تخم گلرنگ 50 گرمی

شناسه این محصول : 9012113
موجودی و قیمت این محصول بروز می‌باشد.
15,900 تومان

موجود

نام: تخم گلرنگ

خواص: پیشگیری و درمان تصلب شرائین، تقویت سلامت قلب، خارج کننده اخلاط و بلغم از بدن و افزاینده ترشح ادرار، تحلیل برنده گازهای روده، مسکن دردهای روماتیسمی و آرتروز، تقویت کننده نیروی جنسی و افزاینده اسپرم و …

وزن: 50 گرم

تخم گلرنگ

گیاه گلرنگ با نام انگلیسی Safflower و نام علمی Carthamus tinctorius گیاهی متعلق به خانواده Compositae یا کاسنی است. این گیاه در ایران با نام های مختلفی همچون کافشه، کاجیره، کاژیره و گل خشت شناخته می شود و به زعفران مصنوعی معروف است. گیاه گلرنگ به جز گل های زرد و نارنجی روشن از لحاظ ظاهری بسیار شبیه گیاه خارمریم است. گیاهان گلرنگ ریشه عمیقی دارند که به آنها امکان می دهد در خاک های خشک و مناطقی که بارندگی کمی دارند، رشد کنند. این گیاه می تواند تا 1.5-2 متر رشد کند و مشخص شده است که از زمان های بسیار قدیم این گیاه کشت می شده است. گل های گلرنگ حاوی 10 تا 20 دانه سفید و خوراکی بدون عطر و طعم خاص است که از آن روغن دانه گلرنگ، یک روغن گیاهی که معمولا برای پخت و پز استفاده می شود، تهیه می شود.

اگرچه بیشتر تولید بذر گلرنگ برای تهیه روغن گلرنگ انجام می شود، اما قسمت کمی برای تولید مکمل های غذایی فروخته می شود. از گل های گلرنگ خشک یا پودر شده به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می شود. کافشه برای قناری یک دانه پر ویتامین می باشد که طبیعتی گرم و خشک دارد.

خواص بذر گلرنگ

سرشار از اسیدهای چرب

دانه های گلرنگ دارای حدود 35٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است که بیشتر آنها اسیدهای چرب اولئیک (امگا -9) و لینولئیک (امگا -6) هستند. طبق مطالعات متعدد، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده، به کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند. گنجاندن اسیدهای چرب در رژیم غذایی افراد، به صورت روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن بزرک، روغن گلرنگ، گردو، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان یا دانه گلرنگ با کاهش فشار خون بالا و سطح کلسترول می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق داشته و باعث کاهش مرگ و میر شود.

منبع مهم ویتامین های گروه ب

دانه های گلرنگ منبع عالی تیامین، پیریدوکسین و فولات است.

  1. 90-100٪ از مصرف روزانه  توصیه شده ویتامین ب1 در هر 100 گرم
  2. 90٪ از مصرف روزانه  توصیه شده ویتامین ب6 در هر 100 گرم
  3. 40٪ از مصرف روزانه  توصیه شده ویتامین ب9 در هر 100 گرم

دانه های گلرنگ علاوه بر اطمینان از سطح انرژی مناسب، به تقویت عضله، بهبود حافظه و تمرکز، محافظت از سلول های سیستم عصبی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری بری بری، کم خونی و فلج و مرگ در نوزادان کمک می کند.

سرشار از آهن، منیزیم و فسفر

  • آهن: 4.90 میلی گرم (50٪ برای مردان بزرگسال زیر 51، 25٪ برای زنان بزرگسال زیر 51)
  • منیزیم: 353 میلی گرم (بیش از 100٪ برای زنان بزرگسال، حدود 100٪ برای مردان بزرگسال)
  • فسفر: 644 میلی گرم (حدود 95٪ از مصرف روزانه  توصیه شده برای مردان و زنان)

دانه های گلرنگ در برابر کم خونی، سردرد و تحریک پذیری عالی هستند. علاوه بر این سبب تقویت ماهیچه ها و باعث افزایش جذب کلسیم در استخوان ها می شوند. نکته آخر و نه مهم، دانه های گلرنگ به کاهش علائم کمبود منیزیم مانند کشیدگی پلک، اسپاسم عضلات، پیشگیری از فشار خون بالا و هضم سریع غذا کمک می کنند و باعث تقویت دندان ها و استخوان ها می شوند.

برای پوست، مو و ناخن مفید است

دانه های گلرنگ و روغن آن غنی از ویتامین ای و اسیدهای چرب اشباع نشده، دو ترکیب مهم برای مراقبت از پوست و مو هستند. روغن حاصل از دانه های گلرنگ را می توان مستقیما روی ناخن ها مالید تا رشد را تحریک کرده و پوست اطراف ناخن را مرطوب کند. همچنین می توان آن را روی پوست سر قرار داد تا پوست را تغذیه و موهای آسیب دیده را ترمیم کند و زیبایی و درخشندگی خاصی به موها بخشد.

عالی برای کاهش چربی شکم

طبق چندین مطالعه، مصرف روزانه مقادیر کم، حدود 2-1 قاشق غذاخوری روغن یا تخم گلرنگ منجر به کاهش قابل توجه چربی شکم در زنان پس از یائسگی شد.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف تخم گلرنگ

گزارش هایی از واکنش های آلرژیک به روغن و تخم گلرنگ گزارش شده است. اگر شک دارید که به گلرنگ حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید تا زمانی که به متخصص مراجعه کرده و آزمایش خارش پوست یا معاینه دیگر را انجام دهید تا بفهمید آیا واقعا به این گیاه حساسیت دارید یا خیر.

همچنین، طبق تحقیقات در حال انجام، زنان باردار باید از مصرف تخم گلرنگ، گل و روغن خودداری کنند زیرا ممکن است جریان خون را در رحم افزایش دهند و احتمالا منجر به سقط جنین شوند.

نکته: همیشه ابتدا در مورد موارد تغذیه و سلامتی با یک متخصص مشورت کنید.

کلام پایانی

به طور کلی، همانطور که توسط ارزش غذایی آنها مشاهده می شود، دانه های گلرنگ منبع خوبی از آهن، منیزیم و فسفر، ویتامین های ای، ب1، ب6 و ب9 و همچنین اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. به نظر می رسد مصرف متوسط و منظم روزانه آن اثرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق دارد.

 

برای ارتباط با بخش پشتیبانی فروشگاه عطارک و دریافت راهنمایی بیشتر جهت خرید گیاهان دارویی ، می توانید از طریق پیام رسان های اجتماعی و تماس با ما، اقدام نمایید.

امتیاز محصول
5.00 از 5 رای
منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

با نظرات ارزشمند خود، ما را در بهبود خدمات و کیفیت محصولات یاری رسانید.

وزن 50 گرم
نام محصول

تخم گلرنگ

نوع بسته بندی

پاکت

توصیه ها

در جای خشک و خنک نگهداری شود

محصولات تخفیفی

محصولات مرتبط

0