رژیم انگور مفیدترین رژیم در طب سنتی ایران

4504 بازدید
13 تیر 99
سمانه
,

رژیم انگور مفیدترین رژیم در طب سنتی

انگور دارای کلسیم، آهن، فسفر، سدیم و املاح معدنی می باشد. و یکی از شفابخش ترین میوه های طبیعی است که دارای ویتامین های دی، ث، ب و آ است. مصرف انگور از بیماری اسکوربوت (تورم لثه ها)، سرماخوردگی سینه، اوره، کمبود کلسیم، راشیتیسم اطفال و کم خونی جلوگیری می کند.

اثر درمانی انگور از زمان های بسیار قدیم در مبارزه با سیفلیس، بواسیر، نقرس، سنگ کلیه و رماتیسم شناخته شده و برای ضعف عمومی، مرض روده، آسم (تنگی نفس)، اثنی عشر، سوءهاضمه، گاز و نفخ زیاد روده ها، دیابت، تنبلی کبد، بیماری های کلیه، معالجه لاغری و به طور کلی تمام امراض مربوط به مفاصل مورد استفاده قرار می گرفته است.

انگور به عنوان شاه میوه، وقتی به تنهایی مصرف شود، هم غذا و هم دوا است و جوابگوی سه چیزی است که برای درمان نیاز داریم:

  1. سموم را حل می کند؛
  2. دفع سموم بدن به خارج؛
  3. ترمیم و بازسازی سلول ها؛

 

رژیم انگور

رژیم انگور

 

رژیم انگور برای پاکسازی بدن

اثر درمانی انگور وقتی است که هیچ گونه غذایی با آن خورده نشود تا بتواند معده را پاک کند و سمومی را که در دستگاه بدن تجمع یافته حل گردد. بدین ترتیب برای پاک کردن دستگاه هاضمه (گوارش) مدتی وقت می خواهد و تا این دستگاه پاک نشده باشد، هیچ گونه بهبود واقعی بوجود نمی آید.

رژیم مخصوص انگور، هفت تا ده روز وقت لازم دارد تا معده و روده ها انبار سموم خود را خالی کنند و اغلب در هفته سوم پاکسازی است که علائم ناراحت کننده ای ممکن است ظاهر شود که همه آن ها نشان دهنده دفع سموم بدن است. علائمی از جمله نفخ و تولید گاز، افزایش حرارت بدن، بدبوئی دهان، عرق بدبو و حالت تهوع و استفراغ.

میزان مصرف انگور از نیم کیلو در روز شروع می شود و سپس تا هفته سوم تا یک کیلو می توانید مصرف کنید. به طور کلی در روش درمان طبیعی با انگور (رژیم انگور) بهتر است بیمار قسمتی از غذای خود را به انگور اختصاص دهد و همچنین بیمار ملزم به این است که در پنج نوبت در روز انگور مصرف نماید. و ممکن است دوره معالجه تا شش هفته طول بکشد. بنابراین بهتر است از هرگونه زیاده روی در مصرف انگور خودداری شود.

همچنین بهتر است در ماه شهریور که انگور به اندازه کافی رسیده و فراوان است رژیم انگور را شروع کنید.

درمان طبیعی با انگور

دانشمندان قدیمی در نخستین دوره های تمدن، معالجه با انگور را تجویز کرده اند، ابن سینا پزشک معروف ایرانی استفاده از انگور را برای معالجه امراض توصیه کرده است و همچنین پزشکان طرفدار طبیعت، از زمان های بسیار قدیم در باب لزوم معالجه با انگور سخن گفته اند.

پاستور دانشمند شهیر گفته است: انگور چه سیاه باشد و چه سفید، قرمز باشد و یا رنگ دیگری داشته باشد، باید ساده و طبیعی باشد. تخمیر و غیر طبیعی نشده باشد. چنین انگوری یک غذای لذیذ و مقوی است که پدر ما “آفتاب” و مادر ما “زمین” آن را به ما ارزانی داشته است.

انگور طبیعی و خالص برای ما خون خالص می سازد. کسانی که به معالجه انگور معتقد هستند باید این معالجه را ادامه بدهند زیرا انگور قوای بدن را حفظ می کند، مخصوصا کسانی که کارهای بدنی می کنند به انگور احتیاج فراوانی دارند.

