topNotif

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

2173 بازدید
10 خرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 24 دی 1402

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

افت فشار خون یا فشار خون پایین شرایطی است که فشار سیستولیک (بالا) زیر 90 و دیاستولیک (پایین) به زیر 60 میلی متر جیوه می رسد. فشار خون بر حسب میلی متر جیوه اندازه گیری می شود و فشار خون طبیعی معمولا 120/80 میلی متر جیوه یا کمی کمتر از آن است. این مقاله درمورد درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

 

دلیل فشار خون پایین چیست ؟

فشار خون پایین، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: سابقه پزشکی، سن و وضعیت سلامتی فرد، و بنابراین مهم است که با یک پزشک مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای بیمار مناسب است. خوردن برخی از انواع مواد غذایی می تواند به افزایش فشار خون کمک کند، بنابراین توصیه می شود غذاهای مختلف را امتحان کنید و فشار خون را به طور مداوم کنترل کنید، تا غذای مناسب را تعیین کنید. این غذاها را به شرح زیر بخاطر بسپارید:

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

1. غذاهای غنی از ویتامین ب12

عدم دریافت کافی ویتامین ب12 می تواند خطر ابتلا به نوع خاصی از کم خونی را افزایش دهد و ممکن است باعث کاهش فشار خون و احساس خستگی شود. غذاهایی مانند تخم مرغ، غلات صبحانه غنی شده، مخمر غذایی، گوشت، ماهی، شیر و پنیر را روزانه مصرف کنید.

2. غذاهای غنی از فولات

عدم دریافت فولات کافی می تواند خطر ابتلا به کم خونی را افزایش دهد. مارچوبه، لوبیا، عدس، مرکبات، تخم مرغ، جگر و سبزیجات برگ سبز، از جمله. برگ کلم سبز، اسفناج، کاهو رومین، جوانه بروکسل، کلم بروکلی، به علاوه تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، میوه های تازه، آب میوه، غلات سبوس دار، غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

همچنین بخوانید: روش های درمان فشار خون پایین در بدن

 

3. جویدن برگ تولسی

 برای درمان فشار خون پایین در منزل می توانید هر روز پنج الی شش برگ تولسی بجوید. برگ های تولیس دارای مقادیر زیادی منیزیم، پتاسیم و ویتامین ث هستند که به تنظیم فشار خون بسیار کمک می کنند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان اوژنول می باشند که فشار خون را کنترل می کند و کلسترول خون را کاهش می دهد.

4. گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از غذاهای غنی از آهن است که بدن برای بالا بردن سطح فشار خون به آن نیاز دارد و گوشت گاو حاوی بالاترین درصد آهن در مقایسه با سایر مواد غذایی است و اگرچه برخی از پزشکان توصیه می کنند از خوردن گوشت قرمز خودداری کنید، خوردن آن در حد متعادل می تواند برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می برند، مفید باشد.

5. نمک

نمک یا همان چیزی که به کلرید سدیم معروف است، بر هورمون هایی که تعادل آب در بدن را کنترل می کنند تاثیر می گذارد و مصرف بیش از حد آن می تواند فشار خون را افزایش دهد. این امر باعث می شود که گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از فشار خون پایین رنج می برند و می توان نمک را به چندین روش مصرف کرد، از جمله:

  • مقدار کمی نمک را به یک فنجان آب اضافه کنید.
  • برای چاشنی غذا از نمک استفاده کنید.
  • خوردن غذاهای شور؛ مثل زیتون و آنچو
  • انواع مغزهای شور را به عنوان میان وعده انتخاب کنید.

نکته: مصرف زیاد نمک، به ویژه در افراد مسن منجر به نارسایی قلبی می شود، بنابراین لازم به ذکر است که قبل از افزایش مصرف نمک در رژیم غذایی، باید با پزشک مشورت کنید.

6. آب

کم آبی یکی از دلایل اصلی فشار خون است، زیرا کمبود آب منجر به کاهش حجم خون می شود. این امر به کاهش سطح فشار خون کمک می کند و به افرادی که فشار خون پایین دارند توصیه می شود روزانه حدود 8 لیوان آب بنوشند.

 

همچنین بخوانید: برای پایین آوردن فشار خون چه باید کرد ؟

 

7. شیر بادام

برای درمان فشار خون پایین در منزل می توانید 5 الی 6 عدد بادام را شب بخیسانید و صبح آن ها را پوست گرفته، پودر کنید و در مقداری شیر بریزید سپس کمی بجوشانید و میل کنید. این کار را روزانه انجام دهید. در شیر بادام کلسترول و چربی اشباع شده وجود ندارد، در عوض، سرشار از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

8. کافئین

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند، از جمله: شکلات، چای، کاکائو، برخی از نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا، می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

یک مطالعه منتشر شده در Scientific Reports در سال 2017 که در آن 32 مرد شرکت کردند، نشان می دهد دریافت کافئین قبل از ورزش هوازی، می تواند در جلوگیری از افت فشار خون (که پس از اتمام تمرین رخ می دهد) نقش داشته باشد.

 

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

درمان آسان فشار خون پایین با 15 روش خانگی

 

توصیه های عمومی برای حفظ سلامتی بیماران مبتلا به فشار خون پایین

 در ادامه برخی از نکات کلی را ذکر می کنیم که می تواند در حل مشکل فشار خون پایین نقش داشته باشد:

9. آرام بلند شوید.

10. داشتن بالشت اضافه هنگام خواب یک ترفند عالی برای مبارزه با افت فشار خون می باشد، زیرا باعث می شود سر بالاتر از سطح قلب قرار گرفته و با این روش اثرات جاذبه زمین کمتر شود.

11. پوشیدن جوراب های فشاری

12. چند دقیقه بنشینید یا دراز بکشید، یا هنگام احساس سرگیجه با سر بین دو زانو بنشینید. این به شما کمک می کند تا سطح طبیعی فشار خون را بازیابی کرده و از علائم فشار خون پایین خلاص شوید.

13. رژیم غذایی متعادل داشته باشید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، مقادیر ناکافی برخی از مواد مغذی منجر به فشار خون پایین و سایر عوارض آن می شود.

14. به جای خوردن 3 وعده غذایی بزرگ، در طول روز وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید، زیرا این امر به کاهش استرس گوارشی کمک می کند و منجر می شود جریان خون کمتری به معده و روده برای هضم غذا وارد شود، بنابراین از کاهش فشار خون جلوگیری می شود.

15. روزانه 30 تا 60 دقیقه ورزش کنید. این امر به بالا رفتن ضربان قلب کمک می کند و می توان تمرینات مقاومتی را دو یا سه روز در هفته انجام داد، اما در مناطق گرم و مرطوب باید از انجام ورزش خودداری کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ترکیبی ضد فشارخون را با خواص تنظیم فشار خون های عروقی و عصبی، دفع سموم بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0