برای پیاده روی می خواهید؟ یا نیازمند کفش مناسب کوهنوردی هستید؟ یا آیا کفشی برای مجالس رسمی خود نیاز دارید؟
  • پس از این که مشخص کردید، دقیقا به چه کفشی نیاز دارید، وب سایت ها و پیج های اینستاگرام را بررسی کنید تا هم از قیمت خرید کفش ها مطلع شوید و هم کفش مدنظرتان را خریداری کنید. سعی کنید از خرید کفش به طریق اینترنتی خودداری کنید، زیرا برای خرید کفش مناسب نیاز هست آن را بپوشید، آگاهی از سایز کفش به تنهایی کافی نیست.
  • برای این که کفش مناسبتان را خریداری کنید، لازم هست آن را بپوشید. حتما کفش را با جورابی که همیشه از آن استفاده می کنید، امتحان کنید. زمانی که مدل دلخواهتان را یافتید آن را پا زده و از راحتی پاهایتان مطمئن شوید. بررسی کنید انگشتانتان درون کفش تکان می خورند یا نه؟ کفش پشت پاهایتان را نمی زند؟ چند قدمی با آن راه بروید تا مطمئن شوید.
  • حتما بعدازظهرها کفش بخرید، در طول روز پاهایمان به دلیل استفاده از آن ها بزرگتر می شود، جفت کفش ها را بپوشید، زیرا ممکن هست یک پا مقداری از دیگری بزرگتر باشد و مطمئن شوید در کفش ها فضای آزادی برای تکان دادن انگشتان خود دارید.
خریدن کفش بزرگتر یا کوچکتر برای پاهایمان چه مشکلی ایجاد می کند؟

باید گفت در ابتدای امر مشخص کنید برای کودکتان کفش می خرید یا خودتان؟ می توان گفت خریدن کفش تا دو سایز بزرگتر از پاهای کودک به گونه که بند یا چسب داشته باشد تا پاهایش از کفش بیرون نیایند و در آن احساس راحتی کنند مشکلی ندارد، اما هیچ گاه نه برای خودتان و نه کودکتان کفش هایی با سایز کوچک نخرید.

حتما قبل از خرید کفش ها را بپوشید، با آن چند قدم راه بروید، انگشتانتان را تکان دهید، پاهایتان را درون کفش (مخصوصا کفش های ورزشی) جمع کرده و رها کنید، اگر مشکلی وجود نداشت، کفش مدنظرتان را بخرید. اما اگر برای خودتان (یک فرد بزرگسال) کفش خریداری می کنید در صورتی که پاهایتان درون کفش احساس راحتی داشته باشند می توانید یک تا نیم سایز کفشی بزرگتر خریداری کنید. اما، باز توجه داشته باشید پاهایتان باید درون کفش ها احساس راحتی کنند، انگشتانتان آزاد باشند و کف کفش به پاشنه پا آسیبی نرساند. با رعایت کردن مواردی که گفته شد، می توانید کفشی مناسب برای خودتان خریداری کنید، و چند سال از آن استفاده نمایید.

فراموش نکنید، شاکر پاهای سالم خود باشید و از آن ها روزانه مراقبت کنید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر در پاهایتان در اسرع الوقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0