topNotif

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

1955 بازدید
05 تیر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

گوش از چندین قسمت تشکیل شده است، هر قسمت عملکردی دارد و مانند سایر اعضای بدن می تواند دچار عفونت و باعث احساس درد شدیدی در فرد شود. کودکان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت و درد گوش هستند و این عفونت ها اغلب ناشی از باکتری ها یا ویروس هایی که در داخل گوش رشد می کنند، به خصوص اگر هنگام حمام کودک آب به آن وارد شود. روش های مختلفی وجود دارد که برای درمان عفونت گوش استفاده می شود، اما برخی از افراد دوست دارند روش های خانگی را به جای داروها امتحان کنند. این مقاله درمورد درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

 

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

از روغن های گیاهی زیر می توان به صورت موضعی برای درمان عفونت گوش استفاده کرد، اگرچه مطالعات کمی استفاده از آن ها را تایید می کند:

1. روغن سیر

سیر به دلیل خواص ضد باکتریایی بسیار شناخته شده است، بنابراین می توان چند قطره از آن استفاده کرد و سپس آن را خارج کرد.

2. روغن درخت چای

به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن آن، چند قطره روغن درخت چای در داخل مجرای گوش قرار داده می شود و پس از مدتی آن را خارج می کنند.

3. روغن زنجبیل

برخی افراد هستند که از روغن زنجبیل برای درمان اوتیت یا التهاب گوش میانی و خارجی استفاده می کنند. چند قطره روغن زنجبیل را می توان در گوش قرار داد.

4. روغن زیتون در گوش

هدف از استفاده از روغن زیتون نرم کردن جرم جمع شده در داخل گوش به منظور بیرون آوردن آن است، مقدار کمی روغن زیتون را گرم کرده و آن را در گوش بچکانید و بگذارید حدود یک دقیقه بماند. روغن ویسکوزیته جرم داخل گوش را کاهش می دهد و به سمت خارج جریان می یابد. سپس کاری که باید انجام دهید این است که بدون وارد کردن اجسام جامد به داخل آن، از پارچه تمیز برای پاک کردن مایعی که به آرامی از گوش خارج می شود، استفاده کنید.

توجه: برای درمان عفونت و درد گوش این روند را یک هفته تکرار کنید اگر درد متوقف نشد، باید برای جلوگیری از عوارض، سریعا با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

 

تمیز کردن گوش

دکتر راب هیکس انگلیسی خطرات تمیز کردن گوش را با ابزار سختی که نیاز به فرو بردن در گوش دارد تایید کرده است. زیرا این امر مقداری جرم ورودی گوش را به سمت داخل هل می دهد و باعث ایجاد مشکلات اساسی در گوش می شود که ممکن است منجر به کاهش شنوایی شود و استفاده از اجسام سخت باعث ایجاد خراش یا از بین رفتن غشای نازک پوشاننده گوش می شود که با تخریب این غشا، ورود ویروس ها و گرد و غبار به گوش آسان می شود و از بین رفتن آن، مشکلات اساسی ایجاد می کند.

دکتر “راب هیکس” اشاره کرد که بهترین راه برای تمیز کردن گوش قرار دادن دو قطره روغن زیتون گرم در داخل آن است. زیرا روغن زیتون جرم داخل گوش را حل کرده و باعث جاری شدن آن می شود، اما گاهی اوقات بیرون کشیدن موم جمع شده در داخل گوش نیاز به مداخله پزشک دارد.

معایب استفاده از گیاهان دارویی برای درمان عفونت و درد گوش

بعد از اینکه به روش درمان عفونت گوش با گیاهان و نحوه استفاده از آن اشاره کردیم، باید به خطرات آن ها نیز توجه داشته باشیم، از جمله:

نشت روغن به داخل گوش: این اتفاق در هنگام پارگی لاله گوش رخ می دهد، بنابراین قبل از استفاده از هر نوع روغن باید با پزشک خود مشورت کنید.

آلرژی: برخی از گیاهان و روغن ها ممکن است در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و احساس سوزش و سوزش شوند، بنابراین ترجیح داده می شود ابتدا مقدار کمی را امتحان کنید تا آلرژی هایی را که مشاهده می شود را کنترل کنید.

 

همچنین بخوانید: روش های شستشو و جرم گیری گوش

 

درمان درمان درد گوش با روش های خانگی

عفونت گوش غالبا با درد شدید و آزار دهنده همراه است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای تسکین درد گوش استفاده کنید:

از کمپرس سرد استفاده کنید

کیسه یخ را در یک حوله بپیچید و سپس آن را روی گوش ملتهب قرار دهید و به مدت 20 دقیقه باقی مانده و سپس برداشته می شود و این روند می تواند هر چند ساعت یک بار تکرار شود تا درد فروکش کند.

از کمپرس گرم استفاده کنید

می توان یک بطری آب گرم روی گوش قرار داد، اما باید به درجه حرارت آب توجه کنید تا باعث سوختگی گوش نشود.

مانند کمپرس سرد، به مدت 20 دقیقه باقی مانده و سپس برداشته می شوند و هر چند ساعت تکرار می شوند.

متوسل شدن به موقعیت خواب مناسب

خوابیدن به جای یک بالش روی دو بالش و روی گوش غیر ملتهب می تواند موثر باشد، به این معنی که اگر گوش راست ملتهب است، در سمت چپ و بالعکس بخوابید.

به این ترتیب گوش ملتهب در سطح بالاتری از بدن قرار دارد که باعث کاهش فشار بر روی آن و در نتیجه کاهش درد می شود.

 

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

 

مایعات زیادی بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات به کاهش گوش درد کمک می کند.

از قطره گوش استفاده کنید

قطره گوش بدون نسخه (OTC) قابل استفاده است.

اما لازم به ذکر است که هیچ پارگی در لاله گوش وجود نداشته باشد، بنابراین مشورت با پزشک متخصص و معاینه لازم است.

استفاده از مسکن ها

می توان از مسکن های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کرد، اما مراقب باشید از آسپرین برای کودکان استفاده نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0