topNotif

بهترین نوشیدنی برای جلوگیری و درمان کمر درد در خانه

4451 بازدید
18 مرداد 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

بهترین نوشیدنی برای جلوگیری و درمان کمر درد در خانه

کارشناسان نشان داده اند که با ایجاد برخی از تغییرات در رژیم غذایی روزانه، از جمله اضافه کردن یک نوشیدنی معمولی، می توان خطر ابتلا به کمردرد را کاهش داد. امروزه کمردرد یک بیماری شایعی است که تصور می شود از هر ۵ نفر بزرگسال، ۴ نفر حداقل یک بار در زندگی خود دچار آن می شوند.

کمردرد نشانه چیست ؟

کمر درد ممکن است در اثر کمبود خواب یا حتی جراحت جزئی ایجاد شود. در بیشتر موارد، کمردرد چیزی برای نگرانی نیست و به خودی خود طی چند هفته یا چند ماه بهبود می یابد. با ایجاد تغییراتی در برنامه رژیم غذایی، در وهله اول بهبود و حتی جلوگیری از کمر درد کاهش می یابد. یکی از ساده ترین راه های محافظت از کمر در برابر درد و دردهای شدید، نوشیدن مرتب چای سبز است، زیرا ادعا می شود دارای چندین فواید سلامتی از جمله کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

درمان کمر درد در خانه

یک متخصص تغذیه گفت: چای سبز سرشار از پلی فنول است که به دلیل توانایی آن در محافظت از کمر مورد ستایش قرار گرفته است. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که خطر التهاب در بدن را کاهش می دهند.

یکی از بزرگترین دلایل کمردرد، تغذیه و هضم ضعیف است، که می تواند منجر به التهاب مزمن و در نتیجه باعث تحریک عضلات، رباط ها، تاندون ها یا اعصاب می شود. اطلاعات شگفت انگیز زیادی در مورد فواید چای سبز وجود دارد. به خصوص EGCG موجود در چای سبز (اپی گالو کاتچین گالات یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است)، اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. همچنین چای سبز تولید سیتوکین های تحریک کننده التهاب را کاهش می دهد و برای افرادی که از کمر درد و آرتروز رنج می برند مفید است. افرادی که هر روز 3 فنجان چای سبز می نوشند خطر کمتری برای ابتلا به کمردرد دارند.

بیماران آرتروز همچنین می توانند از نوشیدن چای سبز بهره مند شوند، زیرا احتمال بروز حملات دردناک را کاهش می دهد. اگر تصمیم دارید چای سبز بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، باید آن را بین وعده های غذایی بنوشید. زمان بهینه دقیقا دو ساعت قبل یا بعد از غذا، برای دریافت بیشترین میزان مواد مغذی است.

 

درمان کمر درد در خانه

درمان کمر درد در خانه

 

سایر گیاهان مناسب برای درمان کمر درد در خانه

زنجبیل:

اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، عصاره زنجبیل ممکن است به تسکین درد مفاصل و ماهیچه ها کمک کند زیرا حاوی فیتوشیمیایی است، که به متوقف کردن التهاب کمک می کند. در صورت مصرف دوزهای اندک، عوارض جانبی کمی به زنجبیل مربوط شده است و معمولا مصرف آن در حد اعتدال بی خطر است.

زردچوبه:

از این ادویه برای تسکین دردهای ورم مفاصل و سوزش قلب و همچنین کاهش التهاب استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که چگونه زردچوبه در برابر درد یا التهاب عمل می کند، اما فعالیت آن ممکن است به دلیل کورکومین باشد که خاصیت ضد التهابی دارد. معمولا زردچوبه برای استفاده بی خطر است، اما دوزهای زیاد یا مصرف طولانی مدت ممکن است باعث سوء هاضمه شود. همچنین افراد مبتلا به کیسه صفرا باید از مصرف زردچوبه خودداری کنند.

