topNotif

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

1653 بازدید
26 خرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

فنگ شویی به نحوه قرارگیری اشیا، شکل و رنگ آن ها، مواد سازنده آن ها و محتوای نمادین عمیق آن ها تمرکز دارد. طبق آموزه ها، همه اینها نه تنها بر سلامت عمومی ما تاثیر می گذارد، بلکه می تواند سرنوشت ما را نیز تغییر دهد. بنابراین، هنگام طراحی اتاق کودکان نیز بهتر است از فنگ شویی استفاده کنید و هنگام چیدمان اتاق کودکان، جایی که یک انسان جدید رشد می کند، توصیه های فنگ شویی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این مقاله درمورد فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید ، می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

 

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

استفاده از اصول فنگ شویی غیر از تزئین زیبای فضا برای ایجاد یک اتاق پرورش دهنده و حمایت کننده برای کودک شما بسیار ضروری است. انرژی خوب فنگ شویی در اتاق کودک باعث آرامش، تغذیه و حتی تقویت انرژی کودک شما می شود و او را از خلاقیت، هیجان و شگفتی پر می کند. توصیه های کلی برای تقویت انرژی مثبت Qi وجود دارد، که بهتر ایت در نظر گرفته شوند. در ادامه به آن می پردازیم.

1. رنگ ها

هماهنگی ای از رنگ های فنگ شویی آرامبخش را در اتاق کودک ایجاد کنید. فراتر از صورتی یا آبی سنتی نگاه کنید و رنگ هایی را که واقعا دوست دارید انتخاب کنید. رنگ هایی که هم شما و هم کودک را آرام می کند. رنگ های هماهنگ مانند سفید و بژ یا سبز و آبی را جفت کنید. از رنگ های بیش از حد تند، که محرک و مناسب اتاق بازی هستند، خودداری کنید و از کنتراست بیش از حد، مانند تم سیاه و سفید غالب نیز، خودداری کنید.

2. روشنایی

فنگ شویی معتقد است که نور، مانند رنگ، بر وضعیت ما تاثیر می گذارد. هرچه منابع نور بیشتر باشد، بهتر است. در مرکز اتاق، یک لوستر با چندین منبع قرار دهید، تا نور ساطع شده از آن ها به سمت بالا هدایت شود، زیرا نور پراکنده مناسب تر است. چندین منبع نور در اتاق کودک فراهم کنید تا در ساعات مختلف شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد. این مورد به انرژی متعادل فنگ شویی کمک می کند.

پرده های نرم و پارچه ای طبیعی برای فیلتر کردن نور مستقیم خورشید در حالی که به آن جلوه می دهد، بسیار ایده آل هستند. سعی کنید سطح نور متعادل را در تمام اوقات روز حفظ کنید.

 

همچنین بخوانید: قوانین فنگ شویی | 15 اصل مهم فنگ شویی برای خانه

 

3. محل قرار دادن تخت

تخت کودک خود را از درب دور نگه دارید و با محدود کردن تعداد وسایل برقی نزدیک به تخت، میزان EMF (مخفف میدان الکترومغناطیسی) را به حداقل برسانید.. سطح بالای EMF می تواند در بروز برخی بیماری ها و اختلالات خود ایمنی نقش داشته باشد، بنابراین بهتر است تا حد ممکن از آن ها دوری کنید.

دستورالعمل های فنگ شویی برای تختخواب بزرگسالان برای تختخواب کودک نیز اعمال می شود. از قرار دادن تختخواب خیلی نزدیک به درب و یا در راستای آن خودداری کنید. در حالت ایده آل، گهواره را با سر در برابر دیوار قرار دهید تا طول تخت عمود بر دیوار باشد. تختخواب را در وسط اتاق بدون تکیه گاه یا زیر پنجره قرار ندهید.

سعی کنید تختخواب سفارشی خریداری نکنید؛ زیرا طبقه شخصی  که در تخت بالا قرار خواهد گرفت، بر کودک تخت پایین غلبه می کند و سقف انرژی کسی را که در بالا قرار دارد خرد می کند. به همین دلیل، هنگام چیدمان اتاق کودک، بالای سر تخت نباید مواردی مانند قفسه، کمد آویز را آویزان کرد. اگر از اسباب بازی های آویز استفاده می کنید، باید هنگام خواب آن ها را بردارید. نگهداری همه وسایل زیر تخت غیر از ملافه تمیز نامطلوب است. در این مکان باید فضای کافی برای گردش روان چی وجود داشته باشد. به همین دلیل از خرید تخت با تشک خیلی نزدیک به زمین خودداری کنید.

