topNotif

طرز تهیه مربای هلو با روشی آسان

2340 بازدید
20 خرداد 99
سمانه
,

طرز تهیه مربای هلو با روشی آسان

مرباها از میوه های تازه تهیه می شوند. همه ما مرباها را دوست داریم، و آن ها بهترین قسمت صبحانه ها هستند. می توانید مربای هلو را در خانه خود درست کنید که با ریختن قند روی هلوهایی که پوست کنده و خرد شده و جوشانده می شوند به قوام آن می رسد. مربا و مواد مغذی موجود در فروشگاه را نمی توان با طعم مواد خانگی مقایسه کرد و این مربای هلو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر می خواهید با طرز تهیه مربای هلو آشنا شوید، می توانید دستور العملی که در این مقاله بیان شده است را دنبال کنید. این یک دستور العمل نسبتا استاندارد و آسان برای تهیه مربای هلو است. برای آماده سازی و پخت مربا خوب وقت بگذارید و قبل از شروع کار مطمئن شوید که تمام تجهیزات شما تمیز و آماده است.

 

طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو

 

چگونه مربای هلو درست کنیم؟

مواد لازم

  • 3 کیلوگرم هلو
  • 6 فنجان شکر (اگر بخواهید می توانید مقدار شکر را کم کنید.)
  • 1 قاشق چایخوری کره
  • نصف آب لیمو
روش پخت مربای هلو
  1. ابتدا هلوها را با دقت بشویید. بهتر است هلو شما خیلی نرم نباشد.
  2. بعد هلوها را به مدت 30 ثانیه در آب جوش و سپس در آب سرد قرار دهید تا پوست آنها سست شود و راحت تر جدا شود. حالا هلو ها را به اندازه دلخواه خود خرد کنید و درون ظرف مناسبی بریزید و شکر را روی آن بپاشید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید یک شب بماند.
  3. روز بعد اجازه دهید تا هلو به مدت 20 دقیقه روی حرارت متوسط بپزد. توجه کنید که کف هایی که روی آن جمع شده اند را با کمک یک قاشق بردارید.
  4. حالا کره را اضافه کنید و خوب مخلوط کرده و بگذارید 5 دقیقه بجوشد و در پایان آب لیمو را اضافه کرده و بعد از اینکه 15 دقیقه دیگر جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید.
  5. در حالی که مربای شما داغ است، آن را درون شیشه بریزید و درب آن را محکم ببندید. با این اقدامات، 3 ظرف 750 میلی لیتری مربا خواهید داشت.
  6. کسانی که می خواهند طعم هلو را در چهار فصل تجربه کنند، با درست کردن مربا یا کمپوت هلو می‌توانند در فصل‌های دیگر سال نیز از طعم طبیعی و مغذی آن لذت ببرند.

ترفندهای پخت مربای هلو

  • آب لیمو یا نمک لیمو که به مربا می ریزید عمر طولانی تری را برای مربا فراهم می کند.
  • هلو را خیلی هم نزنید تا له نشود.
  • کره ای که در مربا خود اضافه می کنید باعث می شود تا مربا زیاد کف نکند و رنگ آن روشن تر می شود.

کالری مربای هلو

1 قاشق چای خوری مربای هلو تقریبا 20 کالری دارد.

 

همچنین بخوانید:  روش تهیه آلبالو خشک و مربای آلبالو

 

بارزترین فواید هلو

  • هلو کالری کمی دارد بنابراین هیچ ترسی از افزایش وزن ناخواسته وجود ندارد.
  • هلو یک میوه اشباع نشده از چربی است.
  • سرشار از فلوراید است که برای محافظت از دندان و پوسیدگی و تقویت دندان ها، تشکیل استخوان بطور کلی ضروری است.
  • سرشار از ویتامین آ است که برای تقویت بینایی، حفظ بینایی و همچنین حفظ یکپارچگی پوست لازم است. هلو سرشار از ویتامین ث است که برای تقویت ایمنی بدن و محافظت از آن در مقابل میکروب ها و بیماری ها کار می کند.
  • هلو سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن است، عنصر آهن برای تشکیل گلبول های قرمز و اجزای پتاسیم در آن ضروری است.
  • تنظیم کننده ضربان قلب و تنظیم فشار خون نیز هست.
  • هلو به علت داشتن ترکیبات مفید در رشد و نمو کودکان موثر بوده و در حفظ تعادل سوخت و ساز بدن افراد کهنسال نقش فعال و مفیدی دارد، از طرفی دیگر این میوه برای افراد مبتلا به نقرس، نارسایی کبد و روماتیسم مزمن دارویی موثر است.

نکته: سابقا هلوی شیرین و خیلی رسیده را برای مبتلایان به قندخون زیان بار می دانستند ولی طی تحقیقی که به عمل آمده مشخص شده است که مقدار مواد قندی موجود در هلو (که متشکل از لوولز و گلوکز می باشد و به خوبی جذب بدن می شود) از 15 درصد تجاوز نمی کند، از این جهت ضرر آن چنانی برای افرادی که مبتلا به قندخون می باشند، ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته هلو را با خواص کاهش دهنده چین و چروک پوست، مرطوب کننده و نرم کننده پوست، مسهل و بهبود در روند هضم غذا، درمان کننده گوش درد، درمان کننده بوی بد دهان، مناسب برای درمان زخم معده، درمان کننده ریزش و شوره مو، درمان کننده سندروم پیش از قاعدگی، درمان کننده تنگی نفس، سرشار از ویتامین ای و کوچک کننده منافذ باز پوست، تصفیه کننده خون، مفید برای بیماران کلیوی، درمان کننده درد های رماتیسمی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0