topNotif

اصول مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت اول)

3188 بازدید
10 مهر 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

اصول مهم در فنگ شویی دستشویی

طبق روش فنگ شویی، نظافت در خانه کلید سلامتی، شکوفایی، حتی رفاه و طول عمر است. بهداشت توالت در فنگ شویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا ما از این قسمت خانه روزانه استفاده می کنیم و خود را تمیز می کنیم. به همین دلیل است که این اتاق در خانه باید مرتب و تمیز نگه داشته شود. ما در این مقاله اصول مهم در فنگ شویی دستشویی را برای شما بازگو خواهیم کرد پس با ما همراه باشید؛

 

اصول مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت اول)

اصول مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت اول)

 

اهمیت نظافت دستشویی در فنگ شویی

مبتدیان همیشه نمی توانند رابطه بین این مفاهیم را درک کنند و بنابراین سفر کوتاهی به مفاهیم کلی تمرین فنگ شویی بی مورد نیست. تمام پیشرفت های خانه در فنگ شویی بر اساس یک قانون ساده است، انرژی وارد شده به خانه شما باید در طول زندگی بدون مانع جریان داشته باشد و بی وقفه منتقل شود. این انرژی زنده، چی یا Qi نامیده می شود و واقعا دوست ندارد که خانه کثیف باشد، اگر انباشت زباله و اشیا غیر ضروری وجود دارد، جریان انرژی چی مختل می شود یا در مکان های خاصی جمع شود و در نتیجه به دلیل عدم تعادل این انرژی، اتفاقات ناگواری رخ دهد تا جایی که منجر به شکست در امور خانوادگی و عشقی، مشکلات و بیماری های غیرقابل توجیه و حتی می تواند منجر به مشکلات مالی شود. بنابراین نظافت دستشویی اهمیت زیادی در فنگ شویی دارد.

فنگ شویی رنگ ها در دستشویی

متخصصان محتاط فنگ شویی توصیه می کنند که لوازم بهداشتی سفید کلاسیک را برای توالت و سرویس بهداشتی انتخاب کنند که به راحتی نگهداری می شود و ظاهر اصلی خود را حفظ می کند. رنگ “توالت” مطابق فنگ شــویی همیشه باید کاملا سفید برفی باشد!

از نظر عملی، هر خانم خانه داری می داند که تمیز کردن سرامیک سفید بسیار راحت تر است، زیرا هر گونه آلودگی روی آن بلافاصله مشخص است و پس از تمیز کردن هیچ لکه و رگه ای روی سطح وجود ندارد.

بسته بودن درپوش توالت 

مهم است که درپوش توالت فرنگی همیشه بسته بماند، در این صورت ثروت و انرژی حیاتی از خانه شما نشت نمی کند. در مورد درب ورودی حمام نیز همین مسئله وجود دارد همیشه آن را بسته نگه دارید.

مجزا بودن دستشویی و حمام

در حالت ایده آل، توالت و حمام باید از هم مجزا باشد، بنابراین ترکیب توالت و دوش حمام مطلوب نیست. اگر حمام ترکیبی دارید، باید حداقل فضای بصری را با استفاده از ساخت دیوارهای کاذب، یا یک پارتیشن ساده منطقه بندی کنید.

دکوراسیون دستشویی در فنگ شویی

تزیینات دستشویی

این مکان تحت سلطه عنصر آب است، به همین دلیل هرگونه دکور، تزئینات دیوار یا نقاشی در اینجا باید نشان دهنده ماهیت آن باشد. تصویر توالت در فنگ شویی باید به طور ایده آل جریان آب را منعکس کند. نقاشی هایی که یک آبشار، رودخانه ها، اقیانوس ها یا دریاها را به تصویر می کشد به زیبایی و هماهنگی در فضای سرویس بهداشتی قرار می گیرند.

از آنجا که عنصر آب دوست ندارد به رقابت بپردازد، پرهیز از هرگونه تزئینی که می تواند در قدرت آب تداخل ایجاد کرده و تعادل عناصر را بر هم زند، مهم است.

