topNotif

درمان گیاهی تنگی نفس / با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید!

4199 بازدید
13 آذر 00
مروارید

درمان گیاهی تنگی نفس / با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید!

تنگی نفس از مشکلاتی است که در اثر بیماری و مشکلات ریوی بوجود می آید. درمان تنگی نفس بوسیله گیاهان به ازبین بردن عفونت های دستگاه تنفسی و بهبود وضعیت افراد مبتلا به این بیماری بسیار موثر می باشد. این مقاله درمورد درمان گیاهی تنگی نفس و 9 گیاه برای درمان تنگی نفس می باشد، با ما همراه باشید؛

 

درمان گیاهی تنگی نفس / با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید!

درمان گیاهی تنگی نفس / با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید!

 

با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید!

1. برگ پیچک

برگ های خشک پیچک می تواند به درمان علائم آسم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف 25 قطره آب برگ پیچک دو بار در روز باعث بهبود ورود اکسیژن و هوا به ریه های افراد مبتلا به آسم برونشیت می شود.

2. لوبلیا

لوبلیا به عنوان خلط آور ریه عمل می کند، مخاط و خلط را از بین می برد و به درمان بسیاری از مشکلات تنفسی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه کمک می کند، زیرا حاوی ضد اسپاسم و انبساط برونشیت است و در درمان آسم مفید است.  

 

همچنین بخوانید: علل و عوامل ایجاد حساسیت را بهتر بشناسیم

 

3. نعناع

نعناع حاوی منتول است که یک ماده تسکین دهنده می باشد و ماهیچه های صاف مجاری تنفسی را شل کرده و باعث آرامش و تقویت تنفس می شود، همچنین دارای اثر آنتی هیستامین و آنتی اکسیدانی است، منتول یک ضد احتقان عالی است و به از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند.

4. اوشا

ریشه یوشا حاوی کافور و سایر ترکیبات است که آن را به یکی از مهم‌ترین گیاهانی تبدیل می‌کند که از ریه حمایت می‌کند، زیرا گردش خون در ریه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوا راحت‌تر به داخل ریه‌ها کشیده شود و زمانی که برخی افراد از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند. سینوس ها، ریشه یوشا می تواند به کاهش تحریک سیستم تنفسی کمک کند.

5. آویشن

آویشن یک منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است، مطالعه نشان می دهد که آویشن حاوی مجموعه ای از اسانس ها است که این روغن ها برای درمان مخاط راه های تنفسی بسیار مفید می باشند، همچنین برای شل کردن راه های هوایی (ورود هوا به ریه ها را بهبود می بخشد)، کار می کند. بنابراین می تواند التهاب و انقباض لوله های برونش را تسکین دهد.  

 

همچنین بخوانید: ریه و درمان بیماری های آن

 

6. جینسینگ

مطالعات نشان می دهند که مصرف جینسینگ می تواند تنفس را تا درصد زیادی بهبود بخشدو توانایی ورزش را افزایش دهد. یک مطالعه انجام شده بر روی افرادی که ترکیب گیاهی جینسنگ را مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد ریه را اثبات می کند.

7. شکر تیغال

شکر تیغال در آب حل می شود، طعم شیرینی داشته و لعاب دار می باشد، استفاده از آن برای بهبود بیماری های ریوی و برطرف کردن سرفه بسیار مناسب است؛ ملین سینه، خلط آور و متعادل کننده دستگاه گوارش می باشد و برای صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو بسیار موثر است. شکر تیغال در درمان تنگی نفس و آسم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

8. دمنوش پیاز

جوشانده ی پیاز یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل تنگی نفس می باشد، برای درست کردن جوشانده پیاز مقداری شکر را در پنج لیوان آب بریزید تا گرم شده و سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید تا با هم بجوشد و آب آن به یک سوم مقدار برسد، کمی عسل و آب لیمو اضافه کنید تا بوی پیاز از بین برود، پس از سرد شدن محلول آن را در شیشه نگه داری کرده و در مواقع تنگی نفس بخصوص برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار دهید.