 

همچنین بخوانید: اصول اولیه فنگ شویی

 

4. استفاده از مواد طبیعی

تا جای ممکن از وسایل طبیعی برای تختخواب کودک و پرده ها، کفپوش ها، فرش ها، مبلمان و اسباب بازی های کودک استفاده کنید. چوب را به جای پلاستیک انتخاب کنید. سایر گزینه های خوب برای مواد طبیعی شامل پنبه، ابریشم، پارچه و بامبو است.

5. تصاویر و دکور

نقوش و تصاویر طراحی شده طبیعت برای اتاق کودک ایده آل است. نقوش حیوانی را با دقت انتخاب کنید و از تصاویر حیوانات پرخاشگر، وحشی یا درنده – حتی در صورت نسخه های زیبا یا کارتونی، پرهیز کنید همچنین از طراحی های نوک تیز خودداری کنید. مبلمان و سایر دکوراسیون اتاق باید فاقد لبه ها و گوشه های تیز باشد. در جایی که این گوشه ها یا نقاط اجتناب ناپذیر هستند، آن ها را از گهواره دور کنید.

6. به احساسات خود اعتماد کنید

وقتی نوبت به فنگ شویی اتاق کودک می رسد، حواس خود را راهنمایی کنید. اتاق کودک را به عنوان محیطی برای آرامش و پیوند با کوچولوی خود در نظر بگیرید و بگذارید هر پنج حس را به وجد بیاورد. به حس بویایی کودک خود احترام بگذارید. برای تهویه مناسب روزانه پنجره ها را باز کنید. در صورت تمایل، رایحه روغن های ضروری ملایم، مانند بابونه، گلاب، وانیل یا اسطوخودوس را اضافه کنید. همه ما به انرژی اطراف خود حساس هستیم و این در مورد نوزادانی که همه چیز را احساس می کنند، بیشتر است. فنگ شویی خوب  همیشه  احساس  خوبی دارد. به پاسخ های بدن خود نسبت به تصمیمی که درباره اتاق کودک می گیرید اعتماد کنید.

 

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

فنگ شویی اتاق نوزادان و کودکان و 8 نکته که باید رعایت کنید

 

7. محل اتاق کودک در خانه شما

  • کودک شما نباید در اتاق نزدیک آشپزخانه بخوابد.
  • قرار گیری درب اتاق بزرگسالان، در مقابل درب اتاق کودک، منجر به جنجال و عصیان و نافرمانی و لجبازی در کودکان و نوجوانان خردسال می شود. می توان با قرار دادن زنگوله بالای درب اتاق ( صدای زنگوله ساخته شده از هفت لوله فلزی)، این مسئله را حل کرد.
  • بهترین مکان در رشد کودک انرژی شرق است که با طلوع خورشید همراه است.
  • برای یک کودک بیش فعال، اتاق کودک باید در قسمت غربی خانه باشد، به طوری که هنگام غروب آفتاب پنجره های آن به خورشید راه یابد.

8. نظافت اتاق کودک

نظافت منظم اتاق کودک جریان خوبی از انرژی Qi را فراهم می کند. لازم است که در مورد ذخیره سازی اسباب بازی ها و وسایل فکر کنید و از کودکی به فرزند خود آموزش دهید اتاق خود را تمیز کند. آشفتگی و چیزهایی که مدت زیادی است استفاده نشده است  “رکود” در اتاق ایجاد می کند. نظافت روزانه همچنین به رشد مسئولیت کودک کمک می کند. قفسه هایی را برای اسباب بازی ها در این ارتفاع تنظیم کنید تا کودک بتواند به آن ها برسد و جعبه های ذخیره سازی را برای وسایل کودک مهیا کنید.

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مروارید را با خواص جذب انرژی مثبت و دفع انرژی های منفی، بندآوردن خونریزی زخم، تصفیه کننده خون، تقویت معده، دفع سنگ صفرا ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0