topNotif

رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

5110 بازدید
13 اردیبهشت 99
سمانه
,,

رژیم انگور برای لاغری

حتما شما هم شنیده اید که آب میوه تازه انگور، چنانکه از انگور سالم گرفته شود، از نظر ترکیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد و می توان از آن به عنوان غذای کودکان شیرخوار استفاده نمود و اشخاص بالغ نیز می توانند به کمک آن سموم بدن را خارج نمایند. امروزه برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف انگور رسیده در روز بدون آن که غذای دیگر مصرف شود، در لاغر شدن اثر بسیار مفیدی دارد.

هر 100 گرم انگور دارای 75 کالری است و هر فنجان آب انگور حاوی 150 کالری است. در برخی از آسایشگاه های ایتالیایی و قبرس از رژیم غذایی انگور به عنوان روشی برای کاهش وزن استفاده می شود به شرط عدم ابتلا به دیابت، این رژیم را می توان با مصرف 3 لیوان آب انگور در روز که تقریبا 500 کالری دارد در خانه شروع کرد به شرط آنکه این آب عاری از پوسته و دانه باشد. قبل از آنکه بخواهم در مورد رژیم انگور برای لاغری صحبت کنم، بهتر است شما را با خواص بسیار زیاد این میوه شیرین آشنا کنم.

ارزش غذایی انگور

انگور دارای مقدار زیادی پتاس و عناصر دیگری مثل منیزی، آهن، کلر، ید، منگنز، آهک، ارسنیک، فسفر و سیلیس می باشد. همچنین دارای مقدار زیادی قند، تانن، اسید تارتاریک، ویتامین های آ، ب، ث، مواد رادیواکتیو و عوامل زنده دیگری است که ارزش این میوه خوش طعم را چند برابر و از آن یک خوراک پر ارزش و داروی شفابخش بی نظیری ساخته است. آب انگور دارای مقداری قند، تانن، فسفات دوپتاس، مالات دوپتاس، مواد صمغی، مواد سفیده ای، کلسیم، منیزیم و عناصر و عوامل مفید دیگری دارد و بر این اساس برای درمان کم خونی، یبوست، زیادی اوره، سوءهاضمه، خونریزی معده، مسمومیت از جیوه و سرب، رماتیسم، نقرس، فشارخون، زیادی چربی خون و ناراحتی های قلبی نافع است.

 

رژیم انگور برای لاغری

رژیم انگور برای لاغری

 

خواص انگور

  1. انگور رسیده میوه مفیدی در درمان یبوست ها، التهاب معده و روده، اسهال، سیاه سرفه، سل ریوی، کم خونی و نقرس است.
  2. مصرف روزانه یک الی دو کیلو انگور بدون استفاده از غذاهای دیگر (که معادل 700 الی 1400 گرم شیره آن است) اثر دفع اسیداوریک مدر، ملین و ازدیاد ترشحات صفرا دارد که در مبتلایان به سوءهاضمه و رسوبات ادراری، همچنین در مسمومیت های مزمن از ترکیبات جیوه و سرب، بواسیر و بعضی حالات سل ریوی اثر مفید درمانی ظاهر می کند.
  3. خوردن انگور برای افرادی که به ناراحتی هایی نظیر ورم حلق، چین و چروک صورت، آبریزش چشم، سیفلیس، سل، انسداد مجاری طحال، فشارخون، یبوست، میگرن، آرتریت، رماتیسم، آلبومینوری، خونریزی داخلی، تظاهرات پوستی، ورم معده، درد معده، زخم و کولیت معده، ورم روده، زخم روده و سرگیجه می باشند سودمند است.
  4. انگور تصفیه کننده خون، تسهیل کننده زایمان، رفع کننده خستگی، مقوی قلب و کبد، معده ، روده و نیروی جنسی، دافع سودا و صفرا، قلیائی کننده ترشحات بدن، دافع سموم بدن، ضد استفراغ زنان باردار، نشاط آور و انرژی زا می باشد.
  5. انگور بهترین دارو برای خانم هایی است که سلامتی خود را بر اثر مصرف قرص های بارداری از دست داده اند و به ناراحتی کلیه و کبد مبتلا شده اند.
  6. انگور غذای کامل و میوه حیات بخشی است که به علت داشتن اسید از خاصیت ضدعفونی کننده گی برخوردار است، خوردن نان با انگور به انسان نیرو و شادابی می دهد و در نتیجه به حفظ و تامین سلامتی کمک به سزائی می کند.

