پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

6026 بازدید
02 آذر 99
مروارید
,

پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

افراد زیادی از مشکلات و ضعف بینایی رنج می برند. مخصوصا امروزه با توجه به استفاده از ابزارهای فن آوری مانند: رایانه ها و تلفن های هوشمند برای ساعت ها و مدت طولانی، سوءتغذیه، خستگی و بیدار ماندن زیاد است و درمان و تقویت بینایی اغلب با استفاده از عینک یا لنزهای تماسی انجام می گیرد، که بسیاری از افراد ترجیح نمی دهند و برخی ممکن است عمل لیزیک انجام دهند. با این حال، برخی افراد تمایل دارند از طریق درمان های طبیعی بینایی خود را تقویت کنند. در این مقاله خواهیم گفت که چگونه پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید، پس با ما همراه باشید؛

 

پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

 

دلایل پیر چشمی کدامند؟

مهمترین عامل ابتلا به پیر چشمی، سن است. اکثرافراد تا 40 سالگی توانایی تمرکز روی اشیاء نزدیک را از دست می دهند.

برخی از بیماری ها یا داروهای خاص ممکن است باعث بروز پیر چشمی در افراد کمتر از 40 سال باشند. هنگامی که علائم پیر چشمی زودتر از معمول رخ دهد، به آن پیر چشمی زودرس می گویند.

10 نشانه پیر چشمی را بدانید:

  • از بین رفتن ناگهانی بینایی در یک چشم، بدون درد چشم و یا بینایی مبهم یا تار
  • هنگامی که چشمک های نور یا لکه های سیاه، اطراف چراغ دیده شوند.
  • افرادی که دچار بینایی مضاعف شوند.
  • در اکثر افراد اولين علامت ايجاد اشکال در حين مطالعه نوشته های ريز به خصوص هنگام روشنايی کم می باشد که قبلا در این زمینه مشکل نداشته اند.
  • خواب آلودگی و سردرد و خستگی زودهنگام چشم هنگام مطالعه طولانی مدت يا در حين انجام کارهای ظريف
  • لزوم دور نگه داشتن کتاب یا موبایل هنگام مطالعه برای بهتر ديدن
  • ايجاد اشکال در نخ کردن سوزن گرچه در نور زياد این کار صورت گیرد.
  • بینایی در نقطه نزدیک نرمال تار می شود.
  • سرگیجه به هنگام مطالعه
  • نیاز به نور مستقیم و روشنایی زیاد هنگام مطالعه

افرادی که مطالعه، کار با کامپيوتر، تايپ، انجام کارهای ظريف نزديک مانند خياطی و… کار روزانه و دايمی آن ها باشد زودتر متوجه پيرچشمی خود می شوند ولي برخی ديگر مانند خانم های خانه دار و کشاورزان و … که با کار نزديک کمتر سر و کار دارند برای اصلاح ديد نزديک، نياز به عينک را ديرتر احساس خواهند کرد.

به عبارت ديگر می توان گفت با توجه به نوع شغل و حرفه افراد نياز به استفاده از عينک نزديک بین در سن پيرچشمی با توجه به شرايط فرد با تقدم و تاخر همراه خواهد بود.

راه های درمان کم بینایی

برای تقویـت بینایی از مواد مغذی که برای چشم ها مفیدند، استفاده کنید، از جمله موارد زیر:

آستاگزانتین

آستاگزانتین یکی از مواد مغذی است که احتمال ابتلا به بیماری های مختلف چشم را کاهش می دهد. مثلا: آب مروارید، تخریب ماکولا و کوری، و می توان آن را از جلبک های دریایی و ماهی سالمون بدست آورد. مصرف آستاگزانتین به تقویت بینایی شما کمک خواهد کرد.

امگا 3

امگا 3 یکی از اسیدهای آمینه چرب است که نقش مهمی در محافظت در برابر خشکی چشم دارد و ماهی تن، ساردین و شاه ماهی از مهمترین منابع امگا 3 هستند.