اشخاصی که مرض قند دارند نباید از معالجه با انگور هراسی به خود راه دهند زیرا انگور تازه و طبیعی قندخون آن ها را بالا نمی برد و همچنین انگور دارای تمام اسیدها و تمام مواد مقوی است که بیماران مبتلا به مرض قند به آن نیاز فراوان دارند.

بعضی از مردم درباره معالجه با انگور شک و تردید بخود راه می دهند. در حالی که برای بدست آوردن سلامت و تندرستی هیچ غذا و دوایی بهتر از انگور نیست، بدین ترتیب، در تابستان که فصل این میوه می باشد بهترین فرصت است تا سمومی را که در بدن ما جمع شده خارج سازیم.

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

 

رژیم انگور برای لاغری در کودکان

اغلب مادران شکایت دارند که بچه هایشان چیزی نمی خورند و اشتها ندارند، در مورد این بچه ها باید نان سفید و هر گونه شیرینی را از غذای آنها حذف کرد و به آنها انگور داد. باید بچه ها را از خردسالی به آب انگور عادت داد و با هوشیاری و فراست برنامه غذایی صبحانه آن ها را به آب انگور اختصاص داد. اما مراقب باشید که به کودکان در زمان مصرف انگور و یا پس از آن شیر ندهید چون شیر با انگور سازگاری ندارد.

در مواقعی که کوکان دچار بیماری شدید شده اند باید فقط به آن ها آب انگور داد. متاسفانه بعضی از مادران در زمانی که کودکان اشتهایی ندارند سعی می کنند به زور و اجبار آنان را وادار به خوردن غذا نمایند در حالی که آنان از غریزه درونی خود پیروی کرده و برای مدتی ممکن است نیاز به چیزی نداشته باشند. در این مواقع می بایست با پرهیز های غذایی حتی مانع پرخوری کودکان شوند و آنان را از حقایق تندرستی آگاه سازند. زیرا اغلب بچه ها تصور می کنند سلامتی این است که زیاد بخورند! در حالی که اکثر کودکان در اثرپرخوری و عدم رعایت تغذیه، بدنی ضعیف و لاغر دارند و تنها با رعایت برنامه غذایی سالم و طبیعی است که می توانند وزن آنان را متعادل کنند و فرزندان سالمی داشته باشند.

ناسازگاری شیمیایی غذاها با انگور

  • هیچ وقت انگور را به عنوان دسر بعد از غذا نخورید؛
  • انگور با غذاهای گوشتی و چربی ها سازگار نیست.
  • انگور با سبزی ها و گوجه فرنگی و میوه های روغنی سازگار نیست.

بسیاری از اشخاص می گویند انگور به آن ها نمی سازد، این اشخاص حق دارند و در عین حال در اشتباه هستند. زیرا این انگور نیست که حال آن ها را بد می کند بلکه آن چیزی که با انگور می خورند حال آن ها را بد می کند.

علت نفخ شکم و ترش کردن آن ها در اثر ترکیب نامناسب غذاها با یکدیگر پیدا می شود. از طرفی دیگر ناسازگاری بعضی از غذاها مخصوصا سبزی های خوردنی و شیر با انگور موجب ناراحتی روده ها و ایجاد اسهال، کولیت (ورم روده)، عفونت بواسیر و حتی کلیه ها شده و سردرد و نفخ در گلو و شکم ایجاد کرده و باعث ناراحتی و اختلال دستگاه اعصاب خواهد شد.

عوارض مشهود آثار ناسازگاری انگور با گوشت و ماهی بسیار شدید و منظره بدتری دارد. وقتی انگور به فاصله کمی بعد از گوشت یا ماهی خورده شود کبد اختقان پیدا می کند و خون مسموم می شود، قولنج و اسهال های شدید پدید می آید و یک نوع کولیت عفونی با درد در پهلو و شانه ایجاد می گردد. زخم ناحیه اثنی عشر و همین طور اختلال کبدی و عوارض رماتیسمی حاد از عوارض عادی و مشهود ترکیبات ناجور غذاها با انگور است.

