topNotif

آموزش کاشت آناناس و 2 روش پرورش آن در منزل

3988 بازدید
28 بهمن 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آموزش کاشت آناناس و 2 روش پرورش آن در منزل

آناناس برای اولین بار در قاره آمریکا کشف شد و امروزه در اکثر مناطق گرم جهان مانند جنگل های واقع در خط استوا و آفریقای مرکزی گسترش یافته است. آناناس علاوه بر این که حاوی مخمرهایی است که به روند هضم غذا کمک می کنند، بسیار غنی از ویتامین ها نیز می باشد. (حاوی بروملین است، ماده ای که به نوبه خود به هضم غذا های سنگین کمک می کند و سرشار از فیبر می باشد.) در این مقاله 2 روش کاشت آناناس را آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید؛

آموزش کاشت آناناس و پرورش آن در منزل

آموزش کاشت آناناس و پرورش آن در منزل

 

1. روش اول آموزش کشت آناناس با دانه

با انجام مراحل زیر می توان آناناس را با بذر پرورش داد:

  • دانه های آناناس را حدود 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید. ظرف را برای کاشت بذر آماده کنید و آن را با یک نوع خاک مخصوص بذر پر کنید.
  • بذرها را در خاک آماده قرار داده و آن ها را فشار دهید تا زمانی که به عمق حدود 1 سانتی متر وارد شوند.
  • بذرها را پس از کاشت با یک لایه سبک خاک بپوشانید، سپس مرطوب کنید.
  • گلدان کاشت را با تلق شفاف یا یک تکه شیشه بپوشانید. توجه داشته باشید که رطوبت خاک به طور متوسط ​​حفظ می شود.
  • رشد گیاه را تا زمان رسیدن به طول 4-6 سانتی متر برای انتقال چک کنید، زیرا هنگام تشکیل ریشه فرآیند انتقال لازم است.

 

همچنین بخوانید: آموزش کاشت هل در زمین کشاورزی یا گلدان و 4 نکته اصلی برای پرورش آن

 

2. روش دوم آموزش کشت آناناس با تاج 

آناناس را می توان با استفاده از تاج میوه پرورش داد، با دنبال کردن مراحل زیر:

  • قسمت بالای تاج آناناس را برای کاشت آناناس برش دهید، (تقریبا 2.5 سانتی متر از پایین برگ ها.)
  • برای جلوگیری از پوسیدگی گیاه، تمام باقی مانده میوه را از پایه تاج خارج کنید. برخی از برگ ها نیز باید از پایین برداشته شوند، تا ریشه ها مشخص شوند.
  • پایه تمیز و پوست گرفته را به مدت 2-3 روز بگذارید تا خشک شود. این امر به جلوگیری از پوسیدگی گیاه نیز کمک می کند.
  • پس از خشک شدن پایه می توان آن را مستقیما در خاک کاشت.

نکات مهم در کاشت آناناس

هنگام کاشت آناناس، نکات زیر باید رعایت شود:

  • آناناس باید روزانه حداقل 6 ساعت در معرض نور روشن قرار گیرد.
  • گیاه آناناس در ماه های بهار و تابستان، به طور متوسط ​​یک تا دو بار در ماه باید با کودهای در نظر گرفته شده برای گیاهان خانگی، تغذیه شوند.
  • آناناس را می توان در اواخر ماه های بهار و تابستان منتقل کرد تا در مکانی نیمه سایه و در هوای آزاد قرار گیرد، اما توجه داشته باشید که قبل از اولین سرما در پاییز، آن را به داخل خانه بازگردانید.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با خواص بی نظیر آناناس

 

مصرف آناناس

یکی از انواع میوه هایی که بسیاری از مردم دوست دارند و شکل زیبا و چشمگیری دارد، میوه آناناس است. آناناس با طعم متمایز خود ظاهر زیبایی نیز دارد. می توان میوه های آناناس پوست کنده تازه را خورد و همچنین می توان آن ها را به شیره ای که دارای رنگ زرد روشن است تبدیل کرد. از میوه آناناس می توان در پخت انواع شیرینی ها و  مربای آناناس استفاده کرد.

کاشت آناناس

برای پرورش و کاشت آناناس علیرغم آنچه قبلا اشاره کردیم مبنی بر اینکه آناناس میوه ای استوایی است، با قطع تاج میوه آناناس و سپس گذاشتن آن برای دو روز، امکان پرورش آن برای کسانی که مایل کاشت آن در منزل هستند وجود دارد. و بعد از خشک شدن، آن را در ظرفی حاوی خاک حاصلخیز می کاریم و در تابستان در معرض نور خورشید قرار می دهیم. اما در زمستان، گلدان را در داخل خانه قرار داده و برای آبیاری، باید رطوبت خاک به میزان متوسط ​​مراقبت شود و با گذشت مدت زمانی، متوجه می شویم که گیاه آناناس به تدریج از تاج میوه قدیمی آناناس شروع به رشد می کند.

 

آموزش کاشت آناناس و پرورش آن در منزل

آموزش کاشت آناناس و پرورش آن در منزل

 

فواید آناناس

مهمترین فواید آناناس توانایی مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد، همچنین برای از بین بردن مایعات اضافی بدن مفید بوده و ادرار آور محسوب می شود، احساس تشنگی را کاهش می دهد و برای دفع شن و سنگ کلیه نیز مفید است. یک فنجان آناناس به نوبه خود می تواند فشار خون را کاهش دهد، زیرا آناناس حاوی نسبت های پتاسیم و سدیم است و مصرف آن در وعده های غذایی احساس سیری ایجاد می کند، که به کاهش وزن، کمک کرده و به مرور، از طریق شیرینی طبیعی آن، می توانیم از خوردن شیرینی و قند مصنوعی صرف نظر کنیم.

آنزیم های آناناس را به نوبه خود باعث افزایش رطوبت پوست، از بین بردن سلول های مرده و کاهش چین و چروک های اولیه ناشی از پیری و همچنین رفع لکه های تیره پوست شده و پوست را نرم تر می کند.

مطالعات نشان داده است که آناناس، به دلیل غنی بودن آنتی اکسیدان، منبع مهمی برای حفظ سلامت چشم، به ویژه محافظت از چشم در برابر بیماری های چشمی و کم بینایی ناشی از افزایش سن می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نعنا خشک را با خواص ضد میکروب، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد نفخ و اسپاسم، آرامبخش، ترشح کننده صفرا، معطر، خنک کننده، درمان سو هاضمه (نفخ، قولنج) و خوشبو کننده دهان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0