topNotif

خواص شگفت انگیز جلبک ها و 12 فایده و کاربرد آن ها

2180 بازدید
07 آبان 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

خواص شگفت انگیز جلبک ها و 12 فایده و کاربرد آن ها

انواع مختلفی از گیاهان در آب‌ها زندگی می‌کنند، از جمله جلبک‌هایی که غذاهای آسیایی در بسیاری از دستور پخت‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. مطالعات زیادی بر روی جلبک‌ها برای شناسایی فواید سلامتی آن‌ها انجام شده است و مشخص شد که آن ها علاوه بر آنتی‌اکسیدان سرشار از مواد مغذی مهم برای سلامت بدن مانند: مواد معدنی و پروتئین می باشند. این مقاله درمورد خواص شگفت انگیز جلبک ها و 12 فایده و کاربرد آن ها می باشد، با ما همراه باشید؛

 

خواص شگفت انگیز جلبک ها و 12 فایده و کاربرد آن ها

خواص شگفت انگیز جلبک ها و 12 فایده و کاربرد آن ها

 

12 فایده و کاربرد جلبک ها

1. سرشار از کلسیم

جلبک حاوی درصد بالایی از مواد و مواد مغذی مهم برای سلامت بدن به ویژه کلسیم است. هر صد گرم جلبک حاوی تقریبا صد و شصت و هشت میلی گرم کلسیم است و این مقدار بیش از درصد موجود در فرآورده های شیر می باشد.

2. سرشار از آهن

حاوی درصد بالایی آهن، بیشتر از آهن موجود در گوشت قرمز می باشد، علاوه بر آن غنی از پروتئین، منیزیم، ویتامین ب12 و اسید فولیک می باشد و شایان ذکر است که جلبک های دریایی به عنوان یکی از بهترین منابع طبیعی ید طبقه بندی می شوند.

3. آنتی اکسیدان

حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها است. که برای جلوگیری از خطر بیماری های بدخیم مانند سرطان، افزایش قدرت سیستم ایمنی و به تاخیر انداختن علائم پیری بسیار مفید می باشد.

 

همچنین بخوانید: جلبک دریایی فوقس صوف البحر

 

4. سلامت قلب

جلبک باعث سلامت قلب می شود. فشار خون را کاهش داده و سطح کلسترول خون را نیز کاهش می دهد.

5. احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد

طبق مطالعات اخیر جلبک دریایی میزان جذب چربی در بدن را تقریبا هفتاد و پنج درصد کاهش می دهد که در نتیجه این امر احتمال سکته نیز کاهش می یابد.

6. تقویت موها

به دلیل داشتن مواد معدنی بالا، فولیکول های مو را تغذیه و تقویت می کند و در ساخت بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می شود.

7. ضد سرطان

جلبک ها پر کاری سلول های بدخیم سرطانی را مهار می کنند. لازم به ذکر است که دانشمندان در تلاشند تا با آن سرطان سینه و سرطان کبد را درمان کنند.

8. کاهش وزن

جلبک های دریایی با دارای بودن مقدار زیادی فیبر، باعث احساس سیری می شوند. افرادی که اضافه وزن دارند اگر به همراه صبحانه خود جلبک مصرف کنند، در طول روز کمتر احساس گرسنگی خواهند کرد و غذای کمتری می خورند.

9. درمان یبوست

مصرف جلبک به دلیل اینکه حاوی فیبر می باشد از ابتلا به یبوست پیشگیری کرده و فعالیت باکتری های مفید روده را بهبود می دهد.

10. سلامت چشم

جلبک دریایی به دلیل داشتن فوکوکسانین که اثر ضدالتهابی دارد، از مبتلا شدن به آب مروارید جلوگیری می کند. همچنین سرشار از ویتامین آ بوده و سلول های چشم را از آسیب رادیکال های آزاد در امان نگه می دارد.

کاربردهای دیگر جلبک ها

 

11. در تصفیه فاضلاب نقش دارد، زیرا جلبک ها فتوسنتز را انجام می دهند و اکسیژن را برای باکتری ها فراهم می کنند تا مواد آلی موجود در آن آب را اکسید کنند.

12. در بعضی صنایع مانند: ساخت خمیر دندان، بستنی، کرم مو، برخی از پاک کننده های پوست و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و مواد استخراج شده از جلبک ها مانند سارگاسوم در صنعت دباغی چرم بکار می رود.

 

همچنین بخوانید: خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

 

عوارض مصرف

لازم به ذکر است که مصرف زیاد جلبک دریایی ممکن است منجر به افزایش نسبت ید در بدن شود که ممکن است منجر به افزایش سطح هورمون فعال کننده غده تیروئید شود، بنابراین، احتمال گواتر و سایر بیماری های مرتبط با آن افزایش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0