topNotif

طریقه درست کردن شمع در خانه

2806 بازدید
24 اسفند 98
سمانه
,

طریقه درست کردن شمع در خانه

در حالی که به نظر می رسد علاقه به شمع در عصر مدرن ما در بین خانم ها بیشتر از آقایان است، اما ساخت شمع به خودی خود یک مهارت نسبتا مردانه است که به هزاران سال قبل بر می گردد. به خصوص در دوران قرون وسطی، تجارت لوسترها (ساخت شمع) برای امپراطوری ها و روستاها از اهمیت حیاتی برخوردار بود. نور آشکارا یک ضرورت بود و آن نور از شمع های بلند تامین می شد. مشاغل، خانه ها، مجالس و غیره همه به لوسترها اعتماد داشتند و آن را به حرفه ای نسبتا پرسود برای صنعتگر قرون وسطایی تبدیل می کردند.

امروزه، در حالی که شمع یک ضرورت عملی نیست، اما آنها می توانند یک فضای عاشقانه و دنجی به هر اتاق اضافه کنند. چه کسی عاشق تزئین خانه یا آپارتمان خود با یک شمع زیبا نیست؟ آنها گرما و نور را به هر فضا می افزایند. تنها مشکلی که هست این است که آنها برای همیشه دوام ندارند و می توانند کمی گران باشند. اما بخش عالی این است که شما می توانید با چند ماده اولیه و اندکی دانش فنی آنها را در خانه بسازید. من سالهاست که خودم یک کاربر شمع هستم و از شعله ثابت، اما سوسو زدن روی میز کارم لذت می برم، شمع هایی به همراه عطرهای قهوه، چوب صندل، اسطوخودوس و….

 

طریقه درست کردن شمع در خانه

طریقه درست کردن شمع در خانه

 

طریقه درست کردن شمع در خانه

در حالی که چند نوع شمع مختلف وجود دارد که می توانید درست کنید، ما قصد داریم روی شمع های ظرفی تمرکز کنیم، شمع هایی که در شیشه، لیوان یا ظروف دیگر قرار گرفته اند. اینها ساده ترین روش ساخت شمع هستند، زیرا به قالب یا ابزار تخصصی دیگری احتیاج ندارند. شما به راحتی یک لیوان قدیمی پیدا می کنید، یا چند شیشه مربا یا غیره ارزان خریداری می کنید و آماده می شوید.

مواد مورد نیاز برای ساخت شمع

از مزایای دیگر ساخت شمع های خانگی این است که می توانید آنچه را که در داخل آنها قرار دارد کنترل کنید. اگر به عطر حساس هستید، می توانید آن را کنار بگذارید. اگر در مورد پاک نگه داشتن هوا در خانه خود نگران هستید، می توانید از موم سویا استفاده کنید. اگرچه انواع مختلفی از شمع ها وجود دارد، همه آنها شامل سه جزء اصلی هستند: موم، یک فیتیله و یک ظرف.

مواد ساخت شمع
  • یک بسته موم
  • یک بسته از فیتیله های شمع بزرگ
  • ظرف مناسب برای گرم کردن موم
  • یک بطری روغن معطر (اختیاری)
  • یک ظرف ضد حرارت (مثلا شیشه مربا)
  • یک دماسنج
  • چوب بستنی

ملاحظات ایمنی : قبل از شیرجه رفتن به سمت پروژه ساخت شمع، لطفا اصول ایمنی شمع را هم هنگام ساختن آنها و استفاده از آنها درک کنید. همیشه لازم به ذکر است که شما هرگز نباید یک شمع روشن را بدون مراقبت رها کنید.

قبل از شروع کار، تمام دستورالعمل های ساخت شمع خانگی را بخوانید. هنگامی که آماده شروع کار هستید، محلی را که می خواهید شمع خود را تهیه کنید آماده کنید و سطح را با روزنامه یا یک کیسه یا حوله کاغذی بپوشانید.