 

همچنین بخوانید: قوانین فنگ شویی در دکوراسیون خانه (آشپزخانه و اتاق خواب)

 

از عناصر نماد آتش در دکوراسیون توالت استفاده نکنید

تصاویر غروب آفتاب یا طلوع آفتاب، تصاویر خورشید یا مناظر نور خورشید، بیابان ها و همچنین تصاویر ساخته شده با رنگ زرد، نارنجی و قرمز در اینجا به طورکلی مناسب نیستند. همه این ها توسط عنصر آتش کنترل می شوند. چنین تصاویری در فنگ شویی توالت ناهماهنگی شدیدی ایجاد می کند و جریان هماهنگ جریان انرژی چی را مختل می کند، که به طور حتم تمام اتاق های دیگر منزل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مناظر زمستانی، نقاشی هایی با قله های برفی، دریاچه های یخ زده و… نیز برای تزئین توالت مناسب هستند. اگر دکوراسیون، آبی، سیاه یا خاکستری نقره ای را برای تزئین اتاق توالت انتخاب کنید ضرر نخواهید کرد.

اما در استفاده از رنگ های تیره تر باید مراقبت شود. بهتر است برای دستشویی یک یا دو تصویر یا یک تزیین انتخاب کنید و روی این موضوع تمرکز کنید. همچنین، شلوغ کردن زیاد دکور می تواند بر انرژی فضا تاثیر منفی بگذارد. نکته اصلی در اصل فنگ شویی تعادل است. با استفاده از تصویری که اقیانوس یا دکور را با کشتی یا ساحل به تصویر می کشد (اما بدون تصویر صریح از گرما و خورشید!)، می توان عنصر غالب  آب در فنگ شویی توالت را تقویت کرد و کافی خواهد بود.

اگر فکر می کنید دکوراسیون آن خسته کننده و یکنواخت است، متخصصان توصیه می کنند که برخی از رنگ های روشن و سایه های زنده را ایجاد کنید. شما می توانید حوله های رنگی و شاد را برای دستشویی خود انتخاب کنید و همچنین برای کف یک حصیر روشن انتخاب کنید.

 

همچنین بخوانید: آینه را طبق اصول فنگ شویی کجا قرار دهیم!؟

 

اصول فنگ شویی رنگ ها در دستشویی

استفاده از رنگ سفید

همانطور که قبلا متوجه شدید، رنگ سفید برای توالت بسیار مناسب است. (برای وسایل سرامیکی سنگ توالت و روشویی) اما این بدان معنا نیست که کل توالت باید سفید مات باشد، چنین محیطی می تواند فشار روانی وارد کند و باعث ناراحتی بیش از حد شود.

لازم است که رنگ های دیگر را به دکوراسیون و پالت رنگ در دستشویی اضافه کنید. از آنجا که عنصر آتش رنگ های آفتابی گرم را ترجیح می دهد، عنصر ضد آب رنگ های سرد را دوست دارد، یعنی:

  • آبی
  • رنگ خاکستری
  • نقره ای
  • آبی
  • سیاه
استفاده از رنگ های خنثی

علاوه بر این رنگ ها، رنگ های خنثی نیز بسیار خوب هستند. سایه های سبز تیره (اما نه خیلی تیره) مناسب خواهد بود، همچنین هلویی روشن، صورتی (به خصوص بژ)، تناژ کرم و غیره. تنها قانونی که باید در این مورد رعایت شود این است که رنگ های بیشتری از پالت رنگ سرد در دستشویی وجود داشته باشد، یعنی بهتر است از مجموعه “آبی” به عنوان دکوراسیون اصلی دیوارها، سقف و کف استفاده شود. اما در مورد اشیا دکوری و ترکیب رنگی، بقیه رنگ ها بسیار مناسب خواهند بود.

رنگ های خنثی رنگ های روشن فضای داخلی توالت را تکمیل می کنند، مخصوصا مواردی که ته رنگ گرم (طلایی یا زرد) نداشته باشند.

استفاده از نمادهای عنصر چوب

عنصر آب به طور هماهنگ با مواد معدنی و عناصر درختی وجود دارد. بنابراین، در دکوراسیون توالت، آن دسته از رنگ هایی که در این عناصر وجود دارد، به عنوان اصلی ترین رنگ ها مجاز است. سبز و قهوه ای، نقره ای، سیاه و خاکستری. با این حال، باید از اشباع بیش از حد رنگ عناصر دیگر خودداری کنید تا تعادل را بر هم نزند.

همچنین فراموش نکنید که اگرچه عنصر آب رنگ های سرد و تیره (آبی تیره، آبی و سیاه) را دوست دارد، اما استفاده بیش از حد آن ها نیز می تواند منجر به ناهماهنگی شود و اتاق را تاریک، ناپسند و سرد کند. انرژی زنده چی اتاق های فوق العاده روشن، جادار و خلوت را دوست دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسپند رنگی را با خواص ضد افسردگی، آرامش بخش، ضد میکروب، خواب آور و درمان بی خوابی، تب بر، درمان آسم، رفع حالت تهوع، درمان صرع، رفع قرمزی چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0