topNotif

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و زیبایی

2427 بازدید
06 مرداد 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص روغن جوانه گندم برای درمان ترک های پوستی

روغن جوانه گندم یکی از روغن های مهمی است که بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می کند؛ برجسته ترین مشکلات پوستی که بسیاری از افراد را درگیر می کند، ترک پوست است و به دلیل ظاهر بد و بافت بد آنها باعث ناراحتی بسیاری از افراد می شود؛ روغن جوانه گندم یک انتخاب مناسب برای پیشگیری و درمان ترک های پوستی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. با ما همراه باشید؛

 

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و زیبایی

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و زیبایی

 

خواص روغن جوانه گندم برای درمان ترک های پوستی:

1- ترمیم بافت های آسیب دیده:

ترمیم بافت های آسیب دیده یکی از مهمترین فواید روغن جوانه گندم است. ترک های پوستی ممکن است در اثر آسیب به سطح پوست به دلیل خشکی شدید، اصطکاک و یا سرما در زمستان ایجاد شود. روغن جوانه گندم حاوی ویتامین های غنی زیادی است که مهمترین آنها ویتامین ب است که به تقویت گردش خون کمک می کند و حرکت خون به سمت سلول ها را سرعت می بخشد که این اولین گام در ترمیم بافت پوست است. همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی و مواد معدنی مانند روی و فسفر است که از جمله عناصری است که پوست برای درمان مشکلات داخلی که منجر به ترک می شود، نیاز دارد.

2- آنتی اکسیدان:

آنتی اکسیدان های موجود در روغن از برجسته ترین عواملی است که زمینه های درمان یا پیشگیری از ترک های پوستی را فراهم می کند. ممکن است در اثر غفلت از مراقبت از پوست به مدت طولانی، ترک های پوستی به وجود بیاید. آنتی اکسیدان ها در روغن جوانه گندم لایه های بیرونی پوست را از هر عواملی که بر بافت آن تاثیر می گذارد، حفظ می کند و همچنین بدن را از سمومی که می توانند بر سلامتی پوست تاثیر بگذارند، تمیز می کنند و باعث می شوند تا پوست نرم تر شود.

3- درمان مشکلات و بیماری های پوستی:

روغن جوانه گندم حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بدن را در برابر بیماری های عفونی پوست، مقاوم تر می کند. همچنین حاوی داروهای ضد التهابی است که یک درمان طبیعی برای بیماری های شایع پوستی مانند پسوریازیس و اگزما است. اسیدهای چرب و مواد مغذی موجود در روغن، مانند امگا 3، رطوبت داخلی پوست را حفظ کرده و در برابر کم آبی که از این بیماری ها ناشی می شود، مقاومت می کنند و این باعث محدودیت در بروز ترک ها می شود. همچنین برای مراقبت های بعد از بیماری های پوستی و زخم ها تجویز می شود.

4- تمیز کردن و لایه برداری پوست:

یکی از مهمترین فواید روغن جوانه گندم، توانایی آن در تمیز کردن و لایه برداری پوست و خلاص شدن از لایه های مرده پوست است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن نه تنها برای درمان بیماری های پوستی است بلکه برای پاکسازی پوست نیز به کار برده می شود. هنگامی که پوست، روغن جوانه گندم را جذب کرد، منافذ داخلی پوست پاک می شود که با مصرف مداوم و منظم آن می توانید از شر مشکلات پوستی که منجر به ترک خوردگی می شود، رهایی یابید.

5- بهبود سلامت پوست:

روغن جوانه گندم به لطف ویتامین های موجود در آن، آنتی اکسیدان ها و کلاژن، در بلند مدت سلامت پوست را تقویت می کند و از بروز علائم استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. همچنین باید بدانید که روغن جوانه گندم حاوی ویتامین های زیادی مانند ویتامین آ و دی و مواد معدنی مانند روی است که از مهمترین عناصر تغذیه کننده پوست هستند و به مرطوب شدن و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کنند.

5- مراقبت از ناخن:

یکی از مهمترین فواید روغن جوانه گندم برای دست ها، مراقبت از ناخن هاست و زیبایی و ظرافت خاصی به آنها می بخشد. روغن جوانه گندم حاوی پروتئین و کلسیم و ویتامین ای است، که عناصر لازم برای تقویت آنها و جلوگیری از خرد شدن و شکستن ناخن ها را در اختیار شما می گذارد.

 

همچنین بخوانید:  روغن جوانه گندم و فواید آن برای سلامتی

 

دستور العمل های مصرف روغن جوانه گندم

دستور العمل های طبیعی زیادی برای به دست آوردن فواید روغن جوانه گندم برای پوست بدون هزینه های گزاف وجود دارد که در ادامه شما را با آن آشنا می کنیم؛

پاک کننده و لایه بردار پوست:

افزودن چند قطره روغن جوانه گندم به هر ماده پاک کننده طبیعی پوست، آن را به یک پاک کننده عمیق و براق کننده لایه های بیرونی پوست تبدیل می کند، همچنین می توان چند قطره روغن جوانه گندم را به آب گرم اضافه کرد و صورت را با آن بشویید تا به نتیجه مشابه برسید.

مرطوب کننده پوست:

این دستور العمل شامل ترکیب مساوی از روغن نارگیل و روغن جوانه گندم است که برای درمان مشکلات شدید کم آبی از جمله پاشنه های ترک خورده، آرنج و زانو، در طولانی مدت استفاده می شود.

رفع خشکی و ترک خوردگی لب:

لب یکی از نواحی صورت است که بیشتر در معرض ترک خوردگی است و با این عمل می توان با ترک خوردگی و خشکی لب مبارزه کرد. این دستور العمل شامل روغن جوانه گندم و یک کپسول روغن ویتامین ای است که در آن مواد با هم مخلوط می شوند و قبل از خواب هر شب روی لب ها ماساژ دهید.

کرم روشن کننده و جوانسازی پوست دست:

این دستور العمل شامل:
  • روغن بادام
  • روغن جوانه گندم
  • روغن فندق
  • ژل آلوئه ورا

مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و هر شب روی دست ها ماساژ دهید. این ترکیب مناطق تیره پوست را روشن می کند و اثرات سوختگی و زخم ها را درمان می کند.

نکات مهم قبل از استفاده از روغن جوانه گندم:

قبل از بهره مندی از فواید روغن جوانه گندم، باید اقدامات لازم در مورد نحوه استفاده از روغن را بدانید تا از عوارض جدی ناشی از آن جلوگیری کنید.

  • مطمئن باشید بلافاصله پس از استفاده از روغن جوانه گندم در معرض نور خورشید قرار نخواهید گرفت زیرا این امر منجر به سوختگی های سطحی و عفونت ها و همچنین تیره شدن پوست این ناحیه در طولانی مدت می شود.
  • از قرار دادن روغن روی زخم های باز یا سوختگی اجتناب ورزید، زیرا این امر بر بافت پوست تاثیر می گذارد و در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود.
  • برخی از افراد به روغن جوانه گندم حساسیت دارند و باعث قرمزی شدید و خارش می شود. بنابراین لطفا یک قطره از آن را بر روی ناحیه ای از پوست آزمایش کنید. در صورت مشاهده هر چیز غیر عادی پس از استفاده از روغن جوانه گندم، در صورت بروز هرگونه مشکل و عوارض با پزشک متخصص تماس بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن جوانه گندم را با خواص کنترل دیابت، کاهش فشار خون بالا، درمان چاقی، پیشگیری و درمان ریزش مو و شوره سر، درمان چین و چروک، پیشگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه، درمان آکنه، رفع خستگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0