topNotif

چاق شدن صورت با روش های طبیعی و کاربردی

3553 بازدید
27 اردیبهشت 99
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چاق شدن صورت با روش های طبیعی و کاربردی

آیا همه ما دوست نداریم ساعت سن را معکوس کنیم و آن ظاهر جوانی را برگردانیم؟ علاوه بر زیبایی پوست، ویژگی های صورت است که ظاهر ما را تعیین می کند. عدم مراقبت از پوست در محل کار، عادت های بد غذایی، استرس و بسیاری از عوامل دیگر سبب بروز کبودی زیر چشم و گونه های فرسوده و صورتی لاغر می شود. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست باعث افتادن سطح اطراف گونه ها می شود. در اینجا چند روش درمانی خانگی ساده برای برگرداندن آن گونه های برجسته و چاق شدن صورت وجود دارد. با ما همراه باشید.

 

چاق شدن صورت

چاق شدن صورت

 

محلول گلاب و گلیسیرین

مواد لازم:

  • گلاب 10 قاشق غذاخوری
  • گلیسیرین 12 قاشق غذاخوری
روش مصرف:

یک سرم را با ترکیب 8-10 قاشق غذاخوری گلاب و 12 قاشق غذاخوری گلیسیرین تهیه کنید. آن را در یک ظرف کوچک بریزید و درون یخچال نگهداری کنید. هر شب قبل از خواب این سرم را بر روی صورت و گونه ها بمالید تا در طی دو هفته نتایج قابل مشاهده بدست آورید.

گلیسیرین تا حدودی یکی از بهترین مواد برای بستن منافذ و کاهش چین و چروک و خطوط ریز است، در حالی که گلاب پوست را تمیز می کند و آکنه ها و جوش ها را کاهش می دهد. هنگامی که با هم استفاده می شوند، چربی صورت را افزایش می دهد، پوست خشک را درمان می کند و باعث می شود صورت و  گونه های چاق تری داشته باشید.

کره و خمیر شکر

مواد لازم:

  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • شکر درشت 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
  • عسل طبیعی 1 قاشق غذاخوری
  • جو دوسر پخته و پوره شده ½ قاشق غذاخوری
روش مصرف:

مواد را درون مخلوط کن بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا خمیر را روی صورت تمیز بمالید و در حرکات دایره ای صورت را ماساژ دهید. به مدت 15 دقیقه ادامه دهید و با آب سرد بشویید. حداقل دو هفته در روز از این خمیر صورت استفاده کنید تا تفاوت چشمگیری در گونه های شما ایجاد شود.

خواص کره و شکر برای پوست:

شستشو با شکر سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ را تمیز می کند، عسل و جو دوسر در جوانسازی پوست کمک می کنند در حالی که زردچوبه باعث کاهش آسیب رادیکال آزاد می شود. این خمیر به آبرسانی پوست و افزایش میزان اکسیژن موجود در سلول ها کمک می کند تا گونه های برجسته و زیبایی داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن

 

سیب و شیر

مواد لازم:

  •  سیب تازه خرد شده و پاپایای رسیده ¼ کاسه
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • شیر سرد 6 قاشق غذاخوری
روش مصرف:

نصف سیب و چند برش پاپایای رسیده را پوست بگیرید. قطعات پوست کنده را درون مخلوط کن بریزید و 2 قاشق عسل و 5-6 قاشق غذاخوری شیر سرد را به آن اضافه کنید و آنقدر مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید. این خمیر را به صورت خود بمالید و به مدت 10-15 دقیقه با حرکات دایره ای روی گونه های خود ماساژ دهید. و در آخر صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک صورت را دو بار در روز به مدت حداقل 1 هفته اعمال کنید تا نتایج قابل توجه به دست آید.

خواص ماسک سیب و شیر برای صورت

این ماسک سیب غنی شده با ویتامین ب12 و اسیدهای آمینه، برای تقویت سلول های پوستی صورت و ایجاد ظاهری براق برای پوست بسیار مفید است. پاپایا رنگدانه ها و چین و چروک ها را پاک می کند در حالی که محتوای بالای ویتامین های موجود در شیر باعث رفع چربی اضافی پوست و کثیفی و آبرسانی پوست می شود. این ماسک صورت به طور موثری آسیب کلاژن را کاهش می دهد و باعث نرم شدن و حجیم شدن گونه های شما می شود.

