topNotif

چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید؟

1521 بازدید
19 آذر 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید؟

دوران نامزدی یکی از مهمترین و خاطره انگیزترین دوران های زندگی زوج ها می باشد. اما بسیاری از متخصصین حوزه ازدواج و خانواده بر این باورند که نامزدی علاوه بر داشتن لحظات رمانتیک و عاشقانه، یکی از بهترین زمان ها برای شناخت روحیات، رفتارها و سلایق طرف مقابل است. لذا، اکثر مشاوران تاکید دارند که در زمان نامزدی منطق بر احساس باید غلبه کند. دوران نامزدی زمانی برای شناخت دقیق تر است و متاسفانه بسیاری از زوج های جوان به این مسئله مهم توجهی ندارند. افرادی هم که منطق را بر احساس ترجیح می دهند، در اغلب موارد نمی دانند که چگونه شناخت بهتری پیدا کنند. حال در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که می توانید با پاسخ به چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید، می توانید خوشبختی خود را تضمین کنید.

 

چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید؟

چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید؟

 

چهار سوال صادقانه که باید از خودتان در دوران نامزدی بپرسید؟

1- آیا وقتی که با او ‌هستم، خودم هستم یا تبدیل به آدم دیگری می شوم؟

بیشتر مردان جوان در عالم خیال برای خود همسری مجسم می کنند که بی اراده صفات و مشخصاتش را برای شما فاش می سازد. از طرفی یک دختر جوان بنا به غریزه زنانه خیلی زود تشخیص می دهد که مرد شیفته چه نوع زنی است. شما اگر او را شدیدا دوست دارید خودبخود رفتار و اخلاقتان را هنگام ملاقات با وی مطابق او خواهید کرد و سعی می کنید خود را به او چنان دختری نشان دهید که ایده آلش می باشد. اما این کار بسیار ناروا و حتی خطرناک است، زیرا با این عمل دو نفر را فریب داده اید، یکی او را و دیگری خودتان را!!!

ممکن است نامزد شما آداب و رسوم خانوادگی و روحیه واقعی شما را نپسندد. از دوستانتان خوشش نیاید و خلاصه تمام چیزهای مورد علاقه شما را طرد کند، اگر شما در دل خود بگویید: به خاطر او همه این ها را می پذیرم، خود را فریب داده اید، زیرا به احتمال زیاد پس از ازدواج که آتش عشق فرو نشست یا خفیف شد، شما به مسائل مورد علاقه خویش روی می آورید و او نیز حق دارد شما را ملامت کند شما باید در ذهن خودتان بررسی کنید، آیا زمانی که با او هستید همین خودتان هستید یا آدم دیگری می شوید.

2- آیا می توانم همان طوری که او هست، وی را بپذیرم؟

زمانی که شما در برابر نامزد خود قرار می گیرید، جاذبه و شور و شوق کمتر به شما فرصت می دهد که در مورد وضع، روحیه و اخلاق او دقیق شوید! اما شما باید به خاطر یک عمر زندگی این دقت و کنکاش را بکنید، زیرا وقتی کار از کار گذشت دیگر تلاش شما برای تغییر صفات و حالاتی که در او دوست ندارید نتیجه نخواهد داشت. اگر او فوق العاده جدی و سختگیر است و شما این حالت او را دوست ندارید و یا برعکس آدم شوخ و بذله گویی افراطی می باشد، یا اگر زیاد به مطالعه و تفکر می پردازد، یا اگر وضع و لباسش غالبا نامرتب و بدقول و بی دقت است، توصیه می شود تصمیمی جدی بگیرید. این ها چیزهایی نیستند که شما بعد بتوانید وادارش کنید که تغییر دهد.

