topNotif

کراتینه مو با روش های خانگی بی ضرر و تاثیرات فوری و شگفت انگیز

3249 بازدید
22 مهر 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

کراتینه مو با روش های خانگی بی ضرر و تاثیرات فوری و شگفت انگیز

موی صاف مطلوب و خوب است؛ این امر به دلیل ظاهر ساده و زیبایی است که موهای صاف به چهره می بخشد، لازمه بسیاری از مدل موها موی صاف است. بسیاری از خانم ها به طور روزانه به حالت دادن به موهای خود می پردازند و برخی از آن ها نیز با استفاده از روش های غیر طبیعی موهای خود را صاف و مرتب می کنند، اما مشکل این روش ها این است که به موها بسیار آسیب می زند و برخی از آن روش ها نیز هزینه بر هستند. ما در این مقاله ما کراتینه مو با روش های خانگی بی ضرر و تاثیرات فوری و شگفت انگیز را برای شما خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

کراتینه مو با روش های خانگی بی ضرر و تاثیرات فوری و شگفت انگیز

کراتینه مو با روش های خانگی بی ضرر و تاثیرات فوری و شگفت انگیز

 

روش های طبیعی صاف کردن مو

با این روش هایی که در ادامه خواهیم گفت به راحتی در خانه می توانید ماسک مو تهیه کنید موهای فر را صاف کرده و آن ها را سالم و براق کنید. تنها مشکل این روش ها این است که ممکن است مدت زمانی طول بکشد، اما در پایان از نتایج آن راضی خواهید بود.

کراتین در خانه با دستور العمل های طبیعی

 فواید ماسک لیمو با نارگیل

در این ماسک، آب لیمو مو را تقویت می کند، و ویتامین ث پوست سر شما را تامین می کند. مخلوط آب لیمو با شیر نارگیل موها را بسیار زیبا و صاف می کند و پس از اولین مرتبه استفاده از این ماسک متوجه این نتیجه فوق العاده خواهید شد.

طرز تهیه ماسک لیمو با نارگیل

مواد لازم:

  •  یک چهارم فنجان شیر نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه: مواد فوق را به خوبی با هم مخلوط کنید. مخلوط را را برای یک شب کامل در یخچال قرار دهید. صبح، مخلوط را به موهای خود بزنید، از ریشه شروع کنید  و تا انتهای موها ادامه دهید. بگذارید تا 30 دقیقه روی آن بماند، سپس آن را با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید. این روش را فقط یک بار در هفته تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید: صاف کردن مو در خانه با روش های آیورودا

 

فواید ماسک شیر با عسل

این ماسک موهای شما را نرم و بسیار لطیف می کند، زیرا شیر بوسیله پروتئین های فراوانش باعث تغذیه مو می شود. برای محافظت از موها بسیار عالی است. عسل نیز به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده عمل می کند، رطوبت موهای شما را حفظ می کند و باعث می شود موها صاف و براق شوند.

طرز تهیه  ماسک شیر با عسل
  •  فقط یک چهارم فنجان شیر
  • دو قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه: مواد فوق را با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. این مخلوط را به موهای خود بمالید و جای خالی نگذارید. این ترکیب را تا دو ساعت روی موهای خود قرار داده سپس آن را با آب سرد بشویید و از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. این روش را فقط یک بار در هفته تکرار کنید.

فواید ماسک آووکادو و سس مایونز

آووکادو موها را مرطوب می کند، و شادابی را به آن باز می گرداند، در حالی که سس مایونز حاوی پروتئین، چربی و سرکه است، بنابراین برای تقویت موهای شما بسیار مفید می باشد، چربی موجود در سس مایونز باعث نرم شدن موها می شود و سرکه نیز باعث درخشش مو می شود.

طرز تهیه ماسک آووکادو و سس مایونز 
  • یک  عدد آووکادو
  • مقدار 30 گرم سس مایونز

طرز تهیه: آووکادو را پوست بگیرید و خوب له کنید، تا زمانی که قوام آن مانند خامه یکدست شود. سس مایونز را اضافه کنید و با آووکادو خوب مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر صاف با قوام غلیظ داشته باشید. مخلوط را به موهای خود بمالید بمدت 30 دقیقه و روی آن را بپوشانید. موهای خود را با آب گرم بشویید، اطمینان حاصل کنید که هیچ باقیمانده ای از مخلوط بروی مو وجود ندارد، سپس از شامپو استفاده کنید.

ماسک موز و پاپایا

این ماسک موهای شما را تغذیه می کند و باعث سلامتی، قدرت، نرمی و درخشندگی آن می شود.

مواد لازم:

  •  یک موز بزرگ
  • یک پاپایای بزرگ

طرز تهیه: مقدار مساوی موز و پاپایا را بردارید و آن ها را با هم خوب مخلوط کنید، تا زمانی که خمیری صاف و یک دست شود. مخلوط را به موهای خود بمالید و بگذارید تا 45 دقیقه بماند. موهای خود را با آب سرد بشویید، سپس از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. دستور العمل هفته ای یک بار تکرار می شود.

 ماسک ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل

ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که رشد مو را تحریک می کند و آن را نرم و مرطوب می کند: مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا
  • یک چهارم فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون

طرز تهیه: روغن را حرارت دهید، سپس آن را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط را به موهای خود بمالید و بگذارید تا 40 دقیقه بماند. موهای خود را با آب سرد بشویید، سپس از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید: اسطوخودوس و روغن آن چه فوایدی برای پوست و مو دارد

 

روغن های اساسی برای موها

روغن های اساسی برای موها روغن های گیاهی غلیظی می باشند که به دلیل خاصیت دارویی و معطر خود برای جلوگیری از تحریکات پوست و پوست سر استفاده می شوند و معمولا با روغن هایی با غلظت کمتر رقیق می شوند. نمونه هایی از روغن هایی که برای نرم شدن موها مورد استفاده قرار می گیرند: روغن گل رز، روغن چوب صندل، روغن شمعدانی، روغن بیدمشک، روغن اسطوخودوس، روغن رزماری و روغن سرو می باشند.

روش استفاده از روغن گیاهی برای مو
  • پنج قاشق غذاخوری از یکی از روغن های گیاهی ذکر شده
  • مقدار 2-3 فنجان آب
  • یک قاشق غذاخوری سرکه

طرز تهیه: گیاهان را درون آب قرار دهید و سپس آن ها را تا 30 دقیقه بجوشانید. سرکه را به این مخلوط اضافه کنید و سپس آن را روی موهای شسته شده خود بزنید.

اگر می خواهید موهایتان مرطوب تر شوند، دستور زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:

  • مقدار 60 میلی لیتر روغن نارگیل یا روغن کرچک
  • مقدار 60 میلی لیتر ژل آلوئه ورا
  • شش قطره از یکی از روغن های اساسی ذکر شده در پاراگراف بالا

طرز تهیه: مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط را خوب بجوشانید، سپس آن را به موهای خود بمالید، و آن را به مدت دو ساعت در پوست سر خود ماساژ دهید، سپس موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0