topNotif

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

2417 بازدید
11 اردیبهشت 00
مروارید

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

پوست موز 35٪ میوه موز رسیده را تشکیل می دهد و اغلب هنگام خوردن میوه دور ریخته می شود، پوست این میوه فواید فراوانی برای سلامتی دارد، اما بسیاری از مردم از خواص پوست آن اطلاعی ندارند. با استفاده از این پوست می توان ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز رژیم روزانه، از جمله: پتاسیم، فیبرهای غذایی، چربی های اشباع نشده و اسیدهای آمینه ضروری، را بدست آورد. این مقاله درمورد فواید پوست موز می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

 

12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

1. سرشار از آنتی اکسیدان

یک مطالعه آزمایشگاهی که در مجله Biotechnology and Applied Biochemistry در سال 2011 منتشر شد، نشان داد که پوست موز نارس از نظر محتوای آنتی اکسیدانی بالاتر از موز رسیده است، موز، اعم از رسیده، نارس یا حتی بیش از حد رسیده سرشار از آنتی اکسیدان بوده و نقش مهمی در مبارزه با رادیکال های آزاد دارد.

2. سرشار از ویتامین و پروتئین 

پوست موز همچنین سرشار از مواد مغذی مهم برای سلامت بدن می باشد، مانند: ویتامین ب6، ویتامین ب12، پتاسیم، منیزیم، فیبر غذایی و پروتئین.

3. مفید برای کاهش وزن

برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که پوست موز غذایی است که به کاهش وزن کمک می کند. از آنجا که حاوی ویتامین آ، ویتامین ب و برخی از آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند برای سطح متابولیسم بدن مفید بوده و همچنین به کاهش کلسترول کمک می کنند.

حاوی فیبرهای غذایی نامحلول است و به تنظیم روند دفع و حفظ احساس سیری کمک می کند، که باعث کاهش وزن می شود.

 

همچنین بخوانید: خواص موز و ارزش غذایی آن

 

4. فواید پوست موز برای دندان ها و لثه

مطالعه منتشر شده در دندانپزشکی بالینی معاصر در سال 2015 نشان داد که عصاره الکلی پوست موز دارای خواص ضد باکتریایی و ضدالتهاب لثه است.

از پوست موز می توان در سفیدی دندان، با مسواک زدن دندان، سپس مالیدن قسمت داخلی داخلی پوست به مدت دو دقیقه روی دندان، استفاده کرد و طی یک هفته دندان ها سفید و مرواریدی می شوند.

سایر فواید پوست موز

5. می توان پوست موز را روی چشمان بسته‌ قرار داد تا پف آن را از بین ببرد.

6. پوست موز حاوی سروتونین است که به بهبود خلق و خو کمک می کند.

7. برای درمان پسوریازیس می توان پوست موز را روی محدوده‌ی مبتلا قرار داد تا خارش را برطرف کند.

8. برای از بین بردن زگیل یک تکه پوست موز رسیده را یک شب روی آن قرار دهید و برای درمان جوش ها هر روز ۵ دقیقه پوست موز را روی پوست صورت و بدن قرار دهید.

9. پوست موز منبع تریپتوفان است و به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

10. از پوست موز به عنوان مرطوب‌ کننده و آبرسان پوست صورت استفاده می شود. ترکیب پوره پوست موز با یک زرده تخم مرغ را به مدت ۵ دقیقه روی صورت قرار دهید تا پوست مرطوب بماند.

11. خاکستر پوست موز سوخته و گرد سوخته ان را روی محل زخم بریزید زیرا به خشک شدن زخم و التیام آن کمک می کند.

12. خاکستر پوست موز برای درمان ترک پا بسیار مفید است.

خشک کردن موز در آفتاب

شما باید زمان مناسب را برای خشک کردن پوست موز انتخاب کنید، هواشناسی را برای مدت 3-4 روز تحت نظر داشته باشید، صبر کنید تا دما 30 درجه سانتیگراد یا بیشتر باشد و هوا سبک باشد و رطوبت آن کمتر از 60٪ باشد و سپس مکان مناسب خارج از خانه را تعیین کنید حداقل شش ساعت در روز در معرض نور خورشید باشد، تا پوست کاملا خشک شود و این امر ممکن است 3-4 روز طول بکشد.

 

همچنین بخوانید: فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

 

پوست موز را در فر خشک کنید

پوست موز را می توان با برش دادن به قطعات کوچک، خشک کرد. پوسته بیرونی موز را روی کاغذ روغنی قرار دهید، یا می توانید از قالب مافین استفاده کنید، و در فردر دمای 76.67 – 93.33 سانتیگراد قرار دهید تا وقتی که پوست آن ترد و خشک شود، رنگ آن سیاه می شود و آن را بیرون آورده و در خرد کن بریزید تا مانند قهوه پودر شود، سپس آن را در کیسه ذخیره کرده و در فریزر نگه دارید تا تازه بماند.

موارد استفاده از پوست موز

  • از پوست موز برای تهیه چای استفاده می شود.
  • می توان در محصولات پخته شده یا ترشی از آن استفاده کرد.
  • پوست موز را با آب و شکر می پزند و دسر درست می کنند.
  • به عنوان کود، می توان از پوست موز استفاده کرده و با خاک مخلوط کرد تا به رشد میکروب های مفید برای خاک کمک کند و خاک را تغذیه کند.

 

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

فواید پوست موز / 12 فایده پوست موز که شما را شگفت زده می کند

 

طرز تهیه سرکه با پوست موز

پوست موز دارای طعم شکر با کمی تلخی است که باعث می شود منبع خوبی برای تهیه سرکه خانگی باشد تا در سالاد یا هر دستور دیگری که به سرکه نیاز دارد استفاده شود. مقداری برش پوست موز را در یک کاسه، ریخته و با مقداری آب، بجوشانید. سپس پوست را از کاسه برداشته، آب آن ها را با استفاده از پارچه بگیرید و داخل کاسه فشار دهید، مقداری آب و یک و نیم فنجان شکر به آن اضافه کنید، سپس بجوشانید دما را کاهش داده و سپس به مدت 15 دقیقه هم بزنید.

مایع را در یک شیشه قرار دهید، سپس نصف قاشق چای خوری مخمر اضافه کرده و درب ظرف را محکم کنید، سپس آن را به مدت هفت روز در یک مکان خنک قرار دهید، سپس شیشه را باز کرده و رسوبات را از بین ببرید، بعد از آن یک فنجان سرکه اضافه کرده و به مدت چهار هفته باقی بماند و سپس در ظرفی به مدت 10 دقیقه روی گاز قرار می دهیم تا پاستوریزه شود، ظرف را در جای خنک قرار داده و آن را برای دو ماه بگذارید و پس از آن آماده است تا استفاده کنید.

موارد احتیاطی برای استفاده از پوست موز

  • در برخی مناطق از حشره کش ها برای کشت آن استفاده می شود، و بنابراین مصرف این آفت کش ها ممکن است بسیاری از مشکلات سلامتی را به همراه داشته باشد. برای کاهش اثرات منفی ناشی از آن، توصیه می شود هنگام خرید موزهای ارگانیک آن ها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را جدا کنید.
  • برخی از افراد ممکن است طعم طعم تلخ و سخت پوست موز را دوست نداشته باشند، بنابراین توصیه می شود موزی انتخاب کنند که کاملا رسیده باشد، تا طعم و بافت بهتری داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0