قارچ پای ورزشکاران و روش های آسان درمان آن

3286 بازدید
09 اردیبهشت 99
سمانه

قارچ پای ورزشکاران و روش های آسان درمان آن

بیماری پای ورزشکاران یا تینئاپدیس عفونت قارچی مزمن سطحی پوست پا است که غالبا بین انگشتان پا ایجاد می شود. پوست تنها پوششی برای بدن نیست؛ پوست عضوی است که دارای اعصاب، خون و لنف می باشد. پوست در عمل دفع دخالت دارد و از این رو با کلیه ها، ریه ها، کبد و روده ها در ارتباط است. بروز مشکلی در یکی از اعضا اغلب در عضوهای دیگر تظاهر می یابد. به همین دلیل است که برخی از مشکلات پوستی با داروهایی که استعمال خارجی دارند بهبود نمی یابد. مثلا اگر کلیه ها عمل تصفیه خون را به خوبی انجام ندهند، بار عمل دفعی پوست اضافه می شود و این امر موجب بروز ضایعات پوستی می گردد.

توصیه من این است که با بروز اولین نشانه هر مشکل پوستی اقدام درمانی را شروع کنید، زیرا مشکل کوچک می تواند گسترده و جدی شود. هنگام درمان بیماری های پوستی لازم است حوصله داشته باشید، زیرا بهبودی به ندرت بارز است و من توصیه می کنم درمان را برای مدت معقولی پس از ناپدید شدن ضایعات ادامه دهید. سندرم قارچ پای ورزشکاران هم مثل تمام مشکلات و بیماری های پوستی قابل درمان است با ما همراه باشید تا شما را با روش های درمان قارچ پوستی ورزشکاران آشنا کنیم؛

 

قارچ پای ورزشکاران

قارچ پای ورزشکاران

 

قارچ پای ورزشکاران و روش های آسان درمان آن

بیماری پای ورزشکاران یا تینئاپدیس عفونت قارچی مزمن سطحی پوست پا است که غالبا بین انگشتان پا ایجاد می شود. گاهی پوسته ریزی، ترک خوردگی، بقایای بافتی، خارش و تورم نیز وجود دارد. اغلب همراه با تاول و قرمزی است و نیز ممکن است دچار عفونت ثانویه شود. قارچ پای ورزشکاران می تواند با آلرژی ها، رژیم غذایی نامناسب، تعریق شدید، استرس و سایر عوامل تشدید شود.

جلوگیری از ابتلا به قارچ پای ورزشکاران

این نکات می تواند در جلوگیری از ابتلا به عفونت پای ورزشکار یا کاهش علائم در صورت بروز عفونت به شما کمک کند:

  • بعد از حمام پاهای خود را خشک کنید، خصوصا بین انگشتان پا.
  • کفش هایی با تهویه مناسب بپوشید. از کفش های ساخته شده از مواد مصنوعی مانند وینیل یا لاستیک خودداری کنید.
  • هر روز یک جفت کفش نپوشید به طوری که بتوانید بعد از هر بار استفاده کفش خود را خشک کنید.
  • در اماکن عمومی مانند استخر از پای خود مراقبت کنید و صندل یا کفش ضد آب بپوشید.
  • روزانه از پودر زاج یا سایر پودرهای ضد قارچ، روی پاهای خود استفاده کنید. بدین منظور 4 قاشق پودر زاج را در یک ظرف آب ریخته و پاها را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید و سپس پاها را شسته و خشک کنید برای درمان بهتر یک روز در میان این عمل را تکرار کنید.
  • کفش خود را به دیگران قرض ندهید. به اشتراک گذاری کفش خطرات انتشار عفونت قارچی را تشدید می کند.
  • از جوراب های نایلونی بپرهیزید. جوراب هایتان را تمیز و خشک استفاده کنید. جوراب را مرتبا عوض کنید. اگر پاهای شما بسیار عرق می کند، روزی دو بار جوراب خود را عوض کنید.
  • از گرم کردن بیش از حد پاها اجتناب کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان درد پاشنه پا با روش های خانگی و ساده

 

درمان با گیاهان دارویی

  • مصرف خوراکی ذرت، اکیناسه، شبدر قرمز و آویشن
  • استعمال خارجی صبرزرد، همیشه بهار، گوش خر، روغن صندل و روغن درخت چای؛ بدین منظور پا را شسته و خشک کنید و یک لایه نازک از روغن درخت چای را بر عفونت های قارچی بمالید این کار را 3-4 بار در روز انجام دهید.
  • پاها را در دمکرده ی صاف و سرد شده آویشن قرار دهید.
  • پاها را در دمکرده ی صاف و سرد شده مریم گلی قرار دهید. این درمان در مواقعی که تعریق بیش از حد وجود دارد مفید است.
  • سرکه سیب رقیق شده مخصوصا در مواقعی که خارش و قرمزی وجود دارد مفید است.
  • پاها را درون محلول آب و نمک قرار دهید. 2-3 قاشق چایخوری نمک را درون ظرف آبی ریخته و پا را 5-10 دقیقه در این مخلوط خیس کنید سپس شسته و خشک کنید. 3-4 بار در روز این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی برای درمان قارچ پای ورزشکاران

در موارد شدید: به مدت پنج هفته از مصرف همه مواد غذایی حاوی قارچ و مخمر بپرهیزید. مانند: نان، قارچ های خوراکی، پنیر، ماست، فراورده های سویا، ماءالشعیر، گوشت کنسروی، بادام زمینی، کره بادام زمینی، میوه های خشک یا کنسرو شده، سرکه، خربزه، انگور، زیتون و سس های سالاد. باید بدانید که برخی از مکمل های ویتامینی نیز حاوی مخمرند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد. همچنین قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

عفونت پای ورزشکاران می تواند به سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد، از جمله:

دست: افرادی که قسمت های آلوده پاهای خود را لمس کنند ممکن است در یکی از دستان خود دچار عفونت مشابه شوند.

ناخن: قارچ های مرتبط با پای ورزشکار همچنین می توانند ناخن های پا را آلوده کنند، مکانی که مقاومت بیشتری در برابر درمان دارد.

کشاله ران: خارش اغلب توسط همان قارچ هایی ایجاد می شود که باعث ایجاد قارچ پای ورزشکار می شود. طبیعی است که عفونت و خارش از پاها به سمت کشاله ران گسترش یابد زیرا قارچ می تواند توسط دستان یا حوله به آن قسمت از بدن منتقل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0