topNotif

ویژگی های یک صبحانه های سالم و مقوی چیست؟

2077 بازدید
07 دی 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

ویژگی های یک صبحانه های سالم و مقوی چیست؟

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روز است، برخی افراد صبح خود را با یک لیوان چای یا قهوه تلخ شروع می کنند در صورتی که افراد دیگر کله پاچه را ترجیح می دهند، برخی دیگر مقداری آب را ساعات ابتدایی روز میل می کنند در صورتی که عده ای تخم مرغ آب پز می خورند، همه انتخاب های ما سلیقه ایست. حتی این مسئله در صبحانه نیز حائز اهمیت است، اما مسئله که مهم است این می باشد که بدانیم آیا صبحانه سالم و مفیدی میل می کنیم یا نه!؟ و یا ویژگی های یک صبحانه های سالم و مقوی چیست؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

ویژگی های یک صبحانه های سالم و مقوی چیست؟

ویژگی های یک صبحانه های سالم و مقوی چیست؟

 

چرا باید صبحانه بخوریم!؟

صبحانه یکی از وعده های مهم روز است و ما برای متعادل کردن قندخون و رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بالا بردن کیفیت زندگی خود به آن نیاز داریم. صبحانه های سالم شامل پروتئین، فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن است که تا زمان ناهار انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه تان را میسر می کند.

صبحانه های مفید و سالم

در ادامه با برخی از صبحانه های مفید آشنا می شویم:

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است، و به همین خاطر یک انتخاب عالی برای شروع روز است. این ماده غذایی حاوی ویتامین آ، ویتامین دی، ویتامین ب و مواد معدنی همچون آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم به همین علت برای افزایش عملکرد حافظه، بهبود سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد.

ماست

این ماده غذایی نیز یکی از مواد غذایی دارای پروتئین است که کلسیم زیادی هم دارد، زمانی که ما پروتئین مورد نیاز بدنمان را در ابتدای روز تامین می کنیم تا اواسط روز احساس سیری کرده و انرژی مناسب برای انجام فعالیت هایمان را خواهیم داشت.

کشمش

کشمش یا انگور خشک یکی از مواد غذایی مغذی است که در ابتدای صبح می توان مصرف کرد، همچنین برای تقویت حافظه مفید می باشد. علاوه بر این، پتاسیم و منیزیم در کشمش به فراوانی یافت می شود. این عناصر به کاهش اسیدی و حذف مواد سمی از سیستم کمک می کند و به واسطه آن بسیاری از بیماری ها از جمله سنگ کلیه، بیماری های قلبی و نقرس از بین می روند.

آب گرم به همراه عسل

این نوشیدنی در ابتدای روزهای سرد پاییز و زمستانی یا زمانی که احساس کسالت و بیماری می کنید یک انتخاب خوب است، شما می توانید مقداری لیمو نیز به آن اضافه کرده و سپس نوشیدنی خود را مصرف نمایید.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه نان مخصوص صبحانه و عصرانه

 

مصرف کره های گیاهی

مصرف کره های گیاهی با نان یا به همراه میوه هایی همانند موز، یا سیب از صبحانه های کامل می باشند، کره بادام زمینی، کره کنجد، کره کاکائو جز مفیدترین کره های گیاهی محسوب می شوند.

قهوه یا چای سیاه یا سبز

قهوه یا چای سیاه یا سبز، این مایعات سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و باعث افزایش آگاهی، ازبین بردن خواب آلودگی، و بالا بردن انرژی بدن می شوند.

جودوسر پرک

جودوسر پرک، غنی از آنتی اکسیدان هاست، و فیبر بالایی دارد که مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد، شما می توانید جودوسر پرک را با شیر در ابتدای صبح استفاده کنید.

دانه های چیا

چیا غنی از فیبر و مواد مغذی است، و مایعات را به خود جذب می کند. این دانه ها منبع خوبی از پروتئین های گیاهی هستند که برای بسیاری از فعالیت های اصلی بدن مانند ساخت عضله ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 سلول های مغزی و دستگاه های مکانیکی را حفظ می کنند و از بیماری های مضر مانند آلزایمر و زوال عقل محافظت می کنند.

میوه

میوه هایی همانند موز، سیب، تمشک، گیلاس و… جز بهترین میوه ها برای شروع روز هستند، البته از مصرف میوه هایی که اسید بالایی دارند در ابتدای روز به صورت ناشتا خودداری کنید.

پنیر

پنیر، این ماده غذایی که در کشورهای مختلفی همانند هلند و انگلیس انواع مختلف دارد، یکی از صبحانه های مفید و موثر است. پنیر سرشار از کلسیم و پروتئین است و معمولا در کشور ما به همراه نان مصرف می گردد.

آجیل و مغزهای گیاهی

آجیل و مغزهای گیاه هایی همانند گردو، پسته و… مواد مغذی بسیاری دارند که برای سیر نگه داشتن و تامین مواد غذایی مورد نیاز مغز در ابتدای روز موثر هستند. مغزهای گیاهی می توانند برای افرادی که معمولا در ابتدای صبح عجله دارند و نمی توانند صبحانه سنگین مصرف کنند یک انتخاب عالی باشند.

توجه داشته باشید، وعده های صبحانه را برای خود انتخاب کنید که مواد مغذی مناسب بدنتان را داشته باشند، در عین حال شما را برای ساعاتی سیر نگه می دارد و انرژی مورد نیازتان را برای فعالیت های روزمره تان تامین می کند. حتی اگر به صبحانه خوردن علاقه مند نیستید، سعی کنید یکی از موارد سبک بالا همانند مغزها یا میوه ها را در ابتدای صبح مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر پرک را با خواص رفع اضطراب، درمان ضعف مثانه، درمان یبوست، درمان بیماری دیورتیکولوز (نوع بیماری گوارشی)، درمان نقرس، رفع بیماری التهابی روده، درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، درمان اختلالات عصبی، تنظیم فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0