مخمر

ممکن است برخی از مخمر تعجب کنند و بیشتر دختران آن را نمی دانند، اما مخمر تأثیر خوبی در چاق شدن صورت دارد و در تورم و چربی گونه ها اثر موثری دارد.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله، یک فنجان آب و 1 قاشق غذاخوری مخمر.

روش مصرف:

بذر شنبلیله و آب را در یک کاسه مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی حرارت بگذارید، سپس صبر کنید تا خنک شود و به مدت 24 ساعت درون یخچال قرار دهید. حالا مخلوط را با یک قاشق مخمر مخلوط کنید و به مدت یک ربع روی صورت بگذارید، اجازه دهید تا ماسک روی صورت خشک شود و به آرامی صورت خود را ماساژ دهید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

و یا یک قاشق غذاخوری مخمر فوری را با یک لیوان آب مخلوط کنید، سپس مخلوط را بگذارید تا 15 دقیقه بجوشد، سپس بگذارید تا 24 ساعت در یخچال خنک شود، سپس 15 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب ولرم بشویید.

 

چاق شدن صورت

چاق شدن صورت

 

گزینه های غذایی برای پر شدن صورت

به غیر از ماسک صورت، در غذای روزمره خود از غذاهای سالم نیز استفاده کنید زیرا رژیم غذایی بدون چربی های خوب، پروتئین ها و مواد مغذی باعث می شود پوست شما شکسته و پیر به نظر برسد. از این رو، برای دریافت گونه های برجسته و نرم، از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. در کارهای روزمره غذاهایی مانند سیب، هویج، جو دوسر، عسل، شیر، آجیل و چربی های سالم مانند شکلات تیره، تخم مرغ و آووکادو را وارد کنید تا گونه هایی پر و بدون افزایش وزن بدست آورید.

روغن های تخصصی برای چاق شدن صورت

ممکن است صورت به بعضی از انواع روغن های تخصصی برای چاق شدن صورت نیاز داشته باشد، از جمله:

روغن شنبلیله

از روغن شنبلیله در افزایش و چاق شدن گونه ها استفاده می شود زیرا شنبلیله حاوی موادی است که به نفع پوست و چربی های سالم است. بعد از استفاده از روغن شنبلیله بهتر است به مدت حداقل 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید تا از اکسیداسیون مواد جلوگیری شود. پس بهتر است از آن در هنگام شب و قبل از خواب استفاده شود.

روغن بادام

روغن بادام یکی از مهمترین روغن هایی است که رنگ پوست را یکپارچه می کند، همچنین چربی های لازم را برای چاق شدن گونه ها در اختیار شما قرار می دهد و رنگی زیبا به آن می بخشد که نشاط و زیبایی را در خود حفظ می کند.

روغن آووکادو

آووکادو انواع مختلفی از ویتامین های مورد نیاز برای پوست را دارد. روغن آووکادو که از میوه آووکادو به دست می آید یکی از مهمترین انواع روغن ها به ویژه برای پوست های خشک و ترک خورده است. همچنین با مصرف منظم و طولانی مدت آن، اندازه گونه ها افزایش خواهد یافت.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر برای پوست محافظت می کند، که باعث افزایش شکل گیری میکروب ها و ظهور علائم پیری زودرس می شود، و در اینجا نقش روغن نارگیل برای محافظت از صورت و همچنین با تهیه آن از چربی های طبیعی مورد نیاز و افزایش درخشندگی پوست به وجود می آید.

کلام پایانی

برای بدست آوردن چهره شفاف، یک رژیم غذایی متعادل و به دنبال آن، یوگا صورت، تمرینات ورزشی و برخی از ماسک های خانگی آسان، علاوه بر محافظت از پوست، به طور طبیعی گونه های شفاف و طبیعی را به شما می بخشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص نیروبخش و مقوی، مفید برای بیماری قند، مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، درمان قارچ های پوستی، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0