تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

2070 بازدید
28 خرداد 99
سمانه

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

من اعتقاد دارم که ما خودمان تمام بیماری ها را در بدنمان ایجاد می کنیم. جسم مثل هر چیز دیگری در زندگی، آینه افکار و باورهای درونی ماست. جسم همواره با ما حرف می زند، کافی است فقط وقتی بگذاریم و به آن گوش کنیم. بند بند وجود ما به هر فکری که از سرمان می گذرد و هر حرفی که به زبان می آوریم پاسخ می دهد.

شخصی که دائما اخم در چهره دارد، این اخم را از داشتن افکار عاشقانه و لذت بخش به دست نیاورده است. چهره ها و جسم های افراد مسن تر یک عمر الگوهای فکری آن ها را به وضوح نشان می دهد. وقتی پا به سن بگذارید چه طور به نظر می رسید؟ در این مقاله فهرست الگوهای ذهنی احتمالی ام که باعث ایجاد بیماری در بدن می شود را جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید؛

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

سر

سر، ما را نشان می دهد. تجلی آن چیزی است که ما به دنیا نشان می دهیم. اینگونه است که ما معمولا شناخته می شویم. وقتی ایرادی در این ناحیه وجود داشته باشد، معمولا بدان معناست که احساس می کنیم در ما ایرادی هست.

موها

موها قدرت را نشان می دهند. ساق موها از میان پیاز موها رشد می کنند. وقتی تنش زیادی به پوست سر وارد می شود ساق مو می تواند آنقدر فشرده شود که موها دیگر نتوانند نفس بکشند. در این حالت می میرند و ریزش پیدا می کنند. اگر این تنش ادامه پیدا کند و پوست سر استراحت نکند پیاز مو آنقدر سفت می شود که موهای جدید نمی توانند دربیایند و نتیجه آن طاسی است. طاسی در زنان از زمانی بیشتر شد که زنان وارد دنیای کار _با تمام تنش ها و ناراحتی هایش_ شدند. ما متوجه طاسی زنان نمی شویم چون کلاه گیس ها آنقدر طبیعی و زیبا هستند که تشخیص آن ممکن نیست. متاسفانه موهای مصنوعی مردان هنوز هم از فاصله کمی قابل تشخیص هستند.

تنش یعنی قوی نبودن. یعنی ضعف. راحت و متمرکز و آرام بودن واقعا قوی و ایمن بودن است. استراحت دادن بیشتر به بدن هایمان برایمان مفید است و بسیاری از ما باید پوست سر خود را نیز استراحت دهیم.

همین حالا این را امتحان کنید. به پوست سرتان بگویید استراحت کند و ببینید که آیا تفاوتی احساس می کنید یا نه. اگر متوجه شدید که پوست سرتان به طور مشهودی استراحت می کند، بعد پیشنهاد می دهم که اغلب این کار تمرین کوچک را انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:  دانستنی هایی در مورد گوش و نحوه عملکرد آن

 

گوش ها

گوش ها، قدرت شنوایی را نشان می دهند. وقتی مشکلی برای گوش ها پیش آید معمولا بدان معناست که چیزی دارد اتفاق می افتد که نمی خواهید بشنوید. گوش درد در بچه ها متداول است. آن ها اغلب باید حرف هایی را در خانه گوش کنند که واقعا نمی خواهند بشنوند. قوانین خانواده اغلب جلوی ابراز خشم کودک را می گیرد و ناتوانی کودک برای تغییر چیزها، گوش درد می آورد.

ناشنوایی امتناع دراز مدت برای گوش دادن به کسی را نشان می دهد. توجه کنید که وقتی یک طرف اختلال شنوایی دارد، طرف دیگر اغلب حرف می زند و حرف می زند و حرف می زند!

چشم ها

چشم ها، قدرت دیدن را نشان می دهند. وقتی برای چشم ها مشکلی پیش می آید، معمولا بدان معناست که چیزی وجود دارد که نمی خواهیم ببینیم، در مورد خودمان یا در مورد زندگی، گذشته، حال و یا آینده. هرگاه بچه کوچکی را می بینیم که عینک می زند، می دانیم چیزهایی در خانه اش وجود دارد که او نمی خواهد ببیند. اگر نتواند این تجربه را تغییر دهد دید خود را مخدوش می کند تا مجبور نباشد آن را به طور واضح ببیند.

