topNotif

روش کاشت فلفل دلمه ای سبز با دانه در منزل

5203 بازدید
14 اسفند 98
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

روش کاشت فلفل دلمه ای

در مقالات قبلی در مورد خواص فلفل دلمه ای صحبت شد اما اگر شما یا خانواده تان علاقه زیادی به مصرف فلفل دلـمه ای دارید و مدام در رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنید، بهتر است به فکر کاشت و پرورش آن در خانه باشید. در حالی که تعدادی از مراکز، نمونه هایی آماده برای پیوند را به فروش می رسانند، کاشت فلفل دلمه ای از طریق بذر نسبتا آسان تر است. در هر صورت، به زودی فلفل دلمه ای خوشمزه و خانگی خواهید داشت که می توانید به آنها افتخار کنید. با ما همراه باشید تا روش کاشت فلفل دلمه ای را بیاموزید؛

بسته به آب و هوای محلی خود زمان شروع را انتخاب کنید. فصل مناسب برای کاشت فلفل دلمه ای بهار است چرا که فلفل دلمه ای در برابر سرما بسیار آسیب پذیر است. دانه های فلفل دلمه ای بسته به تنوع و محیط در حال رشد، طی هشت تا 10 هفته جوانه می زنند. بعد از جوانه زدن بذرها، می توانید فلفل ها را در 65 تا 70 روز برداشت کنید.

حفظ و نگهداری بذر فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای تازه را انتخاب کنید و آن را با چاقو برش دهید. دانه های فلفل را با یک قاشق از فلفل بیرون بیاورید. هر نوع بقایای اضافه ای که به دانه ها چسبیده است را جدا کرده و آنها را روی یک حوله کاغذی پخش کنید. حوله کاغذی را روی یک بشقاب قرار دهید و آن را در معرض نور خورشید یا در کنار یک پنجره آفتابی قرار دهید. اجازه دهید دانه های فلفل دلمه ای به مدت پنج تا شش روز خشک شوند. دانه های فلفل را در یک پاکت کاغذی ذخیره کنید. تا رسیدن اوایل بهار، پاکت را در محلی خشک نگه دارید.

بذور فلفل را می توانید تا دو سال تحت شرایط ایده آل ذخیره کنید. این بدان معناست که تولیدکنندگان در صورت ذخیره باقی مانده در یک مکان خشک، مجبور نیستند سالانه بذر خریداری کنند.

 

روش کاشت فلفل دلمه ای سبز

روش کاشت فلفل دلمه ای سبز

 

کاشت فلفل دلمه ای

مرحله 1

قبل از کاشت بذر فلفل را به مدت سه ساعت در آب گرم خیس کنید. دو دانه فلفل دلمه ای را در هرگلدان بریزید. دانه ها به یک کاشت کم عمق نیاز دارند، بنابراین آنها را در دو برابر عمق قطر خود (تقریبا یک سانتی متر) بکارید.

مرحله 2

گلدان ها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. روزانه خاک را بررسی کنید تا از خشک نشدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. خاک را آب دهید تا مرطوب بماند. البته از آب دادن بیش از حد دانه ها خودداری کنید زیرا این امر می تواند منجر به آلودگی قارچی شود.

مرحله 3

اطمینان حاصل کنید دانه ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. دمای هوای بالاتر از 80 درجه فارنهایت (26.6 درجه سانتیگراد) و دمای هوا کمی گرمتر برای نتایج خوب توصیه می شود. باید توجه داشت که اگر درجه حرارت زیر 55 درجه فارنهایت (12.7 درجه سانتیگراد) باشد، گیاه به هیچ وجه جوانه نخواهد زد.