ویتامین دی

ویتامین دی در ترکیب بسیاری از ماهی های چرب وجود دارد و همچنین در گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ یافت می شود و یکی از ویتامین های تقویت کننده شبکیه، محافظت از آن در برابر عفونت ها و تقویت بینایی می باشد.

لوتئین

لوتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای چشم است و سلامت چشم را افزایش می دهد، مشکلات بینایی را کاهش می دهد و آن را تقویت می کند و می توان آن را از غذاهای ارگانیک، به ویژه مرغ و تخم مرغ دریافت کرد.

ویتامین آ

ویتامین آ نقش موثری در افزایش تقویت بینایی و حفظ سلامتی آن دارد و از جمله مهمترین منابع این ویتامین عبارتند از: هویج و آجیل ها مانند: بادام و خرما.

 

پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

پیر چشمی و کم بینایی را بطور طبیعی درمان کنید

 

تقویت بینایی با سرمه سنگ (اثمد)

استفاده از سرمه سنگ (سرمه مکی) یک راه حل است که تاری دید را کاهش می دهد و دارای خواصی است که با کشش اعصاب و درمان زخم ها و تمیز کردن چشم ها را که باعث افزایش سلامت و قدرت چشم و تقویت بینایی می شود.

تقویت بینایی با ورزش های چشمی

ورزش های چشمی انجام دهید این تمرینات به مشاهده اجسام بسیار دور مانند اجرام آسمانی و ماه و مراقبه روی آن ها برای مدت زمان کمتر از پنج دقیقه، حرکت چشم در همه جهات که باعث افزایش قدرت عضله چشم می شود و اگر مشکلات بینایی ناشی از ضعف عضلات چشم باشد، وضوح بینایی را می توان افزایش داد.

این مجموعه تمرین ها را باید به طور منظم و ترجیحا چند بار در روز انجام دهید. انجام این کار دشوار نیست و هیچ کس متوجه آن نخواهد شد.  به یاد داشته باشید که پس از هر تمرین شما باید اغلب چشمک بزنید، تصور کنید که چشمان شما بال بالایی دارند. به این ترتیب، چشمان خود را شل کنید اینگونه تمرینات موثرتر خواهد بود.

  1. می توانید با تمرین ساده “بالا و پایین” شروع کنید. بالا را نگاه کنید سپس پایینرا نگاه کنید و هشت بار تکرار کنید.
  2. به سمت راست و چپ نگاه کنید و این تمرین را هشت بار تکرار کنید.
  3. تمرین سوم تمرین مورب نامیده شود. شما باید به مورب نگاه کنید: به سمت چپ و بالا، به سمت راست و پایین. شش بار تمرین را تکرار کنید. همانطور که بارها و بارها تکرار مورب تنها در جهت دیگر: به سمت راست و بالا، به سمت چپ و پایین.
  4. بعد از این، به سراغ تمرین بعدی بروید که در آن فرآیند شما باید با چشمان خود یک مستطیل را دنبال کنید. شش بار تکرار کنید، سپس یک مستطیل دیگر را در جهت دیگر بکشید.
  5. تمرین پنجم یعنی تمرین ساعت را نیز بصورت تمرین مستطیل انجام دهید
  6. برای تمرین ششم شما نیاز به تخیل زیادی دارید. خودتان را یک هنرمند تصور کنید که خانه شما را رنگ می کند. چشم را قلم موی رنگ فرض کنید و با چشمان را از چپ به راست، نقاشی کنید. این حرکت را سه بار انجام داده و در جهت دیگر نیز تکرار کنید:

 

همچنین بخوانید: چه مواد غذایی برای تقویت چشم ها و بینایی مفید هستند؟

 

برای تقویت بینایی از برخی دستورهای طبیعی استفاده کنید

دستورالعمل های طبیعی بسیاری وجود دارد که برای تقویت بینایی استفاده می شود، از جمله دستورالعمل بادام که می توان با دنبال کردن مراحل زیر تهیه کرد:

  • هفت بادام را آسیاب کنید تا یکدست شود.
  • آن را با دو قاشق غذاخوری دانه خربزه و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.
  • یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به یک فنجان شیر بادام اضافه کنید و آن را روزانه قبل از خواب بنوشید.