بسیاری از افراد تمایل داشته اند به گذشته برگردند و آنچه که در یکی دو سال قبل یعنی زمانی که عینکی شده اند را پاک کنند. این افراد تجربیات بزرگی در شفا یافتن داشته اند. آیا از آنچه هم اکنون در حال اتفاق افتادن در زندگیتان است شاکی هستید؟ با چه چیزی می خواهید روبرو شوید؟ آیا از دیدن حال یا آینده واهمه دارید؟ اگر می توانستید به وضوح ببینید چه چیزی را می دیدید که حالا نمی بینید؟ آیا می توانید کاری را که با خود می کنید ببینید؟ سوالات جالبی هستند که بد نیست به آنها توجه کنید.

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

سردردها

سردردها ناشی از بی کفایت دانستن خود می باشد. دفعه بعد که سردرد گرفتید مکث کنید و از خود بپرسید کجا و چطور اشتباه کرده اید. خودتان را ببخشید، رها کنید و سردرد رفع می گردد و از بین می رود. سردردهای میگرنی به وسیله افرادی به وجود می آید که می خواهند بی عیب و نقص باشند و فشار زیادی به خود می آورند. خشم سرکوب شده بسیاری در این موارد وجود دارد.

مشکلات سینوسی، درست در صورت و نزدیک بینی احساس می شوند و نشان می دهند شخصی در زندگیتان شما را رنجانده است، کسی که خیلی به شما نزدیک است. حتی ممکن است احساس کنید آن ها به شما هجوم می آورند.

ما فراموش می کنیم که خودمان موقعیت ها را به وجود می آوریم. بعد با مقصر کردن شخص دیگری به خاطر ناراحتیمان، قدرت خود را نادیده می گیریم. هیچ شخصی یا مکان یا چیزی بر ما تسلط ندارد چون تنها خود ما در ذهن خود این افکار را می پرورانیم. ما تجربیات خود، واقعیت خود و هر کس که در آن حضور دارد را به وجود می آوریم. وقتی تعادل و هماهنگی و آرامش را در ذهن خود ایجاد می کنیم، همان را در زندگی خود خواهیم یافت.

گردن و گلو

گردن و گلو، جالب هستند چون چیزهای بسیاری آنجا اتفاق می افتد. گردن توانایی انعطاف پذیر بودن در تفکر، دیدن زاویه دیگر یک سوال و نقطه نظر فرد دیگر را نشان می دهد. وقتی مشکلات در گردن به وجود می آید معمولا بدان معناست که ما در مورد نظر یا موقعیت خودمان لجاجت به خرج می دهیم. گاهی که می بینم شخصی یکی از این گردن بندهای طبی را به گردن دارد درمی یابم که این شخص در مورد ندیدن ابعاد دیگر این موضوع بسیار لجوج و حق به جانب است.

 

همچنین بخوانید:  درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه خشک با هل سبز

 

گلو

گلو، نشان دهنده توانایی ما برای گفتن حرفمان و برای درخواست آنچه می خواهیم یا گفتن “من هستم” است. وقتی مشکلات گلویی داریم معمولا معنایش این است که حس می کنیم حق داریم از این کارها را انجام دهیم و احساس می کنیم کفایت لازم برای ایستادن روی پای خود را نداریم. گلو درد همیشه خشم را نشان می دهد. اگر در سرماخوردگی ظاهر شود، یک سردرگمی ذهنی را هم شامل می شود. لارنژیت معمولا یعنی اینکه شما آنقدر عصبانی هستید که نمی توانید حرف بزنید.

گلو همچنین نشان دهنده خلاقیت در بدن می باشد. از این جاست که خلاقیت خود را ابراز می کنیم و وقتی جلوی خلاقیت ما گرفته شود دلسرد می شویم و اغلب دچار مشکلات گلو می شویم. همه ما افرادی را می شناسیم که تمام عمر خود را برای دیگران زندگی کرده اند. آن ها هیچ وقت کاری که برای خودشان بخواهند بکنند را انجام نمی دهند. آن ها همیشه پدر، مادر، همسر یا رئیس خود را راضی نگه می دارند. مشکلات تیروئید و ورم لوزه فقط حاکی از خلاقیت ناکام ناشی از قادر نبودن به انجام آنچه می خواهند بکنند هستند.

