حرکات یوگا دو نفره که می توان در خانه انجام داد

5465 بازدید
01 اردیبهشت 99
سمانه
,

حرکات یوگا دو نفره

ما اکنون به دلیل کروناویروس بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانیم. حرکات یوگا دو نفره از جمله فعالیت های مفیدی است که پیشنهاد می کنیم برای سلامت جسم و روان آن را با همسر، معشوقه یا دوستان خود امتحان کنید. ما 13 حرکت برای یوگا دو نفره گردآوری کردیم که نحوه انجام آنها را توضیح می دهم.

یوگا دو نفره

هزاران سال است که مردم یوگا و آساناهای یوگا را تمرین می کنند. بسیاری از استادان یوگا تمام زندگی خود را صرف تمرین هنر یوگا و تسلط بر این علم شفابخش کرده اند. امروزه، میلیون ها انسان در سراسر جهان یوگا را تمرین می کنند. برای برخی، تمرین یوگا آسانا یک عمل انفرادی است که آنها به تنهایی روی حصیر خود تمرین می کنند. برای برخی، تمرین یوگا آسانا یک فرآیند و فعالیت گروهی است.

همکاری با شخص دیگری برای تمرین یوگا آسانا می تواند یک سفر شفابخش و فرایندی در درون خود باشد. وقتی تنها تمرین می کنیم، در مورد خود و بدن خود می آموزیم. وقتی با شریک زندگی یا دوست، تمرین می کنیم، می توانیم درباره خود و شریک زندگی خود بیاموزیم.

کار و تمرین با شریک زندگی یا دوستان می تواند یک تجربه زیبا و روشنگری باشد که در آنجا با هم تمرین کنید، یکدیگر را درک کنید و در حال رشد و درخشش باشید. یوگا دونفره، نیز می تواند یک تجربه صمیمی باشد. اگر به دنبال راه هایی برای تقویت روابط خود و نزدیک تر شدن به هم هستید، یوگا دونفره، روشی عالی است! موقعیت های یوگا دونفره، جایی که می توانید ضربان قلب یکدیگر را بشنوید، از نظر جسمی و روحی شما را به هم نزدیک می کند.

توجه

  • به کسانی که می خواهند یوگا دو نفره را تمرین کنند توصیه می کنیم تا محیطی آرام و ساکت را انتخاب کنند که در آن دچار اختلال نشوند و تلفن های همراه خود را خاموش کرده و یوگـا را شروع کنند.
  • مانند هر نوع ورزش، ابتدا باید بدن خود را گرم کنید. نیازی به انجام کارهای جدی و فانتزی نیست، فقط کافی است 5 تا 10 دقیقه تمریناتی از قبیل آهسته دویدن، پرش ستاره، ضربات پاشنه پا یا جست و خیز انجام دهید تا پمپاژ خون در بدن شما انجام شود.
  • مربیان یوگا یادآوری کرده اند که آنها اصرار بر حرکات چالش برانگیز ندارند؛ یوگا دونفره، راهی برای گذراندن وقت در کنار هم است. بنابراین سعی کنید اوقات خوبی داشته باشید و از یوگا لذت ببرید.

 

yoga photo1 attarak

حرکات یوگا دو نفره

 

13 حرکت برای یوگا دو نفره

1- با شریک زندگی در پشت به پشت به راحتی بنشینید. دست ها را روی پاها قرار دهید که بازوها و شانه ها بتوانند به راحتی آرام شوند. تکیه بر یکدیگر مشکلی ندارد، اما نسبت به تقسیم بار به طور برابر حساس باشید. حدود 2-3 دقیقه چشمان خود را ببندید تا هم حضور خودتان و هم حضور شریک زندگی خود را احساس کنید. نفس شریک زندگی خود را احساس کنید. به احساسات در بدن خود توجه کنید. به آرامی چشمان خود را باز کنید.

2- با دست راست خود پای چپ شریک زندگی خود را بگیرید تا در یک موقعیت تلنگر آرام قرار بگیرد و همانند تصویر دست چپ را روی پای راست قرار دهید. همچنین همزمان شریکتان دست چپ خود را روی پای راست خود بگذارد به طوری که کف دست به طرف بیرون باشد و با دست راست زانوی چپ شما را بگیرد. پشت خود را در تماس با یکدیگر نگه دارید و با چشمان خود در حدود 1 دقیقه در نقطه ای که محاصره هردو شماست، بمانید. به احساسات موجود در بدن توجه کنید و با نفس های عمیق احساس آرامش کنید.

چند نفس در اینجا بمانید. سپس با دست چپ به پای راست شریک زندگی خود برسید و همین بار به مدت 1 دقیقه در طرف مقابل تمرین کنید. مواظب باشید که هر دو طرف به طور مساوی بمانید.

yoga photo2 attarak

حرکات یوگا دو نفره

3- وقتی برگردید، ابتدا یکی از شما آرنج ها را روی زمین گذارد و پیشانی را بر روی ساعد قرار دهد. اگر به اندازه کافی نمی توانید آرنج را پایین بیاورید، می توانید با قرار دادن یک بالش ضخیم در زیر بدن، بار را روی کمر خود کم کنید. اکنون همسرتان به همان حالت نشسته و روی کمر شما دراز بکشد. بازوها به راحتی از کنار بدن تا زمین شل می شوند. تمام عضلات پشت خود را برای استراحت دعوت کنید. اگر راحت باشید می توانید حداقل 5 دقیقه در اینجا بمانید. ترجیحا می توانید این دوره را بیشتر یا کوتاه کنید. عجله نکنید. از نزدیکی با شریک زندگی خود لذت ببرید.