 

طریقه درست کردن شمع در خانه

طریقه درست کردن شمع در خانه

 

مراحل ساخت شمع

مرحله 1: موم را ذوب کنید

موم را درون ظرف مناسب خود بریزید و به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) بگذارید تا به مدت 10 الی 15 دقیقه  ذوب شود و مرتبا هم بزنید. توجه داشته باشید که برای ذوب کردن موم باید از حرارت غیر مستقیم استفاده کنید چرا که حرارت زیاد و مستقیم موم را می سوزاند.

مرحله 2: روغن های معطر را اضافه کنید

وقتی موم شمع شما ذوب شد، وقت آن رسیده که روغن های معطر اضافه کنید. چند قطره از روغن مورد علاقه خود را به موم ذوب شده اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید. در حالی که این مرحله اختیاری است، ما قطعا آن را توصیه می کنیم.

مرحله 3: فیتیله را فیکس کنید

قبل از ریختن موم باید فیتیله به قسمت زیر ظرف شما وصل شود. می توانید با فرو بردن آن در موم ذوب شده، فیتیله را به سرعت در انتهای ظرف بچسبانید و بگذارید موم پنج دقیقه بماند تا سفت شود.

بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس شود که در اینجا از چوب بستنی استفاده شده که وسط چوب سوراخ شده و فیتیله از سوراخ رد شده است تا در جای خود ثابت بماند.

مرحله 4: موم را بریزید

قبل از اینکه موم را درون ظرف شمع بریزید، بگذارید چند دقیقه خنک شود. هنگامی که درجه حرارت در دماسنج 140درجه می خواند، زمان ریختن آن است. سپس، به آرامی موم را درون ظرف خود بریزید. البته  فیتیله را در جای خود نگه دارید اما آن را نکشید. اجازه دهید موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق تنظیم شود.

نکته: مقدار کمی از موم را در ظرف بگذارید تا اگر قسمتی از شمع به شکل ناخوشایند سفت شد (فکر کنید ترک یا سوراخ است) به راحتی موم باقی مانده خود را گرم کنید و اضافه کنید و مجدد بگذارید تا سفت شود.

مرحله 5: فیتیله را برش دهید

فیتیله شمع شما باید کمتر از نیم اینچ (کمی بیشتر از 1 سانت) باشد. شمع شما به همین راحتی آماده است.

 

همچنین بخوانید:  خواص مدیتیشن با شمع

 

سه نوع شمع خلاق

گزینه 1: شمع های گلدار

با یک برس و مقداری موم، گلبرگ های خشک شده گل های مورد علاقه خود را به سمت داخل ظرف بچسبانید. این کار را قبل از ریختن موم در ظرف انجام دهید. برای یک شمع رنگارنگ تر، گلبرگ ها و برگ های مختلف را با هم مخلوط کنید. همچنین می توانید روغن های معطر اضافه کنید که با گلبرگ های گل استفاده شده مطابقت دارد.

گزینه 2: شمع های رنگارنگ

در مرحله دوم مداد شمعی های خرد شده را به موم ذوب شده اضافه کنید. برای هر شمع به 12 تا 15 مداد نیاز خواهید داشت.

گزینه 3: شمع های با هدیه های پنهان شده

یک گنج کوچک و ارزان را پیدا کنید (به یک اسباب بازی کوچک، حلقه یا گردنبند فکر کنید) و قبل از ریختن موم در ظرف، آن را درون ظرف قرار دهید و موم را اضافه کنید تا گنج را دفن کنید.

روش های بی پایان برای سفارشی کردن شمع های شما وجود دارد، بنابراین خلاق شوید و از آزمایش نترسید.

اکنون که می دانید چگونه شمع های خانگی درست کنید، می توانید دکوراسیونی برای خانه خود و یا حتی بهتر از آن هدیه ای متفکرانه برای شخص دیگری درست کنید. ساخت شمع های مخصوص خود در خانه بسیار آسان است. اگرچه تهیه شمع ​​ساده است، اما سفارشی سازی موم، فیتیله، رایحه و انتخاب ظروف شما نتایج جالبی را به همراه خواهد داشت. نه تنها در ساخت پول خود صرفه جویی می کنید بلکه می توانید در طول تعطیلات (یا هر زمان دیگر!) این شمع های زیبا را به عنوان هدیه به دیگران تقدیم کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفیت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0