topNotif

راهکارهایی مناسب برای برخورد با همسر بد اخلاق

1595 بازدید
23 آذر 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با همسر بد اخلاق چه باید کرد؟

در عصر حاضر کارشناسان خانواده، روزنامه ها، کتاب ها و مجلات مختلف تمام تلاششان این است به زن و شوهرها تفهیم کنند که چگونه یکدیگر را دوست داشته باشند تا زندگی با آرامش بگذرد و اعصاب کسی ناراحت نشود. شما و بچه های شما در مرحله اول به این موضوع اشاره می کنید که همسرتان بد اخلاق است. عصبی و ایرادگیر شده و شما دیگر مستأصل شده اید. اما، چه باید کرد؟ آیا بی محلی جواب می دهد؟ یا عشق و مهربانی باعث کاهش عصبانیت می شود. حال در ادامه این مقاله با راهکارهایی مناسب برای برخورد با همسر بد اخلاق آشنا شوید.

 

راهکارهایی مناسب برای برخورد با همسر بد اخلاق

راهکارهایی مناسب برای برخورد با همسر بد اخلاق

 

اصل عشق و توجه داشتن

متخصصین روانشناسی کودکان بزهکار عقیده دارند علت اصلی انحراف اطفالی که در زندان و یا دارالتأدیب هستند، عدم محبت و یا ندیدن علاقه است. این کمبود محبت آن ها را به این مکان ها کشانده است. نقل قول زیر از پسر بچه ای است که در آنجا به سر می برد. وی می گوید:

تا روزی که دارالتأدیب نرفته بودم مادرم هرگز به من توجهی نداشت. یک بار به ملاقاتم آمد و فقط گفت که از اول می دانسته قابل عوض شدن نیستم و جایم فقط در این نوع مکان ها است. دیگری می گفت تا به حال یاد ندارم که مادر یا پدرم دست نوازشی به سرم کشیده باشند.

ما احتیاج به محبت، دوست داشتن و دوست داشته شدن داریم. باید گفت که عشق و توجه داشتن دو اصل زندگی هستند. این بحث را پیش کشیدم تا پی ببرید که چطور بی توجهی و عدم محبت یک فرد را گمراه و به ورطه نابودی می کشاند.

راهکارهایی مناسب برای برخورد با همسر بد اخلاق

آیا تا به حال سعی کرده اید با محبت بیشتر او را تغییر دهید؟ بله، این کار مشکل است، خصوصا زمانی که رنجشی از ایراد و بهانه های او در دل داشته باشید. ولی عاقلانه است با استفاده از مواردی که به آن ها اشاره می کنیم، آرامش دوباره به خانواده ببخشیم.

1- عشق خود را به زبان بیاورید

آیا تا به حال او را متوجه این موضوع کرده اید که چقدر دوستش دارید؟ آیا این کار را صمیمانه انجام داده اید یا اینکه انتظار یک مجنون بدون لیلی از او دارید. هر روز به هر بهانه ای به وی بفهمانید و یا به زبان بیاورید که او را دوست دارید. تصور نکنید که اثبات این موضوع با یک بار برای تمام عمر کافی است. مرد احتیاج دارد که هر بار بشنود و بفهمد که مورد عشق و توجه همسرش قرار دارد.

خانم بیوه ای که شوهرش را از دست داده بود با تاسف می گفت: شوهرم هیچ وقت نفهمید که چقدر به او علاقه داشتم و تا چه حد وجود او برای من ارزش داشت. بله شوهر او هرگز این موضوع را نفهمید و حالا دیگر خیلی دیر شده بود. آمارها نشان می دهد اکثر جدایی هایی که صورت گرفته پس از یک دوره عدم محبت و بی توجهی زن به مرد در نتیجه بد اخلاقی شوهر به زن است. خیلی از خانم ها در مواقعی که مرد بد اخلاقی کرده رویه بی اعتنایی را در پیش می گیرند، در صورتی که عده ای رفتاری عکس این رویه یعنی توجه بیشتر پیدا می کنند، خیلی معدود است.

در حالی که بیشتر دختران به خاطر داشتن خانه و زندگی و بچه یا آزادی بیشتر ازدواج می کنند، اما نود درصد مردها امر ازدواج را فقط و فقط به خاطر عشق می پذیرند. این خود دلیل ارزنده ای از احتیاج مردها به محبت بیشتر است. خانم هایی که از بی توجهی یا بدخلقی همسرشان نسبت به خود گله و شکایت کرده اند، همان هایی هستند که خود به همسرشان توجه زیادی نداشته و علاقه شان را بروز نداده اند. اصولا مردها به همسری که محبت می کند، توجه بیشتری دارند.

 

همچنین بخوانید:  راه های بخشش همسر در روابط زناشویی

 

2- در مقابل بد اخلاقی های او خوش اخلاق باشید

شما می توانید حتی در مراحل سخت زندگی نیز آرامش و صبر خود را حفظ کنید با نظر بهتری به زندگی بنگرید. این همان چیزی است که شوهر را یا به خاطر شرمندگی از شما و یا به خاطر لبخند گرمتان برای درک بداخلاقی خودش عوض کرده و به حالت طبیعی باز می گرداند.

3- محیطی آرام، تمیز و مرتب را ایجاد کنید

خانه آرام، تمیز و مرتب، بچه های سلامت و با نشاط، غذای خوشمزه، خیلی از بداخلاقی های کرد را مرتفع می سازد.

4- بخشنده و مهربان باشید

شاید فداکاری شما در روزهای اول کم اثر جلوه کند، ولی پس از مدتی روحیه همسرتان را تغییر می دهد. چشم پوشی های شما و نداشتن کینه به این عوض شدن کمک زیادی می کند.

5- از همسرتان قدردانی کنید

به همسرتان نشان بدهید که حتی کارهای کوچک و محبت های جزیی اش برای شما مهم و پر اهمیت است. وقتی یک مرد پی ببرد که همسرش کوچکترین توجهی به آنچه او انجام داده نداشته، بالطبع همه آن ها را قطع خواهد کرد. پس از اینکه یک شب شما را به یک رستوران برد و یا هدیه کوچکی خرید و یا در منزل به شما کمک کرد و یا حتی بچه را نزد پزشک برد، از او تشکر و عمل او را ستایش کنید. این کار همسرتان را وادار می کند تا توجه بیشتری کرده و دست به محبت های بزرگتری بزند.

6- سعی کنید او را درک کنید

دریابید که خسته، ناراحت و یا حتی مقروض است. برای عصبانیت او دلیلی به دست می آورید و بعد با او مدارا کنید. اگر امشب میل ندارد با شما از منزل خارج شود، دلیل بی محبتی او نیست، بلکه بخاطر خستگی است به او کمک کنید تا حال عادی خود را بازیابد و در نتیجه دست از بدخلقی و بهانه جویی بر دارد.

این دستورها که شاید به نظرتان مشکل برسد، به کار ببندید و ببینید چقدر زندگیتان متفاوت تر و شیرین تر شده است.

نکته: توجه داشته باشید این راهکارها برای افرادی که مشکلات روحی و روانی دارند و یا از ابتدای به امر بد اخلاق بوده اند نیست. اگر همسر شما چنین مشکلی دارد، مراجعه به روانشناس و مشاور توصیه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0