topNotif

فواید و عوارض روغن گل پامچال یا گل مغربی / 10 فایده روغن گل پامچال

2538 بازدید
29 اردیبهشت 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید و عوارض روغن گل پامچال یا گل مغربی

گل پامچال یک گل وحشی بزرگ در نظر گرفته می شود، که بومی آمریکای شمالی است و با گل های زرد و میوه های آن که دارای دانه های ریز زیادی است، متمایز می شود. روغن گل پامچال مزایای بسیاری برای سلامتی دارد زیرا حاوی اسید گاما-لینولنیک که یک اسید چرب است و معمولا در روغن های گیاهی یافت می شود، می باشد. این مقاله در مورد فواید و عوارض روغن گل پامچال یا روغن گل مغربی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید و و عوارض روغن گل پامچال / 10 فایده روغن گل پامچال

فواید و عوارض روغن گل پامچال / 10 فایده روغن گل پامچال

 

10 فایده روغن گل پامچال را بدانید!

1. به درمان درد عصبی کمک می کند

نتایج بسیاری از آزمایشات نشان می دهد مصرف روغن گل مغربی برای مدت 6 الی 12 ماه باعث بهبود علائم آسیب عصبی ناشی از دیابت می شود.

2. برای کاهش خطر پوکی استخوان مفید است

مصرف روغن گل مغربی، همراه با روغن ماهی و کلسیم توسط افراد مسن مبتلا به پوکی استخوان می تواند خطر از دست دادن استخوان را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش تراکم استخوان شود، با این حال این اثر به مطالعات بیشتری نیاز دارد تا نقش روغن گل پامچال را در درمان پوکی استخوان به طور مستقل تعیین کند.

3. کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی

پس از استفاده از روغن گل مغربی بسیاری از زنان متوجه بهبود علائم PMS می شوند که شامل موارد زیر است: افسردگی، تحریک پذیری و نفخ به دلیل احتباس مایعات.  

4. به درمان اگزما کمک می کند

استفاده از روغن پامچال به صورت خوراکی می تواند به رفع عدم تعادل در اسیدهای چرب ضروری موجود در اگزما کمک کند و بنابراین در صورت نگرانی از عوارض جانبی داروها، می توان با استفاده از روغن پامچال این بیماری را درمان کرد.

 

همچنین بخوانید: خواص گل آذان الحمار

 

5. به درمان مشکلات پوستی کمک می کند

روغن پامچال می تواند برای درمان اسکلرودرمی (به انگلیسی: Scleroderma) و پدیده رینود (به انگلیسی: Raynaud’s Phenomenon) استفاده شود، اسکلرودرمی یک بیماری خود ایمن است که بر بافت پیوندی تاثیر می گذارد و باعث ضخیم شدن و سفتی بافت های مختلف از جمله پوست و سایر اعضای بدن، می شود و پدیده رینود، با وقوع بی حسی یا سفتی انگشتان همراه است، با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثر روغن گل پامچال در مورد این بیماری ها لازم است. 

6. به درمان آرتریت روماتوئید کمک می کند

برخی مطالعات نشان داده اند که اسید گاما-لینولنیک موجود در روغن گل مغربی می تواند درد را کاهش داده و سلامت افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید را بهبود بخشد.

7. به درمان آکنه کمک می کند

اسید گاما-لینولنیک موجود در روغن گل مغربی می تواند با کاهش التهاب پوست و حفظ رطوبت پوست، به تسکین آکنه کمک کند.

8. به کاهش گرگرفتگی کمک می کند

روغن گل پامچال می تواند به کاهش شدت گرگرفتگی کمک کند. گرگرفتگی یکی از آزار دهنده ترین عوارض جانبی است که زنان در دوران یائسگی تجربه می کنند و یک مطالعه نشان داد زنانی که به مدت شش هفته روزانه 500 میلی گرم روغن گل پامچال مصرف می کردند، مشاهده کردند که شدت گرگرفتگی کمتر و برای مدت زمان کمتری اتفاق می افتد.

 

همچنین بخوانید: سیکلامن و خواصش را بشناسیم

 

9. به درمان ریزش مو کمک می کند

این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا می باشد، پوست سر را مرطوب می کند و آن را به خوبی تغذیه می کند. افرادی که ریزش موی شدید دارند باید سر را با روغن گل پامچال ماساژ دهند. این روغن را با استفاده از انگشتان به ریشه  موها بمالید و ماساژ بدهید. موها را کاملا با حوله گرم بپوشانید تا به طور کامل جذب مو شود.

10. روغن گل پامچال و باروری

این روغن باعث بازگشت تعادل هورمونی در زنان می شود و همچنین می تواند به افزایش باروری و بهبود کیفیت ترشحات دهانه رحم (موکوس) کمک کند. مخاط دهانه رحم که مانند سفیده تخم مرغ به نظر می رسد، بارور است. از سوی دیگر، مایع غلیظ و خشک دهانه رحم بارور نمی باشد، چون می تواند حرکت اسپرم را مختل کرده و مانع بارداری و لقاح شود.

عوارض احتمالی روغن گل پامچال

روغن گل پامچال در صورت استفاده حداكثر تا یك سال بی خطر تلقی می شود، اما ممكن است گاهی اوقات عوارض جانبی جزئی مانند: ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال و سردرد ایجاد كند.

بارداری و شیردهی

مصرف روغن گل پامچال در دوران بارداری بی خطر نیست. از آنجا که ممکن است احتمال بروز برخی عوارض را افزایش دهد، بنابراین باید در مصرف آن در دوران بارداری احتیاط شود. در مورد استفاده از این روغن در دوران شیردهی، مصرف آن بی خطر است، اما بهتر است ابتدا با یک مراقب بهداشتی مشورت کنید.

اختلالات خونریزی 

هنگام ابتلا به اختلالات خونریزی نباید از روغن گل پامچال استفاده شود زیرا ممکن است احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

صرع

از آنجا که احتمالا مصرف روغن گل مغربی حساسیت حملات صرع را در مبتلایان به آن افزایش می دهد، بنابراین بهتر است از مصرف آن توسط این افراد اجتناب شود.

 

فواید و و عوارض روغن گل پامچال / 10 فایده روغن گل پامچال

فواید و عوارض روغن گل پامچال / 10 فایده روغن گل پامچال

 

اسکیزوفرنی

گزارش شده است که بیماران اسکیزوفرنی پس از درمان با داروهای فنوتیازین، ویتامین ای و گاما-لینولنیک اسید موجود در روغن گل مغربی، دچار تشنج می شوند.

جراحی

روغن گل پامچال ممکن است احتمال خونریزی در حین یا بعد از عمل جراحی را افزایش دهد، بنابراین باید حداقل دو هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده مصرف آن متوقف شود.

تداخلات دارویی

  • استفاده از روغن پامچال با سایر مکمل های گیاهی مانند: سیر، زنجبیل، یونجه، زردچوبه، میخک و بید توصیه نمی شود.
  • داروهای ضد انعقادی مانند: وارفارین
  • داروهایی برای درمان بیماری های روانی
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) ؛ مانند: آسپرین و ایبوپروفن.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر گل مغربی را با خواص بهبود و التیام دهنده زخم ها، بهبود درمان بیش فعالی کودکان، آرام بخش و ملین، درمان بیماری آرتریت روماتوئید و بیماری اسکلروز، درمان بیماری های پوستی و اگزما، کاهش آسیب عصبی ناشی از دیابت، درمان بیماری های ناشی از کم کاری سلول های کبدی، ضد سرطان و کاهش دهنده سطح کلسترول،کاهش دهنده فشار خون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0