مرحله 4

هنگامی که نشا فلفل دلمه ای 4 برگه شد، آن را به گلدان جدید، باغچه یا محل مورد نظر انتقال دهید. البته قبل از انتقال ابتدا باید گلدان مورد نظر خود را با خاک حاصلخیز و دارای زهکشی بالا که از قبل تهیه کرده اید، پر کنید. مخلوطی از کوکوپیت، پرلیت و خاک مخصوص گلدان، برای کاشت فلفل دلمه ای در گلدان بسیار مناسب است. نشاها را در فاصله بین 10 تا 12 سانتی متری از هم بکارید. از این پس آبیاری هر چند روز یکبار باید صورت گیرد.

بعد از این که فلفل ها قد کشیدند و بارور شدند باید برای آن یک تکیه گاه درست کرد تا ساقه ها بتوانند وزن فلفل را تحمل کنند.

نکاتی برای برداشت فلفل دلمه ای

از زمان کاشت نشا تا برداشت فلفل دلمه ای ۶ تا ۱۰ هفته طول می کشد. برداشت فلفل ها را زمانی انجام بدهید که حدود ۸۵ درصد رنگ میوه به تکامل رسیده باشد.

 

همچنین بخوانید:  15 خاصیت فلفل دلمه ای برای سلامتی بدن و مو

 

خشک کردن فلفل دلمه ای

خشک کردن روشی موثر برای حفظ فلفل دلمه ای است که می توان به سادگی به عنوان چاشنی در انواع سوپ ها یا غذاها استفاده کنید. فلفل ها را می توان در دمای بسیار کم در فر خشک کرد. آنها همچنین می توانند در آفتاب یا در یک مکان خشک در خانه خشک شوند. روش دوم، روش مورد علاقه من برای خشک کردن فلفل دلمه ای رنگی است زیرا در اواخر تابستان و پاییز به دکوراسیون منزل جلوه زیبایی می دهند.

طرز خشک کردن فلفل دلمه ای

فلفل ها را فقط در مواقعی که درصدد مصرف آنها هستید بشویید، زیرا قرار دادن فلفل های مرطوب در یخچال باعث خراب شدن سریع آنها می شود. فلفل های تمیز را روی تخته گوشت قرار دهید و قسمت بالایی فلفل ها را برش دهید. فلفل ها را به طول نصف برش دهید و سپس مواد سفید رنگی که دانه ها را به فلفل وصل می کند و دانه ها را جدا کنید. فلفل ها را در لایه های نازک برش دهید. برش های ضخیم ممکن است بعد از خشک شدن به اندازه کافی ترد نباشند.

جوشاندن فلفل قرمز در آب، باعث حفظ رنگ و طعم فلفل ها می شود. در ابتدا نیمی از یک قابلمه بزرگ را آب بریزید و سپس آب را به جوش آورید. فلفل ها را در یک سبد فلزی قرار دهید. فلفل ها را درون آب غوطه ور کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید به محض اینکه آب به جوش آمد، تایمر آشپزخانه را به مدت چهار دقیقه تنظیم کنید. هنگام زنگ زدن تایمر، فلفل ها را از آب خارج کنید و فورا فلفل ها را به یک کاسه پر از آب یخ منتقل کنید. سپس اجازه دهید تا فلفل ها به مدت 4 دقیقه خشک شوند.

فر

برای خشک کردن فلفل های دلمه ای در فر، فر را تا 140 درجه فارنهایت گرم کنید. فلفل های خرد شده را به صورت یک لایه بر روی سینی فر پخش کنید و سینی ها را درون فر قرار دهید. برای اطمینان از گرما بین 145 تا 150 درجه، یک دماسنج فر را روی سینی قرار دهید. دماسنج را غالبا بررسی کنید و اگر درجه حرارت بیش از حد بالا است، درب اجاق گاز را باز کنید تا دمای آن پایین بیاید. برای جلوگیری از سوختن فلفل ها، گرما را خاموش کرده و درب فر را به مدت حدود یک ساعت باز کنید تا فلفل ها تقریبا خشک شوند. وقتی فلفل ها خنک شدند، آنها را در شیشه های شیشه ای نگهداری کنید و آنها را با دیگر ادویه های خود نگه دارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

فلفل سفید را با خواص درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی، کاهش وزن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0