روش مصرف زردچوبه برای درمان کمر درد

یک روش آسان برای مصرف زردچوبه مخلوط کردن مقدار کمی (1/2 قاشق چای خوری) پودر زردچوبه در یک لیوان شیر گرم است. اگر طعم شیرینی را ترجیح می دهید می توانید عسل یا استویا را به شیر اضافه کنید. این نوشیدنی را ترجیحا قبل از خواب مصرف کنید تا اجازه دهید فرآیند ضد التهابی در حین خواب کار کند.

توجه: مصرف لبنیات ممکن است در بعضی از افراد، التهاب را افزایش دهد. در چنین مواردی، امتحان کردن شیر گیاهی مانند شیر بادام می تواند کمک کننده باشد.

چند توصیه برای کاهش درد کمر

از نظر جسمی فعال شوید تا درد کمر را کاهش دهید

کمر درد مکانیکی زمانی اتفاق می افتد که ساختاری در کمر مانند یک دیسک بین‌مهره‌ای، مفصل یا یک استخوان تحت فشار قرار می گیرد یا به طریقی دچار دفورمیتی می شود و ایجاد درد می کند. اما گاهی مواقع علت کمر درد می تواند به دلیل منشا التهابی و عفونت ها باشد که این کمردرد به کمردردهای التهابی معروف هستند. از جمله بیماری هایی که سبب بروز کمردرد التهابی می شود شامل: روماتیسم ستون فقرات، التهاب مفصلی پسوریازیس، کمردرد به دنبال واکنش به عفونت، کمردرد همراه با بیماری التهابی روده و کمردرد التهابی ناشی از تومورها.

بر خلاف کمردرد مکانیکی، که می تواند با ورزش بدتر شود، کمر درد التهابی معمولا به دنبال فعالیت بدنی مناسب، بهبود می یابد. اگر شما کمردرد التهابی دارید، باید فعال باشید و برای حفظ وضعیت خوب ستون فقرات، در تمرینات تقویتی و عضلانی شرکت کنید. با این وجود، شما باید از تمرینات با تاثیر زیاد که احتمالا برای ستون فقرات شما مضر است، دوری کنید. قبل از شروع هرگونه تمرین ورزشی، با پزشک خود صحبت کنید.

یاد بگیرید که وسایل سنگین را به درستی بلند کنید

فعال ماندن و تمرین های ورزشی برای تسکین درد التهاب کمر بسیار عالی است، اما بلند کردن اجسام سنگین بسیار خطرناک و دردسرساز است. پزشک و یا فیزیوتراپی احتمالا به شما توصیه خواهد کرد که از بلند کردن اجسام با وزن زیاد خودداری کنید و در صورت نیاز به بلند کردن چیزی – مثلا اثاثیه یا کیف مواد غذایی، باید از تکنیک های توصیه شده توسط فیزیوتراپی خود استفاده کنید.

هنگام رانندگی مراقب باشید

هنگام رانندگی بسیار مراقب باشید و از حرکت ناگهانی گردن یا ستون فقرات خودداری کنید چراکه می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

از رانندگی برای مدت طولانی یا مسافت های طولانی بدون استراحت خودداری کنید؛ نشستن طولانی در اتومبیل برای مدت طولانی می تواند درد بالای کمر را نیز بدتر کند و در صورت شروع احساس خستگی حتما توقف و استراحت کنید.

تشک مناسب انتخاب کنید

خوابیدن روی تشک مناسب (نه خیلی سخت و نه خیلی نرم)، کمردرد التهابی شما را درمان نمی کند، اما ممکن است به شما در تسکین و بهبود درد کمک کند.

همچنن طی مطالعات انجام شده مشخص شد که خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید؛ کم خوابی یا بی خوابی با کمردرد مزمن رابطه مستقیمی دارد.