 

همچنین بخوانید:  ازدواج منطقی یا ازدواج احساسی، کدام ضامن خوشبختی است؟

 

3- آیا ما می توانیم مصاحب خوبی برای هم باشیم؟

وقتی دختر یا پسری به شخصی علاقه مند شد، بزرگترین آرزویش آن است که در یک دنیای بزرگ با او تنها باشد و ساعت ها، روزها، هفته ها و سال ها به صحبتش گوش دهد. این امر تا زمانی می تواند صادق باشد که این دو همیشه و در همان مرحله و حالت به سر ببرند و وارد دنیای زناشویی نشوند. وقتی با هم پیوند ازدواج بستند، موارد بسیاری پیش می آید که این دو باید نقش مصاحب و دوست را بازی کند و آن جاذبه و کشش جنسی رفته رفته کاهش می یابد. وانگهی تمام زوجین با تجربه می دانند که بقای زندگی زناشویی فقط و فقط به مسئله جنسی مرتبط نمی باشد. مخصوصا در سال های سالخوردگی مهمترین عامل بقای زندگی همین مصاحبت و دوستی است.

پس اگر نامزد شما پیوسته از خودش صحبت می کند، غالبا میان حرف شما دویده و موضوع تازه ای (آن هم از خودش) پیش می کشد و یا در ساعاتی که شما افسرده و کسل هستید، قدرت و قابلیت آن را ندارد که شما را تسکین و دلداری دهد، به همان میزان که از جزییات کار و وجود خویش صحبت می کند از جزییات زندگی شما سوالی نمی کند، باید بدانید وی مصاحب خوبی برای شما نخواهد بود و طبعا شما هم نمی توانید برایش هم صحبت و دوست خوبی باشید.

یقینا در مراحل اولیه شما قدرت و توان آن را دارید که ساعت ها به حرف هایش گوش دهید و حتی مکرر گفته هایش را تمجید و تایید کنید، اما آیا بعدها نیر همین طور خواهد بود؟ مسلما نه. پس او هم می بایست به شما توجه کند. از کار و حرفه شما، ذوق و سلیقه تان، حالاتتان و افکارتان سوال کند و در عین حال به سخنان شما با علاقه گوش دهد، اگر چنین بود خوب است.

4- آیا از نظر مادی ازدواج ما موفقیت آمیز خواهد بود؟

وقتی دختری به جوانی شدیدا علاقه مند شد، مسلما می تواند در صورت ازدواج با حداقل هزینه کانون گرمی برای خود و همسرش فراهم کند. اصولا برای تعدادی از دختران احساساتی تشکیل زندگی ساده به منزله یک ماجرای خوشایند و لذت بخش است، اما باید قبول کرد حوادث نامطلوب برای به هم زدن این ماجرای خوشایند در کمین نشسته است.

بیماری زوجین، بارداری بدون برنامه ریزی، از دست دادن شغل و کلیه حوادث غیر منتظره ای که نیاز به پول داشته باشد، عواملی هستند که یکباره و ناگهانی آرامش زندگی خانوادگی را بر هم می زند و زن ناگهان متوجه می شود با آنکه عاشق همسرش بوده و هست، اما بی لیاقتی، بی پولی و تنگدستی را دوست ندارد! ممکن است در چنین مواقعی این زن و شوهر از کمک به پدر و مادرشان (والدین زن یا شوهر) برخوردار شوند، اما آن کمک نیز به همراهش هزار و یک مشکل می آورد که یکی از آن ها دخالت پدر و مادر در امر زندگی، توقع فراوان آنان برای اطاعت حرفشان و بالاخره احساس خواری و خفت شوهر به علت دریافت کمک از جانب آن هاست. پس شما همسر جوان این جا هم صادقانه بررسی کنید.

به هر حال، دختران و پسران جوان صادقانه موارد اشاره شده و دیگر مسائل مهم از قبیل اختلافات ملیت، اختلاف سطح تحصیلات، اختلاف هوش و استعداد، مغایرت سن، اختلاف سطح خانواده، اختلاف کار در بیرون یا خانه داری را به دقت بررسی و سپس تصمیم نهایی را بگیرند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم خشخاش سرخ را با خواص دمسکن و مخدر ضعیف، خواب آور و آرام بخش، مسکن سرفه های مقاوم و خلط آور، ضد سیاه سرفه و تب بر، تسکین دهنده دردهای سیاتیک و ضد یرقان، نرم کننده سینه و ضد نفس تنگی، نرم کننده و ضد التهاب، کاهنده ورم ها و ضد برونشیت و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0