topNotif

آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب

3164 بازدید
15 آذر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب

بعضی از گیاهان به دلیل ترکیبات آلکالوید و ترپنوید خود، می توانند در مبارزه با بیماری های قلبی و درمان تپش قلب مفید باشند. این مقاله درمورد آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب

آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب

 

آشنایی با گیاهان مفید برای تپش قلب

گیاه مادرورت

این گیاه از خانواده نعناع است و خاصیت آنتی اکسیدانت، ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد و آرام بخش نیز می باشد. از این گیاه برای درمان تپش قلب استفاده می  شود و استفاده مداوم از آن می تواند به کاهش تری کلیسیرید، کاهش کلسترول و تقویت قلب منجر شود.

زغال اخته

این گیاه در ایجاد موی رگ ها و سلامتی دیواره رگ ها مفید می باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی این گیاه برای سم زدایی قلب است.

شنبلیله

شنبلیله دارای خواص آنتی اکسیدانی است. که آن را به یک گیاه مفید برای تقویت سلامت قلب تبدیل می کند، زیرا شنبلیله حاوی ترکیبات زیادی است که به کاهش کلسترول و درمان گرفتگی عروق کمک می کند. برای درمان ضربان نامنظم قلب، یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را می توان در طول شب در آب خیس کرد و روز بعد با معده خالی میل شود یا می توان روزانه 1 تا 2 فنجان چای شنبلیله میل کرد.

 

همچنین بخوانید: درمان بیماری های قلبی عروقی (چربی گرفتگی قلب، بزرگ شدن قلب، ورم عضله قلب)

 

گشنیز

هم برگ و هم دانه گشنیز برای سلامت قلب مفید هستند. گشنیز به دلیل فعالیت ضد پلاکتی و خاصیت آنتی اکسیدانی طبیعی، حاوی بتاکاروتن است، آنتی اکسیدان موجود در آن به کاهش کلسترول بد کمک می کند. علاوه بر این، گشنیز برای کاهش تجمع پلاکت ها مفید است که باعث کاهش جریان خون به قلب می شود و دانه گشنیز نیز به کاهش کلسترول کمک می کند.

مطالعه ای در مجله زیست شناسی محیطی منتشر شد مبنی بر اینکه گشنیز در کنترل دیابت که یکی از عوامل اصلی بیماری قلبی است مفید می باشد. می توان یک قاشق چای خوری دانه گشنیز را به یک فنجان آبجوش اضافه کرد. آب جوش و روزی یکبار میل شود و از برگ گشنیز تازه نیز می توان به عنوان پیش غذا و روی غذاها استفاده کرد.

چای سبز

چای سبز به رفع مشکلات قلبی کمک می کند. از آنجایی که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است، سلامت سلول هایی را که پوشش قلب و رگ های خونی را تشکیل می دهند، بهبود می بخشد و این امر نقش کلیدی در کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید دارد. طبق مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ،نوشیدن منظم چای سبز باعث بهبود عملکرد رگ‌های خونی و ضربان قلب می‌شود و خطر حمله قلبی یا سکته را تا 26% کاهش می‌دهد.

علاوه بر این چای سبز از آنجایی که حاوی آنتی اکسیدان است، توانایی محافظت از قلب را دارد، یک مطالعه فواید عالی مصرف روزانه پنج تا شش فنجان چای سبز را نشان داد و عصاره چای سبز به عنوان یک مکمل غذایی به شکل کپسول در دسترس می باشد.

 

همچنین بخوانید: تقویت قلب و سلامت آن با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

 

سنبل الطیب

سنبل الطیب، گیاه موثر برای کاهش ضربان قلب است نرخ، و با توجه به تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این گیاه برای قرن ها در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی درمان از جمله اضطراب، بی خوابی عصبی، گرفتگی معده و برخی از مشکلات قلبی عروقی استفاده می شود، این گیاه آرام بخش و ضد اسپاسم است و می تواند برای تحریک پذیری عصبی، تپش قلب، ضربان قلب بالا و آریتمی یا آریتمی قلبی عروقی موثر باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0