topNotif

عوامل موثر در بروز سرطان سینه را بشناسیم

3740 بازدید
14 مرداد 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

عوامل موثر در بروز سرطان سینه را بشناسیم

سرطان سینه یکی از شایع ترین نوع سرطان در بین زنان در ایالات متحده است که به طور خاص بر خانم ها تاثیر می گذارد، اما ممکن است بر مردان نیز تاثیر بگذارد، البته با سرعت بسیار پایین. پزشکان می دانند که سرطان پستان هنگامی رخ می دهد که برخی از سلول های پستان به شکلی غیر طبیعی شروع به رشد می کنند. این سلول ها سریعتر از سلول های سالم تقسیم می شوند و به تجمع خود ادامه می دهند تا یک توده یا تومور تشکیل می شود. سلول ها ممکن است از طریق پستان به غدد لنفاوی یا سایر قسمت های بدن شما گسترش یابد.

اختلاف نظر روی عوامل خطر و توده ای از وسایل حفاظتی برای سرطان سینه به انضمام عناوین روزنامه ها که حکایت از این دارند که از هر 13 نفر یک نفر مبتلا به سرطان سینه می شود، می تواند عکس العمل شما را  به دوسو سوق دهد. یا اینکه به حالت عصبی تمام حقایق و نظریات را درک نموده و امیدوار باشید که چنین مشکلی برای شما پیش نیاید و یا اینکه با ناامیدی کامل تسلیم شوید. آن دست های ناامید را به هر حال می توانید برای آزمایش سینه هایتان تعلیم دهید و بدین وسیله فرصت های ابتلا به سرطان را به حداقل برسانید.

کشف سریع می تواند باعث نجات زندگی شما شود. در حالی که دکتر ها اعتقاد دارند آزمایشات سینه یکی از مهمترین کارهایی است که در مقابل سرطان سینه می توانید انجام دهید. این آزمایشات توانایی جلوگیری از سرطان را ندارد. به هر حال بعضی از مطالعات جدید امیدوار کننده روی مسایلی که از سرطان جلوگیری می کند متمرکز شده اند. براساس یافته های علمی برای مثال حدس زده شده، که سرطان سینه را می توان به وسیله رژیم غذایی 50 درصد کاهش داد.

 

عوامل موثر در بروز سرطان سینه

عوامل موثر در بروز سرطان سینه

 

اجزای ترکیب کننده رژیم غذایی ضد سرطان کدام است؟

کاهش چربی

در سال های اخیر محققین دریافته اند که رابطه مستقیمی بین مصرف چربی و سرطان سینه وجود دارد. در کشورهایی که رژیم غذایی کم چربی دارند نظیر ژاپن و تایلند، مرگ و میر ناشی از سرطان یک چهارم کشورهای ایالات متحده آمریکا، دانمارک و هلند است. این اطلاعات از طریق 25 سال تحقیق روی حیوانات مختلف به دست آمده است و بیانگر این واقعیت است که یک رژیم غذایی پرچربی باعث توسعه و تشویق سرطان سینه می شود. در حقیقت بعضی از دانشمندان معتقد هستند رابطه ای که بین مصرف چربی و سرطان سینه وجود دارد نظیر رابطه ای است که بین سیگار کشیدن و سرطان ریه وجود دارد.

براساس نظریه محققین احتمالا دلیل ابتلا به بیماری مربوط می شود به چربی / استروژن. زیرا مشخص شده که افزایش استروژن باعث بروز سرطان سینه می گردد. آنچه که دانشمندان دریافتند این بود که آنهایی که گوشت و چربی زیاد می خورند در مدفوعشان هم استروژن ترشح می کنند و بیش از خام خواران استروژن در جریان خود دارند.

سایر مطالعات نشان داده بدن بعضی از زنان کلسترول را تبدیل به استروژن می کنند و با این حال سایرین معتقد هستند که کلسترول مستقیما روی بافت سینه اثر می گذارد. چربی و کلسترول اضافی ممکن است باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن شود. این مکانیزم هر چه باشد باید تمام چربی ها به ویژه چربی های اشباع شده به 30 درصد و ترجیحا 25 در صد کاهش یابد.

