topNotif

آشواگاندا یا جینسینگ هندی چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟

3818 بازدید
23 تیر 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشواگاندا یا جینسینگ هندی چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟

آشواگاندا متعلق به خانواده  Solanaceae، یک درختچه همیشه سبز، یکی از گیاهان مهم آیورودا است که به عنوان گیلاس زمستانی هند و جینسینگ هندی نیز شناخته می شود و از زمان های بسیار قدیم در هند به دلیل خواص بیشمار درمانی که دارد، معروف است. آشواگاندا برای افزایش انرژی و برای کاهش التهاب، تنظیم قند خون، تنظیم کورتیزول، درمان اضطراب و استرس و افسردگی تجویز و استفاده می شود. در دو دهه گذشته، طی تحقیات انجام شده، مشخص شد که آشواگاندا حاوی ماده موثری است که پتانسیل آن را به عنوان یک ماده ضد سرطان زا در معالجه سرطان ها نشان می دهد. همچنین آشواگاندا، گیاهی است که برای افزایش قوای جنسی مردان شناخته شده است و تاکنون افراد زیادی با بهره گیری از خواص آن، درمان شده اند. در ادامه شما را با خواص آشواگاندا یا جینسینگ هندی برای مردان آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛

آشواگاندا می تواند روابط جنسی شما را بهبود بخشد

بسیاری از مردان این روزها با کاهش میل جنسی در زندگی دست و پنجه نرم می کنند. این مسئله برای هزاران نفر بیشتر به چشم می خورد زیرا سطح استرس رو به افزایش است، اهداف کاری سخت می شوند و زمان برای خود و روابط کم می شود. بعضی ها چاره ای جز مصرف داروها ندارند، در حالی که برخی دیگر باید به روان درمان و پزشک مراجعه کنند. اما یک راه حل در رژیم غذایی وجود دارد که برای افزایش قوای جنسی مردان شناخته شده است.

آشواگاندا به بهبود زندگی جنسی مردان معروف است. این گیاه در یکی از متون قدیمی، به عنوان دارویی برای افزایش قوای جنسی ذکر شده است و نه فقط آن، شواهد در علم مدرن نیز همین موضوع را مطرح می کند. در اینجا دلایلی که آشواگاندا می تواند زندگی جنسی مردان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، ذکر شده است.

 

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

 

1- استرس را کاهش می دهد

از آنجایی که یکی از شایع ترین دلایل کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی، استرس است، گیاه آشواگاندا می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. هنگامی که سطح استرس زیاد است، فشار خون نیز وجود دارد. هنگامی که فشار خون بالا باشد، جریان خون به همه شریان ها محدود می شود، از این رو، به یکی از دلایل اصلی ناتوانی جنسی تبدیل می شود.

آشواگاندا غدد فوق کلیوی را تقویت می کند و واکنش های پر تنش را بهبود می بخشد. غدد فوق کلیوی مسئول تولید کورتیزول در بدن ماست و به همین دلیل در شرایط سخت در محل کار یا خانه احساس استرس می کنیم.

یک مطالعه نشان داد که وقتی به اشخاص به مدت 60 روز آشواگاندا داده شد، سطح کورتیزول آنها 27 درصد کاهش می یابد. در نتیجه احساس استرس کمتری می کردند و اضطراب کمتری را هنگام مصرف آشواگاندا تجربه می کردند. این می تواند به یک زندگی جنسی بهتر برای مردان تبدیل شود.

2- افزایش میل جنسی و درمان اختلالات نعوظ

هنگامی که مردان شروع به مصرف جینسینگ هندی می کنند، تولید نیتریک اکسید در بدن آنها تحریک می شود. در نتیجه، رگهای خونی که خون را به دستگاه تناسلی منتقل می کنند، گشاد می شوند. این باعث افزایش میل و رضایت جنسی می شود. امروز، تحقیقات نیز نشان می دهند که برای افزایش میل جنسی و حتی برای اختلال نعوظ، مصرف آشواگاندا به یک روش معمول درمانی تبدیل شده است.

