topNotif

آشنایی با فواید پابرهنه راه رفتن برای جسم و ذهن

4300 بازدید
23 آبان 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید پابرهنه راه رفتن چیست و چه تاثیراتی بر جسم و ذهن دارد؟!

آیا شما هم بارها در ساحل، پارک ها و رودخانه ها پابرهنه قدم زده اید؟ قدم زدن در طبیعت یکی از کارهای آرامش بخشی است که هر فرد می تواند به آسانی آن را انجام دهد. در کف پای انسان ها، هزاران میلیارد سیستم عصبی وجود دارد که با اعضای مختلف بدن همچون چشم ها، شکم، گوش، سر و… در ارتباط هستند. احتمالا شما هم شنیده باشید که به هنگام دل درد،کف پاهایتان را ماساژ دهید. بسیاری از تکنیک های مرتبط با ماساژ پا سندی بر صحت این گفته هستند. شاید شما هم علاقه مند هستید ساعت ها در طبیعت پابرهنه پیاده روی کنید و یا ممکن است حتی در منزل خود دمپایی بپوشید، اما آیا از فواید پابرهنه راه رفتن برای جسم و ذهن اطلاع دارید؟

 

آشنایی با فواید پابرهنه راه رفتن برای جسم و ذهن

آشنایی با فواید پابرهنه راه رفتن برای جسم و ذهن

 

آشنایی با فواید پابرهنه راه رفتن برای جسم و ذهن

باعث آشتی با طبیعت و فطرت انسان ها می شود

ما انسان ها با گذراندن زمان در طبیعت به آرامش می رسیم، به همین خاطر پابرهنه راه رفتن بر روی خاک ها، شن ها و حتی کف خانه باعث آشتی کردن ما با طبیعت می شود. طبق گفته متخصصان، انرژی مخصوصی در هنگام پابرهنه قدم زدن در کف پاها و کل بدن انسان به وجود می آید که این انرژی تحت عنوان electrical nutrition شناخته می شود، و تاثیرات مثبتی بر روح و جسم انسان می گذارد.

عضلات کف پا تقویت می شوند

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، میلیون ها سلول عصبی در کف پای انسان ها وجود دارد که با افزایش سن و به دلیل استفاده از کفش مقدار زیادی از این عضلات بیکار شده و کم کم ضعیف می گردند. به همین خاطر پابرهنه راه رفتن باعث تقویت تمامی عضلات کف پا می شود.

از استرس و اضطراب می کاهد

حس خنکی درون پاها حسی فوق العاده دوست داشتنی است، حسی که به ما کمک می کند بر تمامی اعضای بدنمان آگاهی داشته باشیم و از حس لامسه خود در هنگام پابرهنه قدم زدن استفاده کنیم، به دلیل همین حس، انسان تمایل پیدا می کند در لحظه حال حاضر باشد و این امر از استرس و اضطراب روزانه می کاهد.

التهابات را کاهش می دهد

محققان به این نتیجه رسیده اند که پابرهنه راه رفتن بر روی سطوح باعث کاهش قابل توجه سایتوکاین ها (عناصری که شیمیایی در ایجاد التهابات نقش بسزایی دارند) شده که در نهایت منجر به کاهش التهابات بدن می گردد.

 

همچنین بخوانید:  فواید ورزش و دویدن در آب و تاثیر آن بر روی لاغری

 

به تقویت سیستم قلب و عروق کمک می کند

پیاده روی با پاهای برهنه سبب ایجاد الکترون هایی (توسط لمس کف پاها با زمین) در بدن می شوند و فشار خون بدن نیز کاهش می یابد، در نتیجه پابرهنه راه رفتن به افزایش سلامت قلب کمک می کند.

منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

به واسطه الکترون های ایجاد شده در هنگام پیاده روی با پاهای برهنه التهابات بدن کاهش پیدا می کنند، که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

باعث کاهش بیماری های ارثی می شود

طبق تحقیقاتی انجام شده، افرادی که بدنشان در مدت زمان زیادی با طبیعت خاک، چمن و… در ارتباط هستند، وضعیت جسمی بهتری دارند. این افراد از دردها و التهاباتشان کاسته شده و موجب بهبود سلامت عمومی آنان می شود، و اینگونه ژن های ضعیف و ناسالم به نسل بعدی منتقل نمی گردند.

به بهبود کیفیت خواب کمک می کند

با کاهش استرس و اضطراب کیفیت خواب افزایش پیدا می کند. همینطور به دلیل آرامشی که از پیاده روی با پاهای برهنه ایجاد می شود، کیفیت خواب بهتر می گردد.

نکات ضروری برای پابرهنه راه رفتن

همانطور که به فواید پابرهنه قدم زدن اشاره شد، نیاز است مواردی را قبل از انجام این کار رعایت نمایید.

  • بر روی سطوح سفت و سنگی پابرهنه قدم نزنید، این کار باعث ایجاد درد در کف پا، زانو، کمر و گاها شکم می شود.
  • اگر به تازگی پابرهنه قدم زدن را شروع کرده اید، به عضلات پاها و بدنتان اجازه دهید با شرایط هماهنگ شوند. توصیه می شود، پیاده روی با پاهای برهنه را با روزی 10 دقیقه شروع کنید.
  • از محیط خانه، حیاط و باغ خود شروع کنید، زمانی که پابرهنه در محیط تمیز و شناخته شده قدم می زنید دچار آسیب کمتری می شوید.
  • هر زمان پس از قدم زدن با پاهای برهنه احساس درد در عضلات کف پا، کمر یا زانوهایتان کردید به بدنتان اجازه استراحت دهید و با انجام تمرینات مناسب عضلات پاهایتان را تقویت کنید.
  • همیشه بعد از پیاده روی با پاهای برهنه، مخصوصا بیرون از منزل، پاهایتان را خوب بشویید. زمانی که در محیط خارج از منزل پیاده قدم می زنید پاهایتان با میکروب ها و قارچ ها برخورد می کنند و آن ها را به خود جذب می کنند. اگر پاهایتان را پس از پیاده روی تمیز نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی همچون عفونت های قارچی بین انگشتان پا شوید.
  • سعی کنید در محیط های امن خارجی همانند ساحل و چمن زار پابرهنه قدم بزنید تا آسیبی به پاهایتان وارد نشود.
  • افراد دیابتی از پابرهنه قدم زدن در محیط های خارجی خودداری کنند، زیرا ممکن است آسیب ببیند و این آسیب منجر به عفونت ها و مشکلات بزرگتر شود.
کلام آخر

شما می توانید در صورت احساس خلق و خوی ناخوشایند، نگرانی، و منفی بافی با پاهای برهنه به مدت 15 تا 30 دقیقه بر روی چمن های پارک یا حیاط منزلتان قدم بزنید و خودتان را از افکار منفی رهایی بخشید، انرژی مثبتتان را باز یابید و حال خوشی را به خودتان هدیه دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مریم گلی را با خواص کاهش دردهای عضلانی، سردمزاجی، رفع میگرن و سردردهای مزمن، افسردگی، اضطراب، فشارخون بالا، ناراحتی های عادت ماهانه، آسم، ناتوانی جنسی، فشار روحی و عصبی، بی خوابی، عادت ماهانه نامرتب، عوارض قبل از عادت ماهانه، درمان ناراحتی های پوست سر، رفع ریزش مو و موی چرب، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0