برای روشن شدن ذهن شما و درک مطلب به عنوان یک زن با مصرف 1800 کالری در روز شما باید روزانه حدود شش قاشق غذاخوری کره مصرف نمایید تا بتوانید ریسک ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید. گوشت مرغ (بدون پوست)، ماهی و غذاهای گیاهی، مارگارین و روغن های گیاهی، محصولات لبنی کم چربی یا بدون چربی استفاده کنید.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات

دلیل علمی کمی وجود دارد که نقش الیاف میوه و سبزیجات در جلوگیری از سرطان سینه را روشن نماید. اما مطالعاتی که انجام شده نشان می دهند که فیبر جز مهم سبزیجات می باشد. زنان گیاهخوار حدود 30 درصد کمتر از همسان گوشت خوار خود چربی مصرف می کنند. به علت وجود فیبر زیاد در رژیم غذایی خروج مدفوع سه برابر بیشتر است. این عمل باعث شستن و بیرون ریختن استروژن از بدن می شود.

زنانی که یبوست مزاج دارند و دو یا سه بار در هفته تخلیه دارند، پنج برابر بیشتر از زمانی که تخلیه عادی دارند، در سینه هایشان سلول هایی با رشد غیر عادی وجود دارد و علت آن ممکن است این باشد که استروژن مجددا توسط دستگاه گوارش جذب شود.

ممکن است استروژن ترشح شده از کبد به سهولت جذب شود و اثر تحریکی بر سینه ها داشته باشد. خوشبختانه به استثنای مغز دانه ها بیشتر غذاهایی که دارای الیاف می باشند مقدار کمی چربی دارند. بنابراین می توانید به صورت گسترده ای روی غذاهای دارای فیبر حساب و از دو امتیاز (مسلم فیبر) استفاده کنید.

برای صبحانه از غلات با فیبر فراوان و از میوه جات و سبزیجات برای عصرانه استفاده کنید. از نان کامل و برنج قهوه ای با همراهی لوبیا، و نان بنشن و دانه های کامل که دارای آنزیم های بازدارنده می باشند و احتمالا باعث جلوگیری از سرطان می شود، استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  علائم سرطان سینه و راه های تشخیص آن

 

غذاهایی که سرشار از ویتامین آ، ث، ای و سیلینیوم است میل کنید.

تاثیر ویتامین ث برای مقاومت در مقابل سرطان بسیار امیدوارکننده می باشد. این ویتامین رل حفاظتی در مقابل سایر سرطان ها و بیماری های ویروسی بازی می کند. مانند ویتامین آ و ای ویتامین ث ضد اکسیداسیون نیز می باشد. یعنی از دیواره سلول در مقابل هجوم رادیکال ها دفاع می کند.

سیلینیوم نیز خاصیت حفاظتی دارد. مطالعات روی حیوانات و انسان نشان داده اگر سیلینیوم زیاد مصرف شود ریسک ابتلا به سرطان کم می شود. آنهایی که در رژیم غذایی خود سیلینیوم زیادی داشته اند ده در صد کمتر از افرادی که سیلینیوم کمی مصرف می کنند به سرطان مبتلا می شدند.

برای افزایش سیلینیوم بدن خود از این غذاها استفاده کنید:

سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، گرمک، کلم پیچ، کدوی حلوایی؛ از جگر و فرآورده های دریایی و دانه های کامل استفاده کنید. روغن ماهی باعث جلوگیری رویش تومور شده، اثر بازدارنده داشته و از توسعه تومورهایی که بر اثر مواد شیمیایی تولید شده جلوگیری می کند و سبب کاهش طبیعی سرطان می شود.

در واقع پاسخ نهایی به دست نیامده است. برای اطمینان خاطر از دکتر خانوادگی خود بخواهید مواد ضد بارداری خوراکی یا مقدار کمتر استروژن و پروژسترون به شما بدهند و ترجیحا از وسایل دیگر ضدبارداری استفاده نمایید. محققا خانم هایی که در خانواده هایشان وقوع سرطان سینه وجود دارد بایستی تا کسب اطلاعات مفید احتیاط بیشتری بنمایند.

