topNotif

کاشت آووکادو / 3 روش کاشت آووکادو در منزل!

2668 بازدید
16 اسفند 99
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

کاشت آووکادو / 3 روش کاشت آووکادو در منزل!

آووکادو یک میوه پرخاصیت می باشد که فواید زیادی برای پوست و بدن دارد به همین دلیل پرورش آووکادو در خانه یک ایده ی کاربردی و جالب می تواند باشد. کاشت آووکادو، یا گیاهانی نظیر آن در منزل، می تواند احساس خوبی در افراد خانواده ایجاد کند و مراقبت کردن از آن و دیدن رشد آن فوق العاده لذت بخش است. برای آشنایی با 3 روش کاشت آووکادو در منزل! با ما همراه باشید؛

 

کاشت آووکادو / 2 روش کاشت آووکادو در منزل!

کاشت آووکادو / 3 روش کاشت آووکادو در منزل!

 

3 روش کاشت آووکادو در منزل!

روش 1: کاشت آووکادو

قبل از کاشت هسته آن را در یک کیسه نگهداری کنید این روند برای ظهور ریشه بذر آووکادو به یک دوره زمانی بین 4 تا 6 هفته می باشد و با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

دانه را از داخل یک آووکادوی رسیده خارج کنید، مراقب باشید و از آسیب یا خراشیدن آن خودداری کنید.

دانه را به آرامی زیر آب گرم یا با برس یا پارچه تمیز بشویید تا مطمئن شوید هیچ اثری از تفاله آووکادو بر روی آن باقی نمانده است.

حوله های کاغذی مرطوب را آماده کرده و دانه آووکادو را در آن بپیچید.

آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در جای تاریک نگه دارید.

بذر را هر چهار روز بررسی کنید و مطمئن شوید که دستمال کاغذی هنوز مرطوب است و در هفته های بعدی ریشه ها ظاهر می شوند که از بذر خارج می شوند، مرااقب باشید تا آن ها را با دست قطع نکنید!

پس از رسیدن ریشه به طول تقریبی هشت سانتی متر، بذر را در خاک بکارید اگر ریشه طولانی تر باشد، می توان آن را با استفاده از قیچی استریل با الکل برش داد.

قبل از کاشت بذر آووکادو آن را خیس کنید.

روش 2: کاشت آووکادو

با رعایت دستورالعمل های زیر می توان آووکادو را به روش دیگری نیز پرورش داد:

آووکادو را از وسط نصف کرده و بذر را با دقت خارج کنید.

بذر را به خوبی زیر آب ولرم بشویید، مراقب باشید از هیچ نوع صابونی استفاده نکنید و مراقب باشید که جلد قهوه ای روشن که هسته را می پوشاند، جدا نشود.

قرار دادن خلال دندان در هسته: نوک تیز هسته را نگهداشته و خلال دندان را در آن قرار دهید طبق تصویر. (برای حفظ تعادل بذر)

 

کاشت آووکادو / 2 روش کاشت آووکادو در منزل!

کاشت آووکادو / 3 روش کاشت آووکادو در منزل!

 

یک فنجان را از آب پر کنید، و دانه را روی سطح آن قرار دهید، به طوری که خلال دندان لبه های آن را نگه دارد و سطح نوک آن بالا باشد، مطمئن شوید که بذر تا 2.5 سانتی متر در آب غوطه ور است.

لیوان را در مکانی خنک و با نور مناسب قرار دهید و منتظر شروع روند رشد باشید.

برای خلاص شدن از شر کپک و باکتری هایی که ممکن است مانع روند جوانه زنی بذر شوند، هر روز یا دو روز یکبار آب فنجان را عوض کنید.

 

همچنین بخوانید: کاهش بیماری های قلبی و چاقی با آووکادو

 

برای یک دوره دو تا سه هفته صبر کنید و متوجه خواهید شد که بذر ترک خورده و ریشه بیرون آمده است. آبیاری بذر را ادامه دهید، مراقب باشید که ریشه خراشیده نشود، تا زمانی که بذر از بالا جوانه بزند.

مکان مناسب برای کاشت بذر را انتخاب کنید و معمولا ترجیح داده می شود که آن را در گلدان بکارید تا جای آن را با توجه به درجه حرارت تغییر دهید. (دما باید بین 15.6 تا 29.4 درجه سانتیگراد باشد.)

گلدان را برای رشد آووکادو آماده کنید، با پر کردن آن با مقداری خاک کم نمک زیرا آب به راحتی از آن فیلتر می شود، خاک از لبه بالایی گلدان به فاصله 2 سانتی متر خالی باشد.

خلال دندان ها را از بذر جدا کرده و هسته را در خاک دفن کنید و مطمئن شوید که نیمه بالایی بالای سطح قرار دارد، تا زیر خاک نپوسد.

روزانه مراقب باشید که گیاه را آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند.

3: کاشت مستقیم بذر آووکادو

با انجام مراحل زیر می توان بذر آووکادو را مستقیما در خاک و بدون نیاز به مراحل قبلی کاشت:

دانه را از میوه خارج کنید.

یک سوراخ در زمین آماده کنید.

بذر را در سوراخ قرار دهید، صاف رو به پایین و نوک تیز آن رو به بالا باشد.

 

همچنین بخوانید: صبحانه های سرشار از پروتئین

 

آبیاری یک درخت آووکادو

آووکادو یک گیاه گرمسیری است، بنابراین باید همزمان در یک فضای گرم و مرطوب پرورش یابد و باید با آب ولرم متوسط ​​آبیاری شود و اگر هوا خشک است توصیه می شود به برگ های آن کمی آب بپاشید و وضعیت برگ ها باید کنترل شود تا گیاه از خشکسالی یا آبیاری بیش از حد رنج نبرد.

علائم بی آبی درخت آووکادو

برگ ها در ناحیه نوک قهوه ای می شوند و می افتند.

علائم آووکادو با آب زیاد

برگ ها پیچ خورده است.

کود دهی

بعد از ظهور برگ ها، باید با توجه به دستورالعمل ها و دستورالعمل های موجود در کیسه کمپوست، هر سه ماه یک بار گیاه را  کود دهید.

رشد آووکادو

پس از کاشت آووکادو باید صبور باشید، زیرا رشد آن بسیار طولانی است، اگر شخصی درخت آووکادو را بخرد و آن را بکارد، میوه بعد از سه یا چهار سال روی آن رشد می کند، اما اگر یک دانه آووکادو را بکارد، میوه ممکن است بعد از پنج تا سیزده سال روی آن ظاهر شود.

برداشت میوه

میوه ها روی درخت نخواهند رسید، باید آن ها را چیده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا زمانی که نرم شوند، و سپس آن ها را مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر خیار را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0