سپس، به آرامی بنشینید و به بدن خود فرصت دهید تا احساسات را خنثی کند. این بار پوزیشن را تغییر دهید و تمرین را تکرار کنید. مواظب باشید که برای هر دو شریک در زمان مساوی اقدام کنید.

حرکات یوگا دو نفره

حرکات یوگا دو نفره

4- این بار با شریک زندگی خود در روبروی یکدیگر قرار بگیرید. هر دوی شما بازوی چپ خود را در پشت باسن خود آورده و دست راست شریک زندگی خود را، به آرامی بگیرید. به وضعیت سر در تصویر دقت کنید. همین کار را برای شریک زندگی خود اعمال کنید. بعد از 2-3 دقیقه، فراموش نکنید که دست ها را عوض کنید و 2-3 دقیقه به طرف دیگر بپیچید.

yoga photo4 attarak

حرکات یوگا دو نفره

5- هنگامی که برگشتید، مدتی استراحت کنید و به آرامی بایستید. کمی از شریک زندگی خود دور شوید و بازوهای خود را مستقیم روی پشت شانه او قرار دهید. برای محافظت از کمر، زانو را کمی خم کنید. می توانید سرتان را به آرامی به یکدیگر وصل کنید و شریک زندگی خود را احساس کنید. برای مدت زمان 1-2 دقیقه در این حالت بمانید.

6- حالا یکی از شما با پای راست و یکی دیگر با پای چپ خود قدم بزرگی به عقب بگذارد. زانوی جلوی خود را خم کنید. مواظب باشید تا پای عقب خود را تا در حالت تعادل کنترل کنید. در جایی که سر، تنه و لگن با هم همپوشانی دارند، دست ها را خم کنید و کف دستتان را به کف دست شریکتان بچسبانید. همان پوزیشن را با پای دیگر انجام دهید و دوباره به حالت ایستاده برگردید.

yoga photo5 attarak

حرکات یوگا دو نفره

7- به عقب برگردید، از یکدیگر دور شوید. سپس هر دو با خم کردن زانوها به جلو خم شوید. با لمس باسن به یکدیگر نزدیک شوید. با این حال، اگر خیلی نزدیک هستید، تعادل شما بدتر می شود و ممکن است پاشنه های پای شما از زمین بلند شود. بازوی شریک زندگی خود را بگیرید در این حالت، آویزان کردن سر به طرف پایین کمک خواهد کرد که تمام پشت شما در حالت آرامش قرار بگیرد. چشمان خود را ببندید و احساس کنید که ستون فقرات به سمت جاذبه سنگین تر می شود. این پوزیشن را به مدت 1-2 دقیقه انجام دهید.

8- حالاپشت به پشت یکدیگر بنشینید و زانوهای خود را تا حد ممکن خم کنید و در موقعیتی چمباتمه قرار بگیرید.

9- حالا به آرامی روی زمین دراز بکشید در تماس با شریک زندگی در حالتی که پشت باسنتان با یکدیگر در تماس است پاهایتان را به سمت بالا ببرید. اجازه ندهید که یکی از شما کل بار را به عهده بگیرد زیرا وزن پاهای شما ممکن است متفاوت باشد، بار را متعادل کنید. مراقب باشید تا سر، تنه و باسن خود را تا حد امکان راحت و سست نگه دارید. ماندن در این حالت برای 1-2 دقیقه هم عضلات ساق پا و هم عضلات داخلی شکم را تقویت می کند.

yoga photo6 attarak

حرکات یوگا دو نفره

10- با نگه داشتن پاها در تماس و حمایت از یکدیگر، به طور مساوی پاهای خود را باز کنید. به وضعیت دست ها در تصاویر دقت کنید. اگر پاها را بیش از حد باز کنید ممکن است باعث ناراحتی در زانو شود همچنین مراقب باشید که به سر، تنه و لگن فشار نیاید.

11- با باز شدن پاها، نیم تنه و سر را از زمین بلند کنید و مچ دست شریک زندگی خود را بگیرید. قدرت و وزن بدن خود را با کشیدن یکدیگر به آرامی به اشتراک بگذارید. پاها را به آرامی ببندید و مجددا به صورت قائم به سمت زمین بیاورید.

حرکات یوگا دو نفره

حرکات یوگا دو نفره

12- هر دوی شما زانوها را به سمت شکم خود جمع کنید و زانوها را در آغوش بگیرید. در ضمن، می توانید پاهای خود را به پای شریک زندگی خود بچسبانید. به مدت 2-3 دقیقه استراحت کنید و از احساس آرامش که در سراسر بدن پخش می شود لذت ببرید.

حرکات یوگا دو نفره

حرکات یوگا دو نفره

13- همانطور که در عکس به عنوان تصویر نهایی می بینید، می توانید دراز بکشید و احساس کنید که بدن شما 10 دقیقه سنگین تر می شود و احساس آرامش در اعماق بدن پخش می شود. بگذارید ذهن شما به لطف احساسات خوب موجود در بدن استراحت کند.

تمارین یوگـا که در بالا ذکر شد برای دو نفر است که باید با احتیاط و احترام به خود و شریک خود استفاده کنیم. این مهم است که ما به مرزهای شریک زندگی خود احترام بگذاریم و از طریق یوگا دونفره، بتوانیم با شریک خود و مرزهای او بیشتر آشنا شویم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفیت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. صابری
    2 تیر 1399

    دارای اطلاعات عمومی خوبی است

0