توجه: این مخلوط در هر زمان از روز قابل خوردن است. با توجه به اینکه تا دو ساعت پس از مصرف آن، چیزی نخورید و ننوشید.

تمرینات تجسم

این تمرینات براساس تجربیات برخی افراد است که از نظر علمی اثبات نشده است و این تمرینات بر اساس اصل تلقین کردن بینایی خوب به چشم است و مهم این است که هنگام تمرینات ذهنی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به مدت 5 دقیقه در یک مکان ساکت بنشینید.
  • چشم ها را ببندید، خود را بدون عینک طبی تصور کنید و گفتگوی درونی خود را انجام دهید، مثلا با خود بگوببد بینایی قوی  من بازگشت. نفس عمیق بکشید، و عبارت “بینایی من قوی است” را سه بار پشت سر هم تکرار کنید.
  • ورزش کنید و مطمئن باشید که نتایج مثبتی دارد.

 

همچنین بخوانید: دانستنی هایی در مورد ساختمان دستگاه بینایی

 

تجسم بهبود بینایی

شاید برای شما عجیب به نظر برسد که ذهن و عواطف ما گاهی اوقات برای حفاظت از ما بتوانند دست به اعمال پیچیده ای در بدن بزنند که حتی پزشکان هم علت ایجاد آن عارضه را ندانند. برای مثال تجربه خانمی که در سن ۲۰ سالگی تصادف کرد و بینایی خود را از دست داد بسیار جالب است. شرح زندگی او در مجله psyCH آمده و توجه جهانی را به خود معطوف کرده است. در آن زمان پزشکان تشخیص دادند که علت نابینایی او به خاطر آسیب به مغز در زمان تصادف است.

آن خانم مجبور بود برای نابینایی خود از یک سگ کمک بگیرد.سال ها بعد در سن ۳۳ سالگی به خاطر اختلال چند شخصیتی به روان شناس مراجعه کرد. او دارای بیش از ده شخصیت جداگانه و دچار بیماری چند شخصیتی بود. برای مثال یکی از آن ها یک پسر بچه نوجوان بود. مسئله جالب این است که تعدادی از شخصیت های این زن نابینا و برخی از آن ها بینا بودند.

پس از درمان های طولانی همه شخصیت های او به جز دو مورد توانستند بینایی خود را به دست بیاورند. متخصصان پس از بررسی مغز او متوجه شدند که نابینایی او نه به خاطر آسیب به مراکز پردازش بینایی در مغز بلکه به خاطر عوامل روانی و ذهنی بوده است. این موارد هنوز از نظر علمی اثبات نشده است. اما نظرات کاربران نشان می دهد که با تلقین های مثبت می توان بینایی را بهبود داد.

از دیدن هر چیزی که چشم را خسته می کند خودداری کنید

برای تقویت بینایی اطمینان از راحت بودن چشم ها و خسته نشدن آن ها برای مدت طولانی بسیار مهم است و این کار با کاهش تعداد ساعت استفاده از رایانه و تماشای تلویزیون و همچنین خیره نشدن به منابع نور شدید امکان پذیر می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کاکوتی را با خواص تقویت کننده اعصاب، ضد انگل، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، تقویت دستگاه گوارشی، تقویت بینایی، درمان بی خوابی، ملین، موثر در درمان ناخنک چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

30
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مولایی
    29 بهمن 1399

    من در مورد هلیله خیلی شنیدم آیا حقیقت داره؟

  2. گلی زاده
    28 بهمن 1399

    جالب بود!