9. چغندر

آب چغندر را بگیرید و به همراه افزودنی هایی مانند هویج و اسفناج میل کنید و یا می توانید چغندر را پخته پوستش را جدا کرده و مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان در مقابل تنگی نفس تقویت شود.  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پولک را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

13
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سامری
    19 دی 1402

    بنده درپالایشگاه آبادان مشغول کار هستم در واحد عملیات مدتی هست بخاطر مواده شیمیایی بزور نفس میکشم دوازده روز بستری شدم اما هنوز نفس بزور میکشم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید چه دمنوشی استفاده کنم متشکرم

    • عطارک
      19 دی 1402

      عرض ادب و احترام

      خدا قوت به شما عزیزان ٬‌ بفرمایید که آزمایشات کامل و چک آپ انجام دادید ؟

      شاد و سلامت باشید.

  2. ناشناس
    13 دی 1402

    سلام من سیگار میکشم و باشگاه میرم موقع تمرین نفس کم میارم یکی از دوستان می‌گفت میخک و نعناع و پوست پرتقال دمنوش کن بخور چند روز یک بار خوب میشی آیا این کار باعث بهتر شدنم میشه

    • عطارک
      13 دی 1402

      عرض ادب و احترام

      در ابتدا شما لازم هست که مصرف سیگار را خیلی کم کرده و بعد از آن ترک نمایید٬‌ نعنا و پوست پرتقال رو بصورت بخور گرم استنشاقی مصرف نمایید بهتر هست.

      شاد و سلامت باشید.

  3. ناشناس
    30 اردیبهشت 1402

    باتشکر فراوان نفس سخت می کشم انیها راانجام بدم خوب شودانشاالله میری

  4. یعقوبی نیاری
    13 فروردین 1402

    بنظر من تجویز داروی گیاهی و رواج آن در بین مردم مشکل ساز خواهد بود ، چون مصرف این گیاهان نیازمند نظارت مداوم و مدرن از سوی سازمان غذا و دارو میباشد چه از نظر زمان تولید و انقضای آن و چه از بابت مقدار صحیح مصرف . عمده فروشندگان این گیاهان داروی نگهداری درستی ، خرید ، تجویز و …..ندارند . مثلا اگر پونه کوهی را به یک دختر و زن جوان که اغلب فشار خون پایینی دارند ، جهت سرما خوردگی تجویز نمایند و شب هنگام به مقدار نا متناسب مصرف نمایند احتمال خطرات جبران ناپذیر زیاد است .

    • ناشناس
      2 اردیبهشت 1402

      دقیقن ممنون از راهنمایی شما

      • ناشناس
        23 تیر 1402

        من مادر بزرگم تنگی نفس داره خیلی سخت نفس میکشه شب ها خوابش نمیبره داروهایی که دکترا تجویز میکنن میخوره بدتر میشه لطفا بگید چکار کنیم😔😔😔

        • عطارک
          24 تیر 1402

          درود بر شما

          بدون ویزیت و معاینه نمیشود تجویز دقیقی انجام داد٬ اما برای بهبود این بیماری می‌توان از شکرتیغال٬ پولک و پنیرک استفاده نمایید.
          شاد و سلامت باشید.

        • ریحانه
          14 دی 1402

          این درمان برای تنگی نفس سیگار میکشم هم جواب میده

  5. ناشناس
    27 بهمن 1401

    بسیار عالی راهنمایی خوبیی

  6. ناشناس
    15 بهمن 1401

    خیلی عالی و مفید واگر ضرر دارد باز هم مثل عوارض داروهای شیمیایی نیست واین تجربه‌های بعضی از این داروها به قرن‌ها پیش است باز تشکر فراوان از زحمات شما

  7. دهکردی
    27 آذر 1400

    ❤️مقاله مفیدی بود ❤️

0