نکات مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت دوم)

4794 بازدید
12 مهر 99
مروارید
,,

نکات مهم در فنگ شویی دستشویی

فلسفه فنگ شویی همیشه در زندگی مدرن وارد شده و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. با رعایت قوانین اساسی فنگ شویی، کارشناسان فضای خانه ها و آپارتمان ها را سازمان می دهند. این امر به ایجاد فضای هماهنگی، راحتی و آرامش کمک می کند. همانطور که در مقاله قسمت اول اصول مهم در فنگ شویی دستشویی گفتیم، سرویس بهداشتی یکی از مهمترین قسمت های آپارتمان است. طبق گفته پیروان تعالیم فنگ شویی، این منطقه به عنوان معیاری برای ارزیابی سلامت و رفاه یک خانواده عمل می کند. در این مقاله میخوایم به ادامه مبحث نکات مهم در فنگ شویی دستشویی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت دوم)

نکات مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت دوم)

 

فنگ شویی سرویس بهداشتی یکی از موارد مهم تامین رفاه و آرامش در یک آپارتمان است، حتی اگر این رابطه در نگاه اول برای شما واضح به نظر نرسد. هر قسمت در اتاق های یک ساختمان باید مرتب و تمیز باشد و تمیز بودن توالت مطابق فنگ شویی موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه شود زیرا بیشتر انرژی منفی در این قسمت از آپارتمان جمع شود.

مکان مناسب برای دستشویی

مکان ایده آل برای استراحت در فنگ شویی شمال است. این قسمت از جهان،  همانطور که حدس زده اید،  عناصر آب را پرورش می دهد، که به نوبه خود یک نیروی زنده است که، ثروت و رفاه مالی در خانه را کنترل می کند.

چینی ها توجه زیادی را به قرار دادن توالت در خانه خود اختصاص می دهند. اگر توالت در جای مناسب قرار داشته باشد، این مورد انرژی کلی کل آپارتمان را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر انرژی های منفی توالت با انرژی بقیه خانه درگیر شوند، می تواند مشکل ساز شود.

اگرچه در فنگ شــویی شمال منطقه مطلوب برای قرار دادن توالت است، اما در صورت عدم صحیح بودن توازن انرژی در توالت،  امکان بر هم خوردن تعادل انرژی نیز وجود دارد!

چگونه دستشویی خانه مان را فنگ شویی کنیم

برای شروع، مکان دستشویی خانه خود را پیدا کنید؛

فنگ شویی دستشویی که در شمال خانه قرار دارد

در صورتی که خوش شانس باشید، (یا عمدا توالت را در مسیر درست قرار دهید) کارشناسان اعتقاد دارند که جریان هماهنگ اولیه انرژی Qi در خانه شما در حال حاضر موجود است. تنها چیزی که برای شما باقی می ماند این است که تعادل را هنگام چیدمان سرویس بهداشتی بر هم نزنید.

  • از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی خود استفاده کنید. سفید به عنوان رنگ اصلی برای دیوارها و حتی کف ها بسیار ایده آل است.
  • از رنگ های آتشین مانند: قرمز، زرد یا نارنجی پرهیز کنید.
  • استفاده از رنگ های سرمه ای، مشکی،  آبی و نقره ای در دکوراسیون اتاق توالت توصیه می شود.
  • دو شیء را که عنصر آب را منعکس می کند در توالت قرار دهید. (به عنوان مثال، می توانید یک کشتی را در بطری به دیوار، تصویر دریا و غیره آویزان کنید.)
  • عناصر فلزی برای توالت فرنگی واقع در بخش شمالی به خوبی مناسب است.

 

همچنین بخوانید: اصول مهم در فنگ شویی دستشویی که بد نیست بدانید (قسمت اول)

 

فنگ شویی دستشویی که در شمال غربی خانه قرار دارد

در فنگ شویی، شمال غربی نیز تا حدودی منطقه مطلوبی است، اگرچه به اندازه بخش شمالی عالی نیست. در این حالت،  نیازی به انجام اقدامات یا ترفندهای اضافی برای اصلاح انرژی نیست.

فنگ شویی دستشویی که در جنوب خانه قرار دارد

جنوب بدترین مکان برای قرار دادن توالت در نظر گرفته می شود، زیرا بخش جنوبی تحت سلطه عنصر مربوط به آتش قرار دارد. برای کمک به خانه خود برای غلبه بر تعارضات عناصر و جریان انرژی، می توانید این پدیده را اصلاح کنید.

عناصر بازتاب کننده آب را بیشتر در توالت قرار دهید. همچنین مطلوب است که هوا تاریک باشد. (به عنوان مثال، یک رودخانه زمستانی، یک اقیانوس شبانه و غیره)

از قرار دادن رنگ گرم در دکوراسیون و چیدمان توالت خودداری کنید،  هنگام قرار دادن توالت در جنوب، زرد، نارنجی و قرمز مجاز نیست. اطمینان حاصل کنید که آن رنگ ها در دستشویی شما نیستند.

