topNotif

داروهای خانگی برای سفید کردن واژن به طور طبیعی

12729 بازدید
04 مرداد 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

داروهای خانگی برای سفید کردن واژن به طور طبیعی

از همه قسمت های بدن، مراقبت از مناطق خصوصی همیشه در انتهای لیست اولویت های ما قرار می گیرد. پوست واژن حساس و مستعد ابتلا به بثورات، حساسیت یا بروز لکه های تیره است. پوست تیره واژن چیزی است که برخی از بانوان در بعضی از مواقع در زندگی با آن روبه رو می شوند. این یک مشکل شایع است و برخی از درمان های موجود در بازار باعث می شود که به جای نتایج مثبت، پوست واژن تیره تر شود. شایع ترین علل تیره شدن واژن عبارتند از: کرم های رفع مو، لباس تنگ، عفونت های پوستی، کمبود ویتامین ها، وراثت، پیری و چاقی. مراقبت از مناطق حساس به اندازه مراقبت از ظاهر بیرونی اهمیت دارد. در این مقاله شما را با دلایل تیره شدن واژن و روش های سفید کردن واژن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛

 

داروهای خانگی برای سفید کردن واژن

داروهای خانگی برای سفید کردن واژن

 

علل تیره شدن واژن و روش های سفید کردن واژن

اصطکاک

یکی از شایع ترین دلایل اصطکاک است؛ اصطکاک می تواند با پوشیدن لباس زیر زنانه ساخته شده از الیاف مصنوعی یا لباس های تنگ، ایجاد شود. بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ با الیاف مصنوعی خودداری کنید.

انجام فعالیت های روزانه

تیره شدن واژن می تواند ناشی از فعالیت های روزمره مانند ورزش، مقاربت جنسی و پیاده روی باشد و مالش مکرر ممکن است باعث تغییر رنگ ناحیه شود.

تعریق شدید

تعریق می تواند رنگ واژن شما را تغییر دهد. جایی که عرق شدید با رنگ تیره در قسمت حساس همراه است. این به دلیل باکتری های موجود در عرق است که با گذشت زمان، رنگ پوست و بافت آن را تغییر می دهد.

سن

سن می تواند در تغییر رنگ قسمت حساس نقش داشته باشد. با افزایش سن، تغییر رنگ پوست و بافت ایجاد می شود که می تواند مناطق خاصی از بدن را تیره کند.

کمبود هوای تازه

در نتیجه پوشاندن ناحیه حساس با مقدار زیادی لباس زیر که اجازه عبور هوا از منطقه را نمی دهد و در نتیجه عدم تهویه در ناحیه واژن رنگ پوست تیره می شود.

تراشیدن مکرر

برداشتن مکرر موها از ناحیه حساس و تراشیدن آن باعث تیره تر شدن رنگ پوست به مرور زمان می شود.

تغییر و عدم تعادل هورمون ها

رنگ پوست تحت تاثیر ملانوسیت ها (سلول تولیدکننده رنگدانه در پوست، مو و چشم است که رنگ این اعضا را تعیین می کند) قرار می گیرد. هورمون های جنسی ملانوسیت ها را برای کمتر یا بیشتر ساختن ملانین تحریک می کنند. هورمون هایی مانند تستوسترون و استروژن فعالیت ملانین را تنظیم می کنند. با شروع بلوغ، استروژن در زنان افزایش می یابد و تستوسترون در مردان افزایش می یابد. این هورمون ها می توانند رنگدانه ها را در ناحیه دستگاه تناسلی جاری کنند. در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی مانند کنترل تولد و یائسگی می توانند رنگ پوست را به تیرگی تغییر دهند.

 

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی خارش واژن در طب سنتی

 

 

سفید کردن واژن به طور طبیعی

موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای روشن کردن ناحیه واژن از آن استفاده کنید. پوشیدن لباس زیر و شلوار مناسب پنبه می تواند جریان هوا را تسهیل کند، رطوبت را کاهش داده و به پوست اجازه تنفس دهد.

داروهای خانگی برای سفید کردن واژن به طور طبیعی

ژل آلوئه ورا و زردچوبه

یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و کمی زردچوبه را مخلوط کنید، سپس خمیر را در ناحیه واژن بمالید. 30 دقیقه آن را بگذارید. سپس آن را با آب بشویید. این نسخه را 3 بار در روز تکرار کنید.

ماست

به مدت 5 دقیقه ناحیه واژن را با ماست مالش دهید. بعد از 15 دقیقه واژن را با آب بشویید.

سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را تا زمانی که یک قوام صاف حاصل شود، هم بزنید و سپس آن را روی ناحیه واژن آسیب دیده بمالید. پس از خشک شدن، با آب سرد بشویید.

چوب صندل و پوست پرتقال

1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و 2 قاشق غذاخوری گلاب را مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر نرم ایجاد شود. مخلوط را روی ناحیه واژن بمالید. بعد از 5 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

شیر

یک توپ پنبه را درون یک فنجان شیر سرد فرو کنید. سپس توپ پنبه را به مدت 10-15 دقیقه روی پوست تیره خود قرار دهید و بعد واژن را بشویید. با تکرار این دستور العمل دو بار در روز، نتایج فوق العاده ای حاصل خواهد شد.

سیب زمینی

برش های سیب زمینی را روی واژن قرار دهید. از آن جایی که سیب زمینی دارای خاصیت سفید کننده است، به شما کمک می کند تا از مهبل تیره خلاص شوید.

آب گوجه فرنگی، آب سیب زمینی و عسل

دو قاشق غذاخوری آب، دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و کمی عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ناحیه واژن قرار داده و به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس واژن را با آب سرد بشویید.

لیمو، زردچوبه، آرد برنج، ماست

1 قاشق غذاخوری زردچوبه، 1 قاشق غذاخوری پودر یا آرد برنج، 1 قاشق غذاخوری ماست یا شیر و 2 قطره آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آنها را مخلوط کنید تا بافت خامه ای حاصل شود. سپس محلول را روی واژن بمالید و 20 دقیقه بگذارید و با حرکت دایره ای به آرامی ماساژ دهید. سپس بشویید و بگذارید تا خشک شود.

روغن نارگیل و عسل

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را حدود 20 ثانیه گرم کنید، سپس آن را 15 دقیقه روی مهبل بگذارید. سپس آن را با استفاده از گلاب یا آب بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شیاف ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی فروشگاه عطارک و دریافت راهنمایی بیشتر جهت خرید محصول، می توانید از طریق پیام رسان های اجتماعی و تماس با ما، اقدام نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0