چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

2267 بازدید
11 شهریور 00
مروارید

چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

نوشیدن چای، به ویژه در روزهای سرد، یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید بنوشید. برای افزایش فایده چای، برخی از مواد افزودنی وجود دارد که طعم آن را بهبود می بخشد و فواید آن را افزایش می دهد. این مقاله درمورد چای و افزودنی های طبیعی و 7 افزودنی جادویی برای چای می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

  7 افزودنی طبیعی برای چای که آن را به یک نوشیدنی جادویی تبدیل می کند!

1. عسل

عسل اگر در حد متعادل مصرف شود بر قند خون و سطح انسولین تاثیر منفی نمی گذارد و عسل می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین گلودرد را تسکین دهد. مخلوط عسل و چای به کاهش وزن، پاکسازی پوست و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

2. چای با روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب است، به کاهش چربی کمک می کند و عملکردهای شناختی را بهبود می بخشد، که برای زنان باردار بسیار مفید است.

3. چای با روغن اسطخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از پرکاربردترین روغن هاست، نه تنها به خاطر بوی فوق العاده اش، بلکه مشکلات روماتیسمی و گوارشی را نیز برطرف می کند، به ایجاد آرامش کمک می کند، استرس را کاهش می دهد و سردردها را نیز تسکین می دهد.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با فواید چای ماسالا و خواص درمانی آن

 

4. چای با دارچین

دارچین باعث کاهش وزن می شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، گرفتگی های قاعدگی را برطرف می کند، با عفونت ها و آنفولانزای عمومی، عفونت ها و بیماری های مزمن مبارزه می کند، همچنین دارچین به دلیل خاصیتی که در کاهش قند خون دارد برای افراد دیابتی بسیار مفید می باشد.

5. چای با زنجبیل

زنجبیل به بدن کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کند، درد معده و روده تحریک پذیر را تسکین داده، هضم و گردش خون را بهبود می بخشد و باعث کاهش وزن می شود. چای زنجبیل می تواند ناراحتی های معده را تسکین دهد. (به ویژه در زنان باردار)

6. چای به همراه زعفران

می توانید هنگام طبخ چای مقداری زعفران را به چای خشک موجود در قوری اضافه نمایید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه با هم دم بکشند. چای زعفران دارای فواید زیر می باشد:

  • این چای نشاط آور، خنده آور و آرام بخش می باشد.
  • ادرار آور، خلط آور می باشد.
  • تقویت کننده کبد است.
  • تقویت اندام های تنفسی، تسکین آسم و سیاه سرفه، ضد سرفه و ضد حساسیت بودن از خاصیت های چای زعفرانی می باشد.
  • از کرم خوردگی و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

 

چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

چای و افزودنی های طبیعی / 7 افزودنی جادویی برای چای

 

7. چای با هل

هنگام طبخ چای می توانید چند دانه هل را به چای خشک اضافه نمایید تا به مدت 10 تا 15 با هم دقیقه دم بکشند. چای هل دارای مزایای زیر می باشد:

  • کمک به هضم و گوارش
  • رفع بوی نامطبوع دهان
  • تقویت کننده معده و روده ها
  • اشتها آور و جلوگیری از ترشح زیاد اسید معده
  • بهبود روحیه و افزایش انرژی و توان از دست رفته بدن
  • تب بر
  • تقویت کننده قلب، کاهش نگرانی و اضطراب و ضد افسردگی می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه عطر چای را با خواص درمان سردرد، رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات و تسکین احساس درماندگی، آرام بخش، ضد افسردگی، ضد عفونی کننده، درمان آکنه، بواسیر، اگزما، رفع کرم حلقوی و شپش و … بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0