topNotif

رفع تیرگی واژن و 6 روش خانگی و گیاهی سفید شدن سریع واژن

7943 بازدید
30 آذر 99
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

رفع تیرگی واژن و 6 روش خانگی و گیاهی سفید شدن سریع واژن

بسیاری از افراد از مشکل تیره شدن مناطق حساس رنج می برند، که به دلیل یک سری از دلایل از جمله: عوامل ژنتیکی، استفاده از کرم های مضر و مرطوب کننده ها و موارد دیگر می باشد، بنابراین آن ها سعی می کنند راه ها و روش هایی را برای حل این مشکل جستجو کنند و بهترین راه استفاده از دستور العمل ها و مخلوط های طبیعی خانگی هستند. در این مقاله در مورد رفع تیرگی واژن و 6 روش خانگی و گیاهی سفید شدن سریع واژن خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

رفع تیرگی واژن و 6 روش خانگی و گیاهی سفید شدن سریع واژن

رفع تیرگی واژن و 6 روش خانگی و گیاهی سفید شدن سریع واژن

 

روش های موثر خانگی برای رفع تیرگی واژن

از جمله مخلوط های طبیعی برای رفع تیرگی واژن در یک هفته، موارد زیر می باشند:

1. وازلین و گلیسیرین

مواد تشکیل دهنده:

  • چهار قاشق چای خوری وازلین
  • دو قاشق چای خوری گلیسیرین مایع
  • یک قاشق چایخوری روغن کرچک
  • سه قاشق چای خوری روغن بادام

طرز تهیه: وازلین را در یک کاسه گود قرار دهید. گلیسیرین و روغن کرچک را اضافه کنید و آن ها را خوب مخلوط کنید. روغن بادام را به تدریج و در حالی که همچنان با قاشق چوبی مخلوط می کنید، اضافه کنید تا مواد با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. مخلوط حاصل را به مدت 10 دقیقه با استفاده از نوک انگشتان، به نواحی مورد نظر بمالید. مخلوط را حداقل برای حدود یک ساعت بگذارید تا کاملا خشک شود. بدن را با آب گرم و صابون به خوبی بشویید، این دستورالعمل روزانه یک بار تکرار می شود.

2. تاهینی و روغن زیتون

مواد تشکیل دهنده:

  • دو قاشق کوچک تاهینی (خمیر دانه کنجد)
  • دو قاشق کوچک روغن زیتون
  • دو قاشق چایخوری ماست

طرز تهیه:

تاهینی و روغن زیتون را به خوبی با هم مخلوط کنید. ماست را اضافه کنید و حداقل نیم دقیقه با استفاده از یک قاشق چوبی مخلوط را ترکیب کنید تا خمیر نرم و منسجمی ایجاد شود که به راحتی قابل استفاده باشد. خمیر حاصل را، برای مدت زمان کمتر از پنج دقیقه روی مناطق حساس، به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید خمیر حداقل نیم ساعت باقی بماند، تا بدن به خوبی آن را جذب کند. بدن را با آب ولرم و صابون خوب بشویید و استفاده از این دستورالعمل یک بار در روز و برای مدت زمانی کمتر از یک هفته انجام شود.

 

همچنین بخوانید: رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی

 

3. گلیسیرین و لیمو

مواد تشکیل دهنده:

  • دو قاشق چایخوری روغن گلیسیرین
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو تازه

طرز تهیه: روغن گلیسیرین و آب لیمو ترش را در یک کاسه بریزید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید. مخلوط را با ماساژ ده دقیقه ای روی مناطق حساس قرار دهید تا روشن شوند. بگذارید حدود بیست دقیقه بماند تا خوب خشک شود. بدن را پس از استفاده از این دستورالعمل با آب و صابون خوب بشویید.

4. آب لیمو

آب لیمو به لطف ترکیبات اسیدی و ویتامین ث موجود در آن، پوست مرده را از بین می برد و باعث تشکیل سلول های جدید می شود. برای استفاده از آب لیمو برای سفید کردن مناطق حساس، موارد زیر دنبال می شود:

طرز تهیه:

  • لیمو را از وسط برش دهید و داخل آن را برای چند دقیقه در منطقه مورد نظر بمالید.
  • لیمو را برای مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس محل را با آب گرم بشویید.
  • نصف قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست معمولی و نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را به قسمت های مورد نظر بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. منطقه با آب شسته می شود. استفاده از کرم مرطوب کننده پس از استفاده از لیمو ترجیح داده می شود زیرا باعث خشکی پوست می شود همچنین می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید: داروهای خانگی برای سفید کردن واژن به طور طبیعی

 

5. بی کربنات سدیم یا جوش شیرین

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است پوست مرده را از بین می برد و با استفاده منظم از آن به سفید کردن پوست کمک می کند، و برای استفاده از آن این روش دنبال می شود:

طرز تهیه: دو قسمت جوش شیرین را به مقداری آب اضافه کنید، و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. مخلوط را با ماساژ ملایم روی ناحیه ای مورد نظر بمالید و سپس آن را برای چند دقیقه بگذارید. محل را با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید. این روش را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا لکه های تیره از بین بروند.

6. صابون پاپایا

ترجیح داده می شود که آن را دو بار در روز ، یک بار صبح و دومی شب استفاده کنید، می توان یک قطعه پاپایای له شده، روی نواحی مورد نظر به مدت نیم ساعت قرار داده، و سپس محل را با آب شستشو داد، و نتیجه آن پس از دو هفته قابل مشاهده خواهد بود.

علت تیرگی نواحی خصوصی

اغلب دلیل تیرگی در مناطق حساس به دلیل عامل ژنتیکی می باشد و همچنین دلایل متداول دیگری نیز وجود دارد از جمله: عفونت یا انواع بیماری های پوستی، پوشیدن لباس زیر از جنس پلی استر، اصلاح این ناحیه و همچنین اصطکاک مداوم بین ران ها و  پوشیدن لباس بسیار تنگ.

نکاتی برای جلوگیری از تیره شدن نواحی خصوصی

  • از پوشیدن لباس زیر پلی استر خودداری کنید.
  • از استفاده از کرم های موبر برای مناطق حساس خودداری کنید.
  • از خشک شدن مناطق حساس مطمئن شوید، زیرا رطوبت باعث رشد باکتری ها می شود.
  • پوست در مناطق حساس به مواد سفید کننده و محصولات شوینده بسیار حساس است. زیرا حاوی مواد شیمیایی زیادی می باشند و به همین دلیل است که می توان با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه این مناطق را سفید کرد و تیرگی آن را برطرف کرد حتی می توان از این مواد روزانه استفاده کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0