ناسازگاری هندوانه با انگور

انگور با هندوانه سازگار نیست. از این جهت هیچ وقت نباید هندوانه و انگور را با هم خورد زیرا تمام میوه ها رادیواکتیویته و قوه جاذبه مخصوص به خود را دارند، انگور دارای قوه جاذبه است و به همین علت است که با سبزی های سبز که دارای رادیو اکتیویته هست سازگار نیست.

 

رژیم انگور

رژیم انگور

 

انگور را چگونه باید مصرف کرد؟

اغلب ممکن است این سوال پیش آید که در موقع رژیم انگور، باید با پوست و هسته آن را خورد و یا آب آن را گرفت و نوشید؟ برای استفاده کامل از میوه ها می بایست تمام میوه ها را همان طور که هست کاملا با آب تمیز بشویید و با پوست و هسته بخورید و یا آن را آبگیری کنید.

سلولزهایی که پوست و هسته انگور را بوجود آورده اند جسم سختی هستند که در مقابل شیره های معدی، صفرا، ترشحات غده لوزالمعده و روده ها دوام آورده و مصون از تعرض می باشند و موقع خروج، فضولات جدار روده ها را جمع کرده و به خروج آن ها از بدن کمک می کنند.

این اثر ملین کاملا مکانیکی پوست و هسته های انگور در روده ها چیزی است که برای اشخاصی که مبتلا به یبوست هستند و یا عمل هضم آن ها به کندی صورت می گیرد مفید و مناسب است و می بایست برای رفع یبوست خود آن را با پوست و هسته بخورند.

انگور اگر بدون هسته و پوست و یا آب آن خورده شود، باید کاملا در دهان جویده شود و با بزاق دهان مخلوط گردد و سپس فرو داده شود. به طور کلی اگر ما غذای خودمان را خوب بجویم کار معده خویش را سبک کرده ایم و همین طور اگر ما نتوانیم انگور را بجویم می توانیم با آبمیوه گیری آب آن را بگیریم و بنوشیم ولی در نوشیدن آب انگور هم باید آن را جرعه جرعه بنوشیم و مدتی در دهان نگاه داریم تا با بزاق دهان ترکیب شود و سپس فرو دهیم.

باید در مورد کسانی که مبتلا به یبوست هستند اصرار و توصیه کرد تا آن ها انگور را حتما با پوست و هسته بخورند.

آب انگور غیرطبیعی

آب انگوری که کارخانه های کنسرو سازی تهیه می کنند و در بازار عرضه می کنند به علت گوگرد و یا مواد شیمیایی دیگری که به آن می زنند تا تخمیر شود دارای طعم نامطلوبی می شود و مصرف آن را در دوره پاکسازی جایز نمی دانیم و همچنین مشروبات الکلی که از انگور درست می نمایند به هر شکلی که باشد سمی است و به مرور زمان سلول های بدن را تخریب نموده و زندگی و اجتماع را به خطر نیستی می کشاند. مشروبات الکلی نه قوای بدنی را تقویت می کند و نه نیروی روحی و معنوی را قوتی می بخشد. الکل غذا نیست، سمی است که روح و جسم را می کشد و روح حیوانی را بیدار می سازد.

آیا باید با انگور نان خورد؟

اصولا نباید با انگور نان خورد زیرا نان اثر طبی انگور را خراب کرده و بیشتر خواص درمانی انگور را از بین می برد. لذا موقع صبحانه بجا خواهد بود که فقط انگور مصرف گردد. زیرا دستگاه بدن با صبحانه انگور بهتر پاک می شود و همیشه باید به طبیعت کمک کرد تا فایده بیشتری ببریم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انگور را با خواص سفت کردن پوست و درمان استرچ مارک، درمان جوش های صورت، کوچک کردن منافذ پوست صورت، درمان چروک های صورت، مرطوب کننده پوست های چرب، درمان شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. عاطفه
    7 اردیبهشت 1401

    جالب بود
    نمیدونستم نباید انگور رو با نون خورد!!! در حالیکه گاهی توی وعده صبحانه از نون و انگور استفاده میکردم!!

    • عطارک
      8 اردیبهشت 1401

      درود بر شما

      بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است.

      شاد و پیروز باشید????

  2. دلبر
    9 فروردین 1401

    من شخصا تجربه کردم
    واقعا موثره

  3. روشن دل
    8 دی 1400

    مطالب عالیه

0