topNotif

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای زیبایی و سلامتی

7557 بازدید
14 آذر 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای زیبایی و سلامتی

روغن زیتون برای انسان فواید زیادی دارد و یکی از بهترین روغن ها به حساب می آید زیرا حاوی چربی های اشباع نشده است و در بسیاری از زمینه ها برای زیبایی و مراقبت از پوست، استفاده می شود. لیمو یکی از معروف ترین میوه هایی است که به دلیل طعم ترش در هر خانه ای یافت می شود و سرشار از ویتامین ث است که ثابت شده در مقاومت در برابر بسیاری از بیماری ها موثر می باشد. ما در این مقاله، 10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو را برایتان خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

 

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

 

فواید نوشیدن ترکیب روغن زیتون و آبلیمو با معده خالی

مخلوط کردن یک فنجان کوچک آب لیمو با یک فنجان کوچک روغن زیتون، و خوردن این مخلوط صبح زود با معده خالی توصیه می شود و همچنین توصیه می شود یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و قبل از غذا مخصوصا نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیب آب لیمو با روغن زیتون از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند. زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان دارند.

2. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای درمان یبوست

روغن زیتون معده را نرم می کند، در حالی که آب لیمو روند هضم را تسریع می کند، و مشکل سو هاضمه که منجر به نفخ می شود، را رفع می کند. علاوه بر این اختلالات گوارشی و زخم معده یا ورم معده را نیز درمان می کند.

3. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای کاهش وزن

این ترکیب میزان چربی در بدن را کاهش داده و اشتها یا احساس گرسنگی را نیز کاهش می دهد، زیرا روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که در روده کوچک به هورمون اولیتانولامید تبدیل می شود، که مسئول ارسال سیگنال احساس سیری به مغز می باشد و بنابراین مقدار غذایی که فرد می خورد کاهش می یابد.

 

همچنین بخوانید: زیتون و خواص درمانی آن

 

4. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو مفید برای کبد

این مخلوط به حفظ کبد و عملکرد آن کمک می کند، زیرا کبد یکی از مهمترین اندام های تصفیه خون است و وظیفه بهبود فرآیند هضم غذا را بر عهده دارد، بنابراین با استفاده از لیمو و روغن زیتون کبد سالم تر می شود و از آن در برابر عفونت با بیماری هپاتیت C محافظت می کند، بنابراین توصیه می شود قبل از خوردن غذا یک قاشق لیمو و روغن زیتون مصرف کنید.

5. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای دفع سنگ کلیه

برای تجزیه سنگ کلیه مفید است و با روغن زیتون، سنگ کلیه به مثانه منتقل می شود تا از طریق ادرار به راحتی دفع شود و روش مصرف آن به این صورت است که یک چهارم فنجان آب لیمو و روغن زیتون را مخلوط کرده، بنوشید، سپس بلافاصله بعد از آن مقدار زیادی آب بنوشید و این روند را روزی دو تا سه بار به مدت سه روز تکرار کنید. .

 

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

10 معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

 

سایر فواید نوشیدن روغن زیتون و آبلیمو با معده خالی

6. روغن زیتون و لیمو میزان کلسترول مضر خون را کاهش داده و بنابراین از سکته مغزی جلوگیری می کنند.

7. روغن زیتون و لیمو فعالیت ویروس هپاتیت C و انتقال آن به سلول های سالم بدن را کاهش می دهد.

8. فواید ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای مو

آب لیمو با روغن زیتون مو را نرم و خوش حالت کرده و ریزش مو را درمان می کند، طراوت را به آن باز می گرداند و آن را تمیز می کند، همچنین به آن شادابی و درخشندگی می بخشد و از طاسی جلوگیری می کند. یک چهارم فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیمو مخلوط کرده و به مدت بیست دقیقه روی مو قرار دهید، سپس آن را با صابون و آب گرم بشویید.

9. مفید برای پوست

ترکیب یک فنجان روغن زیتون با یک چهارم فنجان آب لیمو با دو قاشق غذاخوری عسل، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند، جوش های سرسیاه را از بین می برد، سیاهی زیر چشم را پاک می کند، علاوه بر این باعث نرم شدن پوست می شود. این ترکیب را قبل از خواب روی صورت یا محلی که باید نرم شود، قرار دهید. سپس آن را روز بعد با آب گرم بشویید.

10. مفید برای ناخن ها

ناخن ها دارای بافت زنده می باشند. روغن زیتون و آب لیمو تاثیر زیادی در مرطوب کردن دارند و جزء مواد مغذی ضروری می باشند. می توانید از این ترکیب چند بار در هفته استفاده کنید. انگشتان خود را به مدت 20 الی 30 دقیقه در این ترکیب قرار دهید و سپس آن را روی ناخن ها ماساژ دهید تا به خوبی جذب آن شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته هلو را با خواص کاهش دهنده چین و چروک پوست، مرطوب کننده و نرم کننده پوست، مسهل و بهبود در روند هضم غذا، درمان کننده گوش درد، درمان کننده بوی بد دهان، مناسب برای درمان زخم معده، درمان کننده ریزش و شوره مو، درمان کننده سندروم پیش از قاعدگی، درمان کننده تنگی نفس، سرشار از ویتامین ای و کوچک کننده منافذ باز پوست، تصفیه کننده خون، مفید برای بیماران کلیوی، درمان کننده درد های رماتیسمی، درمان کننده آپاندیس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

99
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0