topNotif

خواص باورنکردنی فلفل بلند هندی یا پیپالی

2973 بازدید
29 بهمن 00
سمانه
,

خواص باورنکردنی فلفل بلند هندی یا پیپالی

پیپالی یا فلفل بلند (فلفل مویه) یک گیاه معطر منحصر به فرد است که به دلیل خواص درمانی گسترده اش قرن هاست با ما بوده است. این گیاه سنتی با نام گیاهی پایپر لانگوم از خانواده پیپراسه می آید. علم کل نگر آیورودا این گیاه را به عنوان یک گیاه جوان کننده قوی طبقه بندی می کند که دارای اثرات ضد پیری است و به طور گسترده برای درمان دیابت، آسم، سوء هاضمه، سرفه و سرماخوردگی استفاده می شود.

خواص باورنکردنی فلفل بلند هندی عبارت اند از:

  • کنترل دیابت
  • سپر در برابر عفونت
  • به کاهش وزن کمک می کند
  • مشکلات قاعدگی را برطرف می کند
  • درمان اختلالات تنفسی
  • به هضم سریع غذا کمک می کند
  • درمان اسهال

 

خواص باورنکردنی فلفل بلند هندی یا پیپالی

خواص باورنکردنی فلفل بلند هندی یا پیپالی

 

پیشگیری و کنترل دیابت

خاصیت استثنایی هیپوگلیسمی پیپالی نقش مهمی در کاهش سطح قند خون بدن دارد. تولید انسولین از سلول های بتا پانکراس با مصرف پیپالی چرنا فعال می شود. به کاهش تجزیه نشاسته به گلوکز کمک می کند که به نوبه خود منجر به کاهش سطح گلوکز خون می شود.

سپر در برابر عفونت

ترکیبات بیوشیمیایی موجود در این گیاه معطر از زمان های قدیم برای محافظت از بدن در برابر عفونت های مختلف استفاده می شده است. به لطف خواص قوی ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی، پیپالی نه تنها برای از بین بردن باکتری ها یا میکروب ها از بدن استفاده می شود، بلکه برای درمان و التیام زخم ها نیز استفاده می شود.

به کاهش وزن کمک می کند

این ادویه معطر که به دلیل خاصیت چربی سوزی طبیعی خود تبلیغ می شود، با از بین بردن سموم AMA به طور موثری بدن را سم زدایی می کند و گرسنگی ناگهانی و میل به غذاهای ناسالم را کاهش می دهد. هضم غذا را بهبود می بخشد، تجمع کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد، در نتیجه سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و به کاهش وزن سریعتر بدن کمک می کند.

مشکلات قاعدگی را برطرف می کند

در روزهای منتهی به چرخه قاعدگی، هورمون ها تیره می شوند و اغلب می توانند منجر به علائم PMS مانند نوسانات خلقی، گرفتگی معده و غیره شوند. پیپالی از زمان های بسیار قدیم برای مدیریت جریان شدید قاعدگی و مبارزه با دردهای قاعدگی استفاده می شده است.

 

همچنین بخوانید:  فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان انواع بیماری ها

 

درمان اختلالات تنفسی

پیپالی یک درمان نهایی برای انواع اختلالات تشدید کننده کافا مانند آسم، برونشیت، COPD، سرفه و علائم سرماخوردگی است. سرفه و احتقان را تسکین می دهد و همچنین به از بین بردن رسوبات بلغمی از دستگاه تنفسی کمک می کند.

به هضم سریع غذا کمک می کند

علاوه بر خواص ضد نفخ و گوارشی عالی، پیپالی حتی به درمان بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می کند. خاصیت ضد نفخ قوی تشکیل گاز در مجرای گوارشی را کاهش می دهد و در نتیجه نفخ، یبوست و اتساع شکم را کاهش می دهد. این گیاه به دلیل خاصیت ضد اسید قوی خود از تشکیل اسیدهای بیش از حد در معده جلوگیری می کند و در نتیجه سوء هاضمه، زخم معده، ورم معده را درمان می کند و باعث جذب بهتر مواد مغذی در بدن می شود.

درمان اسهال

به دلیل خواص ضد باکتری و ضد اسهال قوی، پیپالی به طور گسترده برای حذف باکتری از روده که باعث اسهال و سایر عفونت های روده می شود استفاده می شود. در درمان اسهال حاد که در آن روده لزج، چسبنده، پر از مخاط و دارای بوی بد است، اهمیت بالایی دارد. پودر میوه خشک نه تنها سموم را از بدن دفع می کند بلکه به طور موثری دفعات مدفوع را کاهش می دهد.

در نتیجه

پیپالی یکی از این ادویه های ساده است که دارای فواید بی شماری برای سلامتی است. به لطف مواد فعال زیستی ضروری، به طور گسترده ای برای مدیریت دیابت، درمان بیماری های تنفسی، کاهش وزن، جلوگیری از عفونت ها و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دارفلفل را با خواص هضم کننده غذا، تقویت نیروی جنسی، خوشبو کننده دهان، تسکین سرفه، باز کننده گرفتگی های کبد و طحال، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0