خواص آب انگور و شیره انگور

  1. آب انگور (شیره) اثر ملین داشته و مصرف آن در افرادی که بر اثر یک بیماری ممتد ضعیف گردیده اند و یا اشخاصی که پس از یک عمل جراحی احتیاج به تقویت داشته باشند بدون آنکه در دستگاه هضم آن ها خستگی بوجود آید نتایج بسیار خوبی می دهد.
  2. آب انگور غذای بسیار مطلوبی برای مبتلایان به اوره خون می باشد.
  3. آب انگور برای افرادی که رژیم غذایی بدون نمک دارند مفید است، مصرف آن در بیماری های کبدی نیز توصیه شده است، زیرا با خوردن آن عمل گیلوکوژنی کبد و دفع صفرا آسان می گردد.
  4. آب انگور معده را تخلیه، ادرار را زیاد و ترشحات صفرا را متعادل و فضولات معده را از بین برده و از ترش کردن و تخامه غذا جلوگیری می کند.
  5. از شیره انگور می توان در موارد ورم کلیه به جای شیر که دارای مواد آلبومینوئیدی و کلروها می باشد استفاده نمود

 

همچنین بخوانید:  لاغری با بادمجان و روش استفاده از آن

 

رژیم انگور برای لاغری

دستور اول رژیم انگور

کاهش وزن احتمالی با رژیم انگور حدود 2 تا 4 کیلو گرم  است؛ در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. همچنین می توان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از 2 لیوان آب انگور استفاده کرد. رژیم لاغری با انگور در 5 هفته باید انجام شود و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است.

هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود.

هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد.

هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود.

هفته چهارم: شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید.

هفته پنجم: تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند.

دستور دوم رژیم انگور

همچنین بعد نیست تا تجربه یکی از دوستانم را که به طور اتفاقی با هم ملاقات کردیم را با شما به اشتراک بگذارم. بعد از ملاقات، بسیار او را تحسین کردم چرا که بعد از مدتی که او را می دیدم، حدودا 47 کیلوگرم وزن از دست داده بود. او در اینباره گفت که در فصل انگور، غذای من فقط انگور است. همه نوع، از انگور سبز یا سیاه. یک لیوان آب صاف شده انگور را صبح و ظهر و غروب می نوشم و هر روز از 300 تا 700 گرم وزن از دست می دادم این رژیم را از چهار تا پنج هفته در سال ادامه می دادم و بقیه سال از رژیم غذایی عادی پیروی می کنم و فعالیت من طبیعی است تمام تست های من طبیعی است و به هیچ بیماری مبتلا نشده ام.

نکات مهم:

  • در صورت ابتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 از این رژیم استفاده نکنید.
  • اگر به انگور حساسیت دارید از این رژیم غذایی خودداری کنید.
  • این رژیم به یک اراده بسیار قوی نیاز دارد، بنابراین اگر اعتماد به نفس شما ضعیف است، آن را امتحان نکنید.
  • در ابتدای رژیم ممکن است فرد به یبوست شدید یا اسهال مبتلا شوید، اما این مشکل موقتی است و از هفته دوم برطرف خواهد شد.
  • بعد از تکمیل دوره، به تدریج به غذای طبیعی برگردید. (سبزیجات، سپس حبوبات و سپس گوشت)
  • برای لاغر شدن باید ورزش کنید، به خصوص پیاده روی در طول رژیم غذایی؛
  • پس از رژیم غذایی، ترجیح داده می شود که به طور دائم از نان سفید دوری کنید و فقط از نان قهوه ای یا سبوس دار استفاده کنید.

 

رژیم انگور برای لاغری

رژیم انگور برای لاغری

 

آیا بین انگور و افزایش وزن رابطه وجود دارد؟

انگور اگرچه فواید مهمی در کاهش وزن دارد، حتی اگر کالری کمی نیز در آن وجود داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که بیشتر این کالری ها از کربوهیدرات ها، به ویژه از قند حاصل می شوند، بنابراین از انگور نیز می توان برای افزایش وزن استفاده کرد اما به روش های دیگر و در درون رژیم های غذایی که سبب افزایش وزن می شوند. بنابراین هنگام خوردن انگور در رژیم غذایی برای کاهش وزن ، باید روزانه به مقادیر مجاز دقت کنید و همچنین توصیه ها را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مضرات انگور

  • همیشه باید توجه داشت که برای مصارف درمانی انگور رسیده انتخاب شود و همچنین انگور از نژادی باشد که دارای پوست نازک باشد؛ زیرا پوست ضخیم انگور نه تنها هضمش مشکل است بلکه به علت گیر کردن در بین چین های روده ممکن است موجبات عوارض ناراحت کننده را فراهم آورد.
  • پوست انگور در معده های ضعیف دیرهضم می باشد، اگر معده ای ضعیف دارید می توانید از آب انگور و یا کشمش استفاده نمایید.
  • مصرف زیاد و بی رویه انگور موجب دل پیچه، سردرد در برخی افراد، تب، عطش و اسهال های ساده می شود.
  • نوشیدن آب سرد بعد از خوردن انگور ضرر فراوانی دارد و در برخی موارد موجب استسقاء و یا شدت آن می شود.
  • افراد مبتلا به قندخون نباید از میوه زیاد رسیده انگور استفاده کنند، همچنین افراد مبتلا به یرقان مجاز به مصرف این میوه نمی باشند.

توجه: برای لاغری روش و راهکارهای مختلفی وجود دارد؛ توصیه می شود برای انتخاب بهترین رژیم های لاغری حتما با پزشک و متخصصان تغذیه مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انگور را با خواص سفت کردن پوست و درمان استرچ مارک، درمان جوش های صورت، کوچک کردن منافذ پوست صورت، درمان چروک های صورت، مرطوب کننده پوست های چرب، درمان شوره سر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0