topNotif

13 خواص گل سرخ برای سلامتی و زیبایی + روش مصرف

2272 بازدید
28 مرداد 00
مروارید

13 خواص گل سرخ برای سلامتی و زیبایی + روش مصرف

گل سرخ یکی از انواع گیاهان جذاب و زیبا است و به دلیل احساس شادی و آرامش روانی که گل سرخ به ما می دهد مورد علاقه همگان است. بنابراین بیشتر به عنوان وسیله ای برای ابراز عشق، قدردانی و تحسین مورد استفاده قرار می گیرد. فواید گل سرخ تنها به جنبه های مربوط به روانشناسی یا خلق و خو محدود نمی شود، بلکه یک ماده درمانی نیز می باشد. این مقاله در مورد همه خواص گل سرخ و فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

خواص گل سرخ / فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی

همه خواص گل سرخ / فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی

 

همه فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی

گل های سرخ طبیعی به دلیل تقویت اعتماد به نفس، افزایش قوای ذهنی، ایجاد امیدواری و انرژی مثبت در فرد و از بین بردن احساس افسردگی، بسیار مفید هستند.

گل سرخ طبیعی نقش مهمی در مبارزه با انواع عفونت ها و تسکین آن ها دارد.

نقش موثری در درمان مسمومیت ها دارد که در اثر مصرف یک ماده سمی توسط فرد ایجاد می شود.

گل سرخ طبیعی در تولید انواع آب میوه و مربا استفاده می شود و حتی می توان کمی از آن را به منظور بهبود طعم به غذاها اضافه کرد.

گل سرخ برای درمان آثار زخم ها یا علائم ناشی از آکنه یا اعمال جراحی بر روی پوست بسیار مفید می باشد و نقش موثری در بهبود زخم ها دارد.

گل های سرخ طبیعی به دلیل توانایی بالای آن ها در آرامش اعصاب و از بین بردن اضطراب و تنش، یکی از آرامبخش های طبیعی به شمار می روند.

گل سرخ درمان و تسکین بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری های ناشی از انواع مختلف باکتری ها (مانند حصبه بیماری، اسهال، وبا و یا مسمومیت غذایی) را سرعت می بخشد.

 

همچنین بخوانید: راز گل سرخ

 

گل سرخ بسیاری از عفونت های باکتریایی  که معمولا قسمت های داخلی بدن مانند معده یا روده ها و دستگاه ادراری را تحت تاثیر قرار می دهد، را از بین می برد، همچنین عفونت های قسمت های خارجی بدن از جمله: پوست، گوش، چشم و برخی از زخم های باکتریایی را نیز درمان می کند.

سفت کردن سلول های پوست و تقویت لثه ها، ماهیچه های مختلف بدن، افزایش توانایی رگ های خونی از فواید دیگر گل سرخ می باشد و از مشکلات بهداشتی مانند مشکلات ریزش مو، مشکلات دندانی یا ظاهر شدن چین و چروک روی پوست در سنین پایین جلوگیری می کند.

گل سرخ طبیعی برای از بین بردن سموم و ناخالصی های تجمع یافته در خون بسیار مفید است و بنابراین از بدن در برابر بسیاری از مشکلات بهداشتی محافظت می کند، به ویژه مشکلات مربوط به سلامت پوست مانند زخم، جوش یا بثورات پوستی.

گل های سرخ طبیعی اسپاسم های مختلف مانند: اسپاسم دستگاه تنفسی، روده و اسپاسم اندام ها یا ماهیچه ها را درمان می کنند.

گل های سرخ طبیعی نقش موثری در تحریک ترشح صفرا دارند که برای کیسه صفرا بسیار مهم است و به تنظیم اسیدیته معده و خون کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: روغن گل سرخ ملکه روغن ها

 

گل های سرخ طبیعی از بدن در برابر شدیدترین عفونت با هر نوع ویروسی، محافظت می کند.

گل های سرخ طبیعی به دلیل بوی تند و معطر ناشی از روغن موجود در آن، برای تحریک جنسی بسیار موثر هستند و میل جنسی را در مردان و زنان بسیار افزایش می دهند.

فواید گل سرخ برای پوست

گل سرخ درمان موثری برای نابود سازی آکنه های پوستی محسوب می شود. گلبرگ آن به غیر از خواص مرطوب کنندگی حاوی خواص ضد باکتری نیز می باشند که به خشک کردن و از بین رفتن جوش و آکنه کمک می کنند. 

گل های سرخ طبیعی به دلیل دارا بودن مواد و عناصر مفید برای پوست، در فرآیند تمیز کردن پوست و تغذیه مناسب آن فواید بسیاری دارند و به همین دلیل در بسیاری از ماسک های مراقبت از پوست بکار می روند.

عطر خاص گل سرخ به طور طبیعی به تازه کردن پوست شما کمک می کند.

گلبرگ ها همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند که با رادیکال های آزاد، تحریکات پوستی، چربی های اضافه و میکروب های سطح پوست مبارزه می کنند.

 

خواص گل سرخ / همه فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی

خواص گل سرخ / همه فواید گل سرخ برای سلامتی و زیبایی

 

ماسک پودر گل سرخ برای درمان آکنه

برای درست کردن یک ماسک عالی و موثر برای از بین بردن آکنه پوست می توان پودر گل رز که از خشک کردن گلبرگ های این گل بدست می آید، همراه با عسل استفاده کرد. این ترکیب را حدود 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید، سپس با آب ولرم خوب بشویید و شاهد روشن شدن و تمیزی پوست خود باشید.

فواید گل سرخ برای مو

گل سرخ غنی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که باعث تغذیه فولیکول های مو و تحریک رشد موها می شوند.

گل سرخ برای پرپشت شدن موها

برای این منظور هنگام حمام رفتن آب گل سرخ را روی سر خود ریخته و پوست سر و موهای خود را به آرامی ماساژ دهید و سپس بشویید. این عمل به بهبود گردش خون در پوست سر و تراکم موها و بلند شدن آن ها کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلبرگ گل محمدی را با خواص پاک کننده پوست، پاکسازی سموم از بدن، افزایش متابولیسم بدن، کاهش دمای بدن و ضد تب، رفع بوی بد دهان، غلبه بر استرس و افسردگی، درمان سرفه خشک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0