هماهنگی انرژی دستشویی با سایر قسمت های خانه

علاوه بر نکات اساسی، توالت باید با دکوراسیون داخلی دیگر قسمت های منزل شما نیز هماهنگ باشد. شرایط بسیار نامطلوب برای مثال وقتی که یک اجاق گاز و یا شومینه از طریق یک دیوار با توالت فاصله دارد نیز می تواند مفهوم منفی داشته باشد، زیرا گاز و شومینه نمادی از آتش است و باید در بخش جنوبی واقع شود.

نور مصنوعی در دستشویی توسط فنگ شویی

وقتی توالت به اندازه کافی روشن باشد، حتی اگر کاملا شفاف، شسته و مرتب نباشد نیز بسیارخوب است. در صورت کمبود روشنایی در دستشویی و حمام می تواند انرژی چی راکد بماند و فضای کلی توالت را ناامید کننده و ناراحت کننده کند.

خوب است اگر در دستشویی پنجره ای وجود داشته باشد. نور طبیعی که به آن نفوذ می کند انرژی توالت را تازه تر می کند، (که برای فنگ شویی بسیار مهم است) همچنین گردش قوی تری از جریان انرژی در خانه را فراهم می کند. اگر در توالت پنجره ای وجود ندارد، پس باید به فکر نور مصنوعی خوب باشید.

به یاد داشته باشید که در اتاقی که طبق قوانین فنگ شویی ساخته شده است، محل نباید خیلی تاریک و غم انگیز باشد!

در صورت عدم وجود نور کافی یا لامپ ها، حتی تمیزترین توالت نیز احساس یک اتاق کثیف را ایجاد می کند. بنابراین مهم است که به نورپردازی توالت خود توجه کنید. سعی کنید آن را به گونه ای قرار دهید که حتی الامکان، اتاق توالت را با نور منظم و حداکثر طبیعی اشباع کند. در حالت ایده آل، نور مصنوعی باید شبیه نور روز باشد.

بررسی کیفیت نور توالت فرنگی آسان است: اگر نور کافی باشد، سفید چینی طبیعی و سفید برفی به نظر می رسد و در زیر نور لامپ هیچ سایه زرد و غیر طبیعی نخواهد داشت.

چیدمان دستشویی مطابق اصول فنگ شویی

دستشویی فقط یک سنگ توالت، روشویی و فرش نیست، بلکه چیدمان هماهنگ این فضا بسیار مهم است، همانطور که مشخص شد، عدم هماهنگی محیط آن می تواند کمبود پول و مشکلات را در تمام زمینه های زندگی جلب کند. به همین دلیل است که پاکیزگی در توالت اولین قدم به سوی شکوفایی، رفاه اقتصادی و سلامتی است.

 قرار دادن سنگ و سنگ نمک در دستشویی 

در دستشویی تعدادی سنگ قرار دهید. این کار انرژی پاک کننده زمین را تقویت می کند.

قرار دادن سنگ نمک در دستشویی

نمک انرژی منفی را جذب می کند، در کنار پنجره یا هواکش دستشویی یه کاسه نمک درشت قرار بدهید و هر وقت کهنه شد آن را عوض کنید می توانید از سنگ نمک نیز استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

حسن لبه را با خواص ضد سرفه های عفونی و خلط دار، پاکسازی سر از بلغم و رطوبت، دافع امواج منفی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ساغر
    26 اردیبهشت 1402

    فنگشویی درب ورودی کنارسرویس بهداشتی چیست؟

    • عطارک
      29 اردیبهشت 1402

      درود بر شما

      سپاس فراوان از درج نظرتان٬ در فنگ شویی سرویس بهداشتی توی هر قسمت ساختمان نباید در کنار یا روبروی درب های ورودی، مثلا وسط هال و یا کنار آشپزخانه باشد به این دلیل که درهای ورودی خودشون کانال ورود انرژی مثبت هستند و اگر حمام و دستشویی در روبرو یا کنار آنها قرار بگیرن باعث هدایت انرژی به بیرون از خانه می‌شود.
      شاد و سلامت باشید.

  2. ناشناس
    26 اردیبهشت 1402

    فنگشویی قرارگرفتن درب ورودی کنار سرویس بهداشتی چیست؟

    • عطارک
      29 اردیبهشت 1402

      درود بر شما

      سپاس فراوان از درج نظرتان٬ در فنگ شویی سرویس بهداشتی توی هر قسمت ساختمان نباید در کنار یا روبروی درب های ورودی، مثلا وسط هال و یا کنار آشپزخانه باشد به این دلیل که درهای ورودی خودشون کانال ورود انرژی مثبت هستند و اگر حمام و دستشویی در روبرو یا کنار آنها قرار بگیرن باعث هدایت انرژی به بیرون از خانه می‌شود.
      شاد و سلامت باشید.

  3. محبوبه کریمی
    6 شهریور 1401

    فنگ شویی دستشویی در غرب خانه چیست؟

    • زرین
      7 اردیبهشت 1402

      فنگشویی سرویس بهداشتی در شرق چیست

0