مرکز انرژی در گلو است؛ جایی در بدن که تغییرات در آن صورت می گیرند. وقتی در مقابل تغییر، مقاومت می کنیم یا در میان تغییر هستیم یا تلاش می کنیم تغییر کنیم، اغلب فعالیت زیادی در گلوی خود داریم. هربار که سرفه می کنید، گلویتان را بگیرد و با صدای بلند بگویید: “من مشتاق تغییر کردن هستم” یا “من دارم عوض می شوم.”

afkar photo2 attarak

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

قلب

قلب، البته عشق را نشان می دهد، حال آنکه خون، لذت بردن را نشان می دهد. قلب ما عاشقانه لذت را در تمام بدنمان پمپ می کند. وقتی خود را از عشق و لذت محروم می کنیم، قلب خشک و سرد می شود. در ننتیجه جریان خون کند می شود و ما دچار آنمیا، آنژین و حمله قلبی می شویم.

قلب به ما حمله (حمله قلبی) نمی کند. ما آنقدر تحت تاثیر نمایش هایی که خودمان برای خودمان درست کرده ایم قرار می گیریم که اغلب فراموش می کنیم کمی هم به لذت به اطرافمان توجه کنیم. ما سال ها وقت خود را صرف گرفتن تمام لذت و خوشی از قلب کردیم و قلب به معنای واقعی کلمه دچار درد و رنج شده است. افرادی که دچار حمله قلبی می شوند معمولا افراد شادی نیستند. اگر وقتی برای قدردانی از لذت های زندگی نگذاریم حمله قلبی دیگری پیش خواهد آمد. قلبی از طلا، قلب سرد، قلب باز، قلب سیاه، قلب عاشق و قلب خونگرم شما کجاست؟

زخم معده

زخم معده، فقط از ترس پدید می آید، ترس شدید از این که آنقدر که باید خوب نباشیم. می ترسیم آنقدر که باید در حق پدر یا مادر خود خوب نباشیم، نمی دانیم خود واقعیمان را هضم کنیم و بپذیریم. ما با تلاش برای راضی کردن دیگران به احساس های خود خیانت می کنیم. مهم نیست شغل ما چقدر مهم باشد. عزت نفس درونی ما بسیار پایین است. می ترسیم آنها متوجه آنچه هستیم بشوند.

مشکلات مثانه و مشکلات مقعد

مشکلات مثانه و مشکلات مقعد، همه از یک چیز ناشی می شوند. منشا همه آنها اعتقادات فروپاشیده در مورد بدن و درست بودن عملکرد آنها است. هر اندامی در بدن ما نمونه بارز زندگی با عملکردهای خاص خودش می باشد. ما کبد یا چشمان خود را کثیف یا گناه آلود نمی دانیم. پس چرا در مورد اندام جنسیمان چنین باوری داریم.

من دریافته ام که اغلب مشکلات مثانه معمولا ناشی از ناراحت شدن از دست طرف مقابل می باشد. چیزی ما را عصبانی می کند که به زنانگی یا مردانگی ما مربوط می شود. زن ها مشکلات مثانه ای بیشتری نسبت به مردان دارند چون بیشتر مستعد پنهان کردن ناراحتی خود هستند. ورم واژن معمولا به احساساتی در رابطه با لطمه های عاطفی مربوط است که از طرف مقابل به یک زن وارد می شود.

 

همچنین بخوانید:  بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد ؟

 

مشکل پروستات

مشکلات پروستات مردان ارتباط زیادی با خود ارزشی آن ها دارد و همچنین اعتقاد به این که هر چه مسن تر می شوند مردی شان هم کمتر می گردد. ناتوانی جنسی که بر ترس این افراد می افزاید و گاهی اوقات حتی بغض و کینه ای از شریک زندگی قبلی سبب به وجود آمدن آن شده است از این ترس یا اعتقاد ناشی می شود که لذت بردن از بدن کار درستی نیست. همچنین از خودخوری ناشی شده و می تواند به وسیله یک شریک زندگی بی احساس تشدید شود.

زانوها

زانوها مثل گردن با انعطاف پذیری ارتباط دارند، تنها خمیدگی، غرور و منیت و لجاجت را نشان می دهند. اغلب وقتی پیش می رویم از پیچیدن می ترسیم و انعطاف پذیر می شویم. این کار مفاصل را سفت می کند. می خواهیم پیش برویم اما نمی خواهیم مسیرمان را تغییر دهیم. به همین علت مدت زیادی طول می کشد که زانوها خوب شوند، منیت ما در آن دخالت دارد. زانوها مدت زیادی برای بهبود می خواهند چون ما غرور و خودبینی مان را در این کار دخالت می دهیم.

