فواید پیاده روی به عقب و تاثیر آن بر جسم و ذهن

3198 بازدید
02 دی 98
بهاره
,,

آشنایی با فواید پیاده روی به عقب و تاثیر آن بر جسم و ذهن

پیاده روی یکی از ورزش های موثر و خارق العاده برای بهبود سلامتی جسم و روح و روان است، اما آیا تا به حال از خود این سوال را پرسیده اید فواید پیاده روی به  عقب چیست؟ اگر تمایل دارید پیاده روی به عقب را امتحان کنید و یا اگر می خواهید به سمت عقب بدوید و با فوایدش آشنایی ندارید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

فواید پیاده روی به عقب و تاثیر آن بر جسم و ذهن

فواید پیاده روی به عقب و تاثیر آن بر جسم و ذهن

 

آیا پیاده روی به سمت عقب مفید است؟

هر روز بدون تفکر یک پای خود را جلوی دیگری قرار می دهیم و پیاده روی می کنیم، اما آیا فکر کرده اید اگر سعی کنید به سمت عقب حرکت کنید چه اتفاقی می افتد؟ شاید در ابتدای کار این عمل مسخره یا سخت به نظر برسد اما شما با یادگیری تکنیک های جدید برای پیاده روی به سمت عقب می توانید از فواید بیشتر این ورزش برخوردار شوید. پیاده روی به عقب در مقایسه با پیاده روی ساده برای سلامت جسم و ذهن مفیدتر است.

فواید پیاده روی به عقب و تاثیر آن بر جسم و ذهن

پیاده روی به عقب مدل جدیدی از پیاده روی است که در سال های اخیر در مقایسه با قبل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که فواید آن بر جسم و ذهن به شرح زیر است:

1- تقویت حافظه

پیاده روی به عقب باعث تقویت حافظه می شود. طبق تحقیقات انجام شده هنگامی که ما کارهای جدیدی را که معمولا انجام نمی دهیم را شروع می کنید در واقع به ذهنمان پیام می دهیم قرار است به گونه دیگری عمل کند. پیاده روی به عقب نیز یکی از عملکردهای غیرمعمول برای ذهن است که با انجام مکرر آن به تقویت حافظه کمک می کند.

2- افزایش هماهنگی بین اعضای بدن

پیاده روی به سمت عقب باعث افزایش آگاهی شما نسبت به محیط و اعضای بدنتان می شود و در شرایط جدید چابک تر عمل خواهید کرد، در نتیجه هماهنگی بیشتری بین بدن و محیط برقرار می شود. همچنین، پیاده روی به عقب به افزایش درگیری عضلاتی که معمولا در پاها استفاده نمی شوند، کمک می کند.

3- کمک به کاهش وزن

پیاده روی به عقب به دلیل این که به طور معمول انجام نمی شود، در مقایسه با پیاده روی معمولی کالری بیشتری می سوزاند. بنابراین، برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و به بالا بردن سوخت و ساز بدن کمک می کند. پیاده روی به سمت عقب به تقویت عضلات شکم، کمر (پایین و بالا) کمک کرده و استقامت این عضلات را بالا برده و باعث افزایش چربی سوزی در این نواحی نیز می شود.

 

همچنین بخوانید:  دویدن یا پیاده روی تند کدام به کاهش وزن سریع کمک می کنند؟

 

4- بهبود کیفیت خواب و خلق و خو

به طور کلی، پیاده روی ورزشی است که باعث افزایش خلاقیت، بهبود خلق و خو و افزایش انرژی می گردد. پیاده روی به سمت عقب ورزش جدیدی است که می تواند تنوع را به زندگیتان وارد کند. همچنین، به دلیل تنوعی که برای ذهن دارد، خستگی ذهن را برطرف کرده و به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند.

5- مناسب برای افراد سالمند

برخلاف پیاده روی به جلو، پیاده روی به عقب بر زانوها فشار زیادی وارد نمی کند و این مسئله پیاده روی به عقب را برای افراد مسن و افرادی که زانو درد دارند، به یک ورزش خاص تبدیل می کند.

6- بهبود نحوه حرکت

پیاده روی به عقب به بهبود نحوه حرکت ما منجر می شود، و به نحوه قرارگیری درست وضعیت بدنمان در هنگام پیاده روی منجر می شود.

7- افزایش عزت نفس

پیاده روی به عقب به شما یادآوری می کند از محدوده امن خود خارج شده اید و این به افزایش عزت نفس و احترام به خود منجر می شود.

8- تقویت استخوان ها و مفاصل

پیاده روی برای بهبود مفاصل و تقویت استخوان ها به ویژه زانوها مفید است، مخصوصا زمانی که پیاده روی در زیر نور آفتاب انجام گیرد، زیرا بدن ویتامین دی بیشتری را دریافت می کند.

آیا می توان بر روی تردمیل به عقب پیاده روی کرد؟!

بله، شما به راحتی می توانید با تنظیم تردمیل به سمت عقب پیاده روی کنید و در باشگاه ها و منزل خود از فواید آن استفاده کنید. در ابتدای پیاده روی ورزش را به آرامی انجام دهید و با گذشت زمان سرعت آن را افزایش دهید و حتی می توانید پس از گذشت دقایقی بر روی تردمیل بدوید، یا در آینده دویدن به سمت عقب را انجام دهید. طبق تحقیقات انجام شده دویدن به عقب به بهبود بیشتر عملکرد دستگاه تنفسی می انجامد.

اگر به دنبال ورزش جدیدی هستید که در عین سادگی از آن لذت برده و عضلات جدیدی از بدنتان را درگیر کنید، می توانید پیاده روی به عقب را امتحان کرده و با گذر زمان به فواید خارق العاده آن پی ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مومیایی را با خواص تقویت عمومی بدن، تقویت کلیه، تقویت قدرت باروری، قطع خونریزی معده، تسکین درد زانو، درمان فلج و سستی اعضای بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مریم
    26 دی 1401

    سلام باتشکر ازنوشته های شما ایا به پشت راه رفتن برای قلب هم مفید است

0