درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

4538 بازدید
27 اردیبهشت 00
مروارید

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

مطالعات زیادی وجود دارد که از بسیاری جنبه ها فواید روغن زیتون برای بیماران دیابتی را نشان می دهد. رژیم غذایی غنی از روغن زیتون می تواند از دیابت جلوگیری کند و با مصرف روغن زیتون، سطح LDL و تری گلیسیرید کاهش می یابد. این مقاله درمورد درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

 

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

1. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع یک

یک بررسی منتشر شده توسط مجله Food Science و Human Nutrition در سال 2016 نشان داد که مصرف روغن زیتون مرغوب خطر ابتلا به دیابت نوع یک را در افراد در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی، 40 درصد کاهش می دهد.

2. کاهش سطح کلسترول مضر

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است و مقادیر آن ها معادل 75٪ از حجم روغن زیتون می باشند و این اسیدها می توانند به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم کمک کنند. (همان چیزی که به عنوان کلسترول بد شناخته می شود). روغن زیتون سطح کلسترول را کاهش داده و از بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری تصلب شرایین و دیابت جلوگیری می‌کند.

3. ضد التهاب

این نوع روغن همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید: معجزه گیاهان دارویی در درمان دیابت

 

4. درمان دیابت با روغن زیتون

یک رژیم سرشار از روغن زیتون درمان مناسبی برای دیابت می باشد و به تاخیر انداختن حمله بیماری و یا جلوگیری از آن نیز کمک می کند. این امر با جلوگیری از مقاومت انسولین و با زیاد کردن کلسترول HDL، کم کردن تری گلیسریدها و کم کردن فشار خون، صورت می گیرد.

5. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

چندین مطالعه منتشر شده در مورد تغذیه و دیابت در سال 2017 نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از روغن زیتون 16 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و مصرف روغن زیتون در بیماران دیابتی نتایج آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله و سطح گلوکز ناشتا در پلاسما، را نیز کاهش می دهد. این مطالعه نشان داد که این مزیت با مصرف روغن زیتون به عنوان بخشی از رژیم غذایی مرتبط است.

6. کاهش سطح قند خون ناشتا

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات غدد درون ریز در سال 2016 نشان داد که مصرف روغن زیتون بکر غنی از ترکیبات فنلی، به کاهش سطح قند خون ناشتا و میزان قند خون تجمعی و همچنین کاهش شاخص توده بدن کمک می کند و روغن زیتون با بهبود شاخص های متابولیکی و التهابی همراه بوده است.

7. کاهش خطر دیابت در زنان

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا در سال 2015 نشان داد که خوردن 8 گرم روغن زیتون در روز به عنوان جایگزینی برای کره و سس مایونز با ابتلای کمتر دیابت در زنان همراه است، بنابراین توصیه می شود به دلیل تاثیر ساده آن در کاهش خطر دیابت، به عنوان یک جایگزین برای سایر روغن ها و چربی های ناسالم روغن زیتون بخورید.

 

همچنین بخوانید: 11 فایده نخود برای افراد دیابتی ، درمان دیابت با مصرف نخود

 

چگونگی مصرف روغن زیتون برای درمان دیابت

می توانید قبل از خواب یک چهارم  فنجان روغن زیتون بخورید. اگر از لسیتین استفاده می کنید، یک قاشق غذاخوری لسیتین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و بعد مصرف کنید. شایان ذکر است که یک فنجان روغن زیتون دارای 2000 کالری می باشد و فقط به دلیل اینکه مفید و سالم است، به این معنا نیست که کالری آن نادیده گرفته شود.

آسیب های روغن زیتون برای بیماران دیابتی

روغن زیتون در صورت مصرف متوسط اغلب بی خطر تلقی می شود، بدین معنی که 28 گرم آن می تواند 14٪ کالری مصرفی روزانه را تشکیل دهد و حداکثر تا یک لیتر روغن زیتون بکر در هفته با خیال راحت مصرف می شود. از طرف دیگر، بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای می باشد اما در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف روغن زیتون حالت تهوع پیدا کنند.

 

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

درمان دیابت با روغن زیتون و 7 فایده آن برای بیماران دیابتی

 

دیابتی ها

همانطور که قبلا ذکر شد، مصرف روغن زیتون می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود، بنابراین بیماران دیابتی باید قند خون خود را هنگام مصرف بررسی کنند.

جراحی

روغن زیتون ممکن است بر میزان قند خون در حین و بعد از جراحی تاثیر بگذارد، بنابراین توصیه می شود از مصرف آن دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید.

تداخلات دارویی

روغن زیتون ممکن است در برخی از انواع داروها تداخل ایجاد کند، از جمله:

  • داروهای دیابت : مصرف روغن زیتون با این داروها می تواند باعث کاهش قابل توجه سطح قند خون شود و ممکن است نیاز باشد که دوزهای داروها توسط پزشک تنظیم شود.
  • داروهایی برای فشار خون بالا : از آنجا که مصرف روغن زیتون می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین مصرف آن با این داروها ممکن است منجر به کاهش شدید فشار خون شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون دیابت را با خواص کنترل و درمان دیابت بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0