 

همچنین بخوانید:  راهکارهایی برای مقابله با درد عضلات پشت و کمردرد

 

درمان کمردرد با مدیتیشن

اگر خبر خوبی در مورد درد مزمن وجود داشته باشد، این است که تا حدودی مغز می تواند با استفاده از ترکیبی از تکنیک های تمرکز عمیق، تنفس و تصویر سازی، نحوه مدیریت و کاهش احساس درد را بیاموزد. یک مطالعه آموزش مدیتیشن نشان داد که شش جلسه یک ساعته آموزش مراقبه (دو بار در هفته) به طور موثر تحمل درد را در افراد افزایش داده است. دکتر اینژنگو می گوید: پیشرفت ها با یک تمرین مداوم و منظم مراقبه اتفاق می افتند. اگر بعد از چند روز هنوز درد دارید، نباید تسلیم شوید.

تنفس ساده و آرامش

اول، شما نیاز به آرامش دارید. درون یک اتاق آرام یا تاریک چشم خود را ببندید یا روی یک نکته متمرکز شوید. مطمئن باشید که موقعیت شما راحت است. از طریق بینی خود نفس بکشید و بعد هوا را به درون شکم خود بکشید، و بعد از 10 شماره، دی اکسید را به آرامی از دهان خود بازدم کنید. بعد از اینکه احساس آرامش کردید، استفاده از تکنیک های تصویر سازی را شروع کنید.

این تکنیک قدرتمند شامل توجه شما به هر قسمت غیر دردناک بدن (دست، پا و غیره) و تغییر احساس در آن قسمت از بدن است. به عنوان مثال، تصور کنید که دست شما در حال گرم شدن است. این کار ذهن را از تمرکز روی منبع درد شما دور می کند.

تصویرسازی

توپ درد

درد خود را به عنوان یک توپ رنگی (مثلا قرمز ) تصور کنید. هر بار که نفس می کشید و سپس بازدم می کنید، “توپ” درد را کوچکتر کرده و به تدریج رنگ را به یک رنگ آرامش بخش تر تغییر می دهید (به عنوان مثال برای بسیاری از افراد این ممکن است سبز یا آبی باشد). به همین ترتیب، شما ممکن است مایل باشید تصور کنید که یک یخ آرامش بخش و خنک کننده (یا بسته گرم) روی ناحیه درد قرار گرفته است. تصاویری را انتخاب کنید که آرامش بخش و تسکین دهنده درد برای شما باشد. آنها برای همه یکسان نخواهند بود.

انتقال احساس

از ذهن خود استفاده کنید تا احساسات تغییر یافته مانند گرما، سرما یا بی حس کننده را در درون دست خود انتقال دهید و سپس دست را روی ناحیه دردناک قرار دهید.

حرکت درد

از نظر روحی درد خود را از ناحیه ای از بدن به محلی دیگر منتقل کنید و فکر می کنید تحمل درد برای شما راحت تر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر نمی توانید حتی یک دقیقه دیگر درد پاهای خود را تحمل کنید، از نظر روحی درد را از پا به پایین کمر خود منتقل کنید. یا می توانید درد خود را از بدن و به هوا منتقل کنید. این کار همچنین با استفاده از تکنیک توپ درد انجام می شود. شما می توانید توپ درد را به خارج از بدن خود منتقل کنید.

این روش ها برای مدیریت درد مزمن موثر هستند. قبل از اینکه تکنیک تصویر سازی را انجام دهید، یک یا دو هفته تمرین تنفس را تمرین کنید؛ هنگامی که می توانید به آرامش عمیق و مداوم برسید، تمرین های تصویرگری را اضافه کنید.

در حدود 30 دقیقه 3 بار در هفته، این راهکارهای مقابله با درد را تمرین کنید. با تمرین متوجه خواهید شد که قدرت شما در برابر تسکین یا تحمل درد افزایش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مومیایی را با خواص تقویت عمومی بدن، تقویت کلیه، تقویت قدرت باروری، قطع خونریزی معده، تسکین درد زانو، درمان فلج و سستی اعضای بدن،بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0