بروز عصبانیت

بعضی از پزشکان باور دارند که نگهداری عصبانیت و فرو دادن آن چیزی است که در مطالعات اولیه ارتباط با سرطان داشته و هنوز هم یک عامل مهم خطر است. در سال 1950 دو نفر محقق به سوابق زندگی حدود 40 بیمار سرطانی توجه نمودند و مشخص شد که آنها دارای وجوه مشترک جالبی هستند. خیلی از آن ها میان عصبانیت و یا خصومت که از عوامل بزرگ در ظهور بعضی از بیماری ها می شد، بودند. به نظر می رسید آن ها مکانیزمی که برای بیان خشم لازم است را ندارند بنابراین آنها خشم خود را در درونشان نگه می دارند. زنانی که خیلی به ندرت عصبانی می شدند و زنانی که خیلی دمدمی مزاج بودند بیشتر از آنهایی که عصبانیت خود را بیان می کردند مبتلا به تومورهای بدخیم می شدند.

 

همچنین بخوانید:  بیماری التهاب پستان (ماستیت) چیست؟

 

تلاش برای فراموشی مصائب

وقایع پر اضطراب مانند از دست دادن شغل، طلاق، مرگ یک عزیز و … مانع عملکرد صحیح و سلامتی بدن می شوند. کاهش قدرت بدنی باعث افزایش آمادگی ابتلا به انواع بیماری از جمله سرطان است. پاسخ بدن ما در مقابل فشار ناشی از مشکلات ممکن است از خود وقایع مهمتر باشد.

طی تحقیقی بیان شد که افرادی که از یک واقعه اسف بار ناراحت شده اند سطح T-Cell کشنده طبیعی آنها یک سوم مردمانی است که به همان ناراحتی مبتلا شده بودند و از نظر روانی توانسته بودند آن را تحمل نمایند. نتیجه اخلاقی این مطالعات این بود که وقایع غمبار زندگی ارزش عصبانی شدن را ندارند. یقینا مقدار بعضی از غصه ها و ناراحتی هایی که دنبال فقدان وجود دارد خظرناک نیستند، حتی ممکن است برای سلامت هم خوب باشد. اما اگر خود را در گیرودار افسردگی دیدید، در حالی که نمی توانید آن را از بین ببرید از متخصص های حرفه ای برای سلامتی خود و مبارزه با آن استفاده کنید.

مواد خوراکی ضدبارداری به سرطان سینه کمک می کند؟

طی دو مطالعه نتایج مختلفی به دست آمده است. مطالعه ای که مصرف قرص ضدبارداری بین 1000 نفر زن مبتلا به سرطان های مختلف و حدود 4000 نفر زن سالم مقایسه نمود رابطه ای بین مصرف قرص ضدبارداری و سرطان سینه پیدا نکرد.

مطالعه دیگری که روی 314 نفر زن مبتلا به سرطان پیشرفته که قبل از سن 37 سالگی انجام شد، نشان داد، زنان زیر 25 سال که مقدار زیادی پروژسترون و مواد ضد بارداری خوراکی برای حدود 5 سال مصرف نمودند چهار برابر بیشتر از حد متوسط سرطان گرفتند.

تغییر سبک زندگی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه

انجام برخی اقدامات برای تغییر شیوه زندگی شما می تواند عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان باشد:

  • از پزشک خود در مورد مصرف آسپرین سوال کنید.
  • از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • حفظ وزن سالم؛
  • از درمان طولانی مدت هورمونی خودداری کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • غذاهای سرشار از فیبر بخورید.
  • مصرف روغن زیتون را بیشتر کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات خودداری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه قاصدک را با خواص کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت کبد، تنظیم فشار خون بالا، ضد سرطان، کمک به کنترل دیابت، ضد التهاب، بهبود سلامت پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان، جلوگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0