    • ناشناس
      2 خرداد 1402

      مطالبتون بسیارکامل عالی و بروز بود ممنون

    • الهام
      2 خرداد 1402

      مطالبتون بسیارکامل عالی و بروز بود ممنون

  3. لیلی
    28 بهمن 1399

    درسته الان تا اونجایی که میشه از درمان های غیرضرروی پرهیز کنید درسته که میگن همه جا ضدعفونی میشه و فلان ولی باز هم ممکنه خدایی نکرده مبتلا به کرونا بشید

  4. فرزانه قندهاری
    28 بهمن 1399

    هم اینکه می ترسم وهم اینکه الان توی این شرایط کرونا کجا برم؟

  5. فاطمه زارع
    28 بهمن 1399

    خب چرا عمل نمیکنی؟

  6. فرزانه قندهاری
    25 بهمن 1399

    من از 10 سالگی تا الان عینک میزنم و واقعا خسته کننده است 🙁

  7. هانیه سادات
    25 بهمن 1399

    آب هویج عالیه زیاد استفاده کنید

  8. mina samen
    25 بهمن 1399

    matalebe jalebi bud

  9. حمید حسنی
    25 بهمن 1399

    خواب آلودگی موقع مطالعه رو اصلا نمیشه عامل پیرچشمی بدونیم 🙂
    من چشام سالمه سالمه ولی موقع کتاب خوندن همیشه خوابم

  10. کاربرi
    22 بهمن 1399

    احتمالا زیاد TV میبینی:)

  11. هادی
    22 بهمن 1399

    سلام
    چندین بار برای من اتفاق افتاده که موقع تماشای تلویزیون چشمام می سوزه به حدی که باید برم آب بزنم

    دلیلش چیه؟

  12. رامین
    22 بهمن 1399

    من سنم زیاد نیست ولی بعضی از این علائم رو دارم 🙁

  13. نرگس اخوان
    22 بهمن 1399

    منابع آستاگزانتین رو بیشتر توضیح دهید

  14. Hossein
    22 بهمن 1399

    hahahaha

  15. فاطمه جهانشاهی
    22 بهمن 1399

    والا الان دیگه همه در خطر پیرچشمی یا ضعیف شدن چشم هستن اونقدر که همش گوشی دستشونه و یه ریز چششون توی گوشیه

  16. سوگند
    22 بهمن 1399

    لزوما هر سرگیجه ای دلیل به ضعیف شدن چشم نیست

  17. نسیم
    22 بهمن 1399

    یکی از علائم پیرچشمی سرگیجه است که خیلی هم عذاب آوره

  18. شهسواری
    22 بهمن 1399

    برای پیر چشمی شما استفاده از شربت عسل و لیموترش تازه و یخ رو تایید می کنید؟

  19. عارف روحانی
    22 بهمن 1399

    علائم پیرچشمی چیست و چه طور باید تشخیص بدیم؟

  20. زهره حیدری
    19 بهمن 1399

    ویدیویی برای تمرین های چشم بزارید

  21. هلیا
    19 بهمن 1399

    سرمه سنگ (اثمد) چیه؟ از کجا می تونم بخرم؟

  22. شیرین فرح
    19 بهمن 1399

    مطالب جالب بود ممنون

  23. صفورا
    19 بهمن 1399

    پدرم به خاطر فشار خون و دیابت دچار کم بینایی شدن آیا با این روش ها میشه که خوب بشن ؟

  24. علی وکیلی
    19 بهمن 1399

    آیا می دانستید که خواب مفید 8 ساعته در شبانه روز از پیرچشمی جلوگیری می کند؟ پس خوب بخوابید 🙂 🙂 🙂 🙂

  25. نسرین
    19 بهمن 1399

    پیرچشمی درمان صددرصد نداره. تمام این راه ها الکیه

  26. الهه حیدرزاده
    19 بهمن 1399

    من شنیدم هلیله خیلی خوبه برای چشم؛ درسته؟؟؟؟

  27. افزون
    14 بهمن 1399

    توانایی دید انسان که کم میشه، اصطلاحا میگن پیرچشمی دیگه

  28. هامین
    14 بهمن 1399

    پیرچشمی چیه؟

0