3- افزایش تستوسترون با جینسینگ هندی

ثابت شده است که آشواگاندا یا جینسینگ هندی سطح تستوسترون را به میزان قابل توجهی بالا می برد. با افزایش سن مردان، تولید تستوسترون در بدن آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در حقیقت گفته می شود که سطح تستوسترون در مردان بعد از 30 سالگی هر ساله 0.4 تا 2 درصد کاهش می یابد. از علائم کاهش تستوسترون در مردان می توان به ریزش مو، از دست دادن توده عضلانی، اختلال نعوظ، کاهش تولید اسپرم، کوچک شدن بیضه و… اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید:  ریشه جینسینگ قرمز و خواص درمانی آن

 

اکنون، دو راه وجود دارد که آشواگاندا در بازگرداندن یک زندگی جنسی خوب کمک می کند:
  • اول، در تولید تستوسترون کمک می کند و باعث احیای تعادل طبیعی هورمون های جنسی در مردان می شود. در حقیقت، یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که آشواگاندا باعث افزایش دوباره تستوسترون در مردان نابارور نیز می شود.
  • ثانیا، همانطور که گفتیم جینسینگ هندی با مهار رشد کورتیزول، استرس را کاهش می دهد. این به نوبه خود به بهتر نگه داشتن سطح تستوسترون برای عملکرد جنسی مناسب بدن کمک می کند.

4- افزایش تعداد اسپرم ها

آشواگاندا به داشتن میل جنسی بهتر در مردان مشهور است و از این رو، طبیعی است که تعداد اسپرم ها بالا برود. یک مطالعه برای اثبات این مورد انجام شد. در طی آن، به گروهی از مردان به مدت 90 روز مکمل های آشواگاندا داده شد. در همین حال، برای آن 90 روز به گروه دیگری از مردان، دارونما داده شد. پس از آزمایش، نتایج نشان داد كه مردانی كه به آنها مكمل آشواگاندا داد شد، تعداد اسپرم آنها افزایش یافته بود. این مطالعه یک فاکتور مهم در تحقیقات مدرن بوده است که به معرفی آشواگاندا به عنوان یک محرک جنسی قدرتمند برای مردان، کمک کرده است.

5- افزایش استقامت بدن

علاوه بر سایر عوامل مرتبط با سلامت جنسی، آشواگاندا نیز در بهبود عملکرد جسمی افراد مناسب است. مطالعه ای برای بررسی تاثیر آن در مردان انجام شد. در یک گروه  مکمل های آشواگاندا قرار گرفت در حالی که گروه دیگری نبود. در پایان آزمایش، ثابت شد که افرادی که از مکمل ها دریافت کرده اند، از نظر استقامت، تقریبا دو برابر بهتر هستند. دلیل این امر خاصیت ضد التهابی و ضد استرس آشواگاندا بود.

سایر خواص درمانی جینسینگ هندی

علاوه بر کاربرد آشواگاندا در تقویت قوای جنسی مردان، تا به امروز اثرات درمانی دیگری مانند اثرات ضد صرع، ضد التهابی، ضد ورم مفاصل، ضد افسردگی، ضد انعقاد خون، آنتی اکسیدان، ضد دیابت و همچنین اثرات تسکین دهنده و ضد درد برای این گیاه شناخته شده است.

در طول روز چه مقدار آشواگاندا باید مصرف کنید؟

هیچ دوز استانداردی وجود ندارد. بعضی از افراد روزانه بین 1 تا 6 گرم از آن را استفاده می کنند. برخی دیگر 3 گرم پودر آن را در شیر گرم مخلوط می کنند  و استفاده می کنند. بهتر است میزان مجاز و مورد نیاز آن، توسط پزشک برای شما تجویز و مشخص گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آشواگاندا را با خواص مسکن، ضد کرم، ضد التهاب و مقوی میل جنسی، نیرو دهنده جسمی و فکری، آرام کننده ذهن، کمک به خواب راحت و عمیق و کاهش استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0