دفعه بعد که مشکل زانو داشتید از خود بپرسید کجا حق را به جانب خود می دانید، کجا انعطاف نشان نمی دهید؟ لجاجت را کنار بگذارید و رها کنید. زندگی جاری است، زندگی در حرکت است و راحت. ما باید با آن حرکت کنیم و انعطاف نشان دهیم. یک درخت بید با جریان باد خم می شود و به هر طرف تکان می خورد و همیشه باشکوه است و به راحتی زندگی می کند.

کف پاها

کف پاها با درک ما از خود و زندگی، گذشته، حال و آینده مرتبط می باشند. برای افراد مسن راه رفتن بسیار دشوار می باشد. درک آن ها بسته  شده است. آن ها اغلب احساس می کنند هیچ جایی برای رفتن ندارند. بچه های کوچک جست و خیزکنان حرکت می کنند، افراد مسن اغلب طوری راه می روند که انگار از راه رفتن اکراه دارند.

afkar photo3 attarak

تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

پوست

پوست ما فردیت ما را نشان می دهد. مشکلات پوستی معمولا بدین معناست که ما احساس می کنیم فردیت مان به نوعی به خطر افتاده است. احساس می کنیم که دیگران بر ما اقتدار دارند. ما پوست و استخوان هستیم.

یکی از سریع ترین راه های شفای مشکلات پوستی، تقویت خود با تکرار چند صد بار در روز این جمله در ذهن خودتان است: من خود را قبول دارم.

آرتروز

آرتروز بیماری است که از یک الگوی انتقادی دائمی ناشی می گردد، ابتدا انتقاد از خود و سپس از افراد دیگر. افراد مبتلا به آرتروز اغلب به دلیل الگویی که برای انتقاد کردن دارند مورد انتقاد بسیاری قرار می گیرند. آن ها با ایده آل نگری خود نفرین شده اند چون همیشه و در هر موقعیتی باید بی عیب و نقص باشند.

آیا در این کره خاکی کسی را می شناسید که بی عیب و نقص باشد؟ من نمی شناسم. چرا معیارهایی تعیین می کنیم که به ما بگویند برای آن که نسبتا مقبول باشید باید یک فرد فوق العاده باشید؟ این امر تا حد زیادی به دلیل احساس “من آنقدر که باید خوب نیستم” پیش می آید و بار سنگینی برای کشیدن است.

آسم

آسم وقتی رخ می دهد که احساس کنیم حق نفس کشیدن برای خودمان را نداریم. کودکان مبتلا به آسم اغلب ضمیر آگاه تری دارند. آنها بابت هر آنچه در محیط پیرامونشان درست به نظر نمی رسد احساس گناه می کنند. آنها احساس بی ارزشی و در نتیجه احساس گناه کرده و در پی تنبیه خود هستند.

گاهی با تغییر محل زندگی و موقعیت جغرافیایی، آسم معالجه می شود، خصوصا اگر خانواده شخص مبتلا او را همراهی نکنند.

این عارضه معمولا در کودکان زودتر رفع می گردد. در واقع دیده شده که وقتی این افراد به مدرسه فرستاده می شوند، ازدواج می کنند، یا به نوعی خانه را ترک می کنند بیماری از بین می رود. غالبا بعدها در زندگی هر تجربه تلخی می تواند باعث شود این ناراحتی قدیمی درونشان عود کند و حمله دیگری داشته باشند. وقتی این اتفاق می افتد، آنها در واقع به شرایط کنونی پاسخ نمی دهند بلکه این واکنشی است به آنچه در دوران کودکیشان گذشته است.

 

همچنین بخوانید:  علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن

 

اضافه وزن

اضافه وزن نیاز به حمایت را نشان می دهد. ما در برابر لطمه هایی که می خوریم، انتقادها، سوءاستفاده ها، به خصوص ترس از زندگی، به دنبال حمایت و پشتیبانی می گردیم.

من فرد چاقی نیستم، با این وجود طی سال ها متوجه شده ام که وقتی احساس ناامنی و ناراحتی می کنم چند کیلو وزن اضافه می کنم . وقتی آن تهدید از بین رفت، اضافه وزن هم خود به خود از بین می رود.

مبارزه با چاقی فقط وقت و انرژی هدر دادن است. رژیم غذایی فایده ای ندارد، تا دست از رژیم بردارید وزنتان دوباره بالا می رود. عشق ورزیدن، ایمان داشتن به خود، اعتماد کردن به زندگی و احساس امنیت کردن راه های درست هستند چون می دانید که قدرت ذهنتان بهترین رژیمی است که من می شناسم. افکار منفی را از خود دور کنید تا وزنتان متعادل گردد.

والدین بسیاری بدون آنکه به مشکل کودک خود اهمیت دهند شکمش را بر هر غذایی پر می کنند. این نوزادان بزرگ می شوند و وقتی مشکلی پیدا می کنند در یخچال را باز می کنند و می گویند : نمی دانم چه می خواهم.

درد

درد از هر نوعی که باشد به نظر من نشانه احساس گناه است. گناه، همیشه مجازات را می طلبد و تنبیه و مجازات درد می آفریند. دردهای مزمن از احساس گناه مزمنی ناشی می شوند که اغلب آنقدر در اعماق وجودمان مدفون گردیده که حتی از وجودش دیگر آگاه هم نیستیم.

احساس گناه یک احساس کاملا بی فایده است. این احساس هیچ گاه باعث نمی شود فرد احساس بهتری داشته باشد یا تغییری در وضعیت حاصل شود. محکومیت شما تمام شده، حالا خود را از زندان آزاد کنید، بخشش تنها راه رها کردن و رها شدن است.

تومورها

تومورها رشدهای نابجا هستند. یک صدف یک دانه ماسه خیلی کوچک بر می دارد و برای حفاظت از خود، پوست درخشان و سختی را دور آن به وجود می آورد. ما آن را مروارید می نامیم و فکر می کنیم که زیباست.

ما صدمات و لطماتی را که قبلا خورده ایم رها نمی کنیم و از آنها مراقبت کرده و دائم آن ها را جلا می دهیم و در این هنگام است که دچار تومور می شویم.

به اعتقاد من دلیلی که زن ها کیست و تومورهای بسیاری در قسمت رحم دارند این است که یک لطمه عاطفی را که به آن ها وارد می شود در خودشان نگه می دارند و مرتبا دارند به آن رسیدگی می کنند و شاخ و برگ می دهند. من آن را سندرم “او در حق من بد کرد” می نامم.

فقط چون رابطه خاتمه یافته معنایش این نیست که شما ایرادی دارید یا از ارزش شما چیزی کم می شود. مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، مهم این است که ما چطور نسبت به آن واکنش نشان دهیم. همه ما در قبال تجاربمان مسئول هستیم. چه اعتقاداتی را در مورد خودتان باید تغییر دهید تا انواع رفتارهای دوست داشتنی تری را جذب خود کنید؟

کلام آخر

من معتقدم که ما در جهان “بله”ها زندگی می کنیم. فرقی نمی کند که تصمیم می گیریم چه چیزی را باور کنیم یا به چه فکر کنیم. جهان هستی همیشه به ما بله می گوید، اگر به فقر فکر کنیم جهان هستی به آن بله می گوید. اگر به خوشبختی فکر کنیم جهان هستی بله می گوید. بنابراین می خواهیم فکر کنیم و باور داشته باشیم که ما حق سالم بودن را داریم، که سلامتی حق طبیعی ماست. جهان هستی هم این باور را حمایت می کند و بله می گوید.

یک فرد مثبت اندیش باشید و بدانید شما در دنیای “بله”ها زندگی می کنید و هر چه بخواهید جهان هستی بدان بله می گوید.

اگر دریابید که مبتلا به نوعی نا_راحتی هستید که در اینجا فهرست نشده است، درمانگر و محقق خودتان شوید. از خود بپرسید: آیا این یکی از شکل های ترس است یا یکی از اشکال خشم؟ آیا میل دارید که این افکار را رها کنید یا مایلید تاییدهای مثبتی جایگزین این افکار نمایید؟ عشق ورزیدن به خود تا حد زیادی به شفای جسمتان کمک می کند چون عشق، شفابخش است. گاهی به آینه نگاه کنید و به راحتی بگویید: دوستت دارم. واقعا دوستت دارم.

منبع: کتاب شفای زندگی